onko tää ihan normaalia...? (rakentamisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiittämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiittämätön

Vieras
suunniteltiin itse talomme ja rakennettiin sitä raivolla ja rakkaudella 2½vuotta. nyt ollaan asuttu puoli vuotta ja kokoajan näen sisustusratkaisuita tvssä ja lehdissä ja tutuilla jotka olisin sittenkin halunnut, yhtäkkiä tää oma koti tuntuukin tosi toimimattomalta ja tylsältä... miljoona asiaa muuttaisin jos vielä voisin.. mutta eka meidän rakentama ja suunnittelema talo, joten eihän sitä voinut realistisesti tajuta sitä lopputulosta suunnitteluvaiheessa.. ei tää ees oikeesti ole toimimaton, mutta mä haluaisin muuttaa silti niin monta asiaa..
inhottaa kun en todellakaan voi tai itseasiassa halua puhua miehelle näistä tunteistani, loukkaisin sitä aika pahasti kun toinen sydänverellään rakentanut meille omaa kotia.. meneekö tää ohi?!

Tuttu tunne ja toi on ihan normaalia :) En mä tiedä meneekö se ohi... tosi monet rakentaa kaksi tai kolmekin taloa. Täysin samojen tunteiden kanssa painiskelen ja jaan myös tuon mies kommenttisi :) Antaa järjen vaan puhua, hyvä se talo on, huonekaluja sitten voi muutaa jos oikein tympäisee :)

No en osaa sanoa. Mä olen todella tyytyväinen meidän taloon, kaikki on kohdallaan. Osattiin hyvin miettiä rakennusvaiheessa. Kaikki on itse suunniteltua, ei ollut pakettia eikä arkkitehtiä.

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Kannattaisi panostaa kokeneeseen arkkitehtiin, mikäli haluaa suunnitella talonsa alusta pitäen eikä halua ottaa talopakettia.

Joo, niinhän se on. Mutta ei se arkkitehtikään aina kaikkea pelasta, silti voi jäädä juttuja jotka harmittaa. Ja toisilla on lisäksi budjettikin rajallinen.

Luulen, että aivan normaalia. Me ihan vaan rempattiin kylpyhuone, sauna ja khh ja olin pitkään epämääräisen tyytymätön lopputulokseen ja edelleen vaan kattelin kaakeleita yms. sillä silmällä. On niin paljon vaihtoehtoja, että tulee runsauden pula.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
olen kuullut monesti, että se eka talo on se "harjottelutalo" ja toka sitten se Oikea ja Onnistunut Oma Koti.

joten minusta ihan normaalia.

Vasta kolmas on se oikea =)

TOIVOTTAVASTI!! me ostettiin 7 vuotta sitten paritalon puolikas, myytiin pois ja ostettiin omakotitalo, nyt tääkin myytävänä ja kiikarissa toinen omakotitalo...asettuuko sitä ikinä??? Ja koko ajan mietin et tehäänkö nyt oikee ratkasu kun tääkin on toisaalta hyvä, mutta joitakin puutteita, mutta niin on siinä toisessakin...yks huone vähemmän esim. kun tässä, mutta isommat makkarit muuten ja toimivampi kokonaisuus.ÄÄÄH! En tiiä.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Kannattaisi panostaa kokeneeseen arkkitehtiin, mikäli haluaa suunnitella talonsa alusta pitäen eikä halua ottaa talopakettia.

Joo, niinhän se on. Mutta ei se arkkitehtikään aina kaikkea pelasta, silti voi jäädä juttuja jotka harmittaa. Ja toisilla on lisäksi budjettikin rajallinen.

Ei toki kaikkea, mutta emämokat jäävät pois ja uskallan väittää että arkkitehti saa suunniteltua tiloista toimivammat kuin tee se itse -harrastelijasuunnittelija, joka on katsonut telkasta pari kautta Innoa. Vaikka ammattilainen vähän maksaisikin, niin se antaa itsensä moninkertaisesti takaisin parempana asumismukavuutena ja jälleenmyynti on helpompaa.

mun miehen isä on tehnyt elämänsä aikana lukemattomia pohjapiirustuksia ja osaa hommansa, sen kanssa pitkään neuvoteltiin meidän talosta kunnes löyty hyvä pohja. tää on oikeasti ihan toimiva systeemi, mut nyt jälkeenpäin mä haluaisin pesuhuoneesta ihan erilaisen; upotetun hyllykön suihkujen väliin, ikkunan saunasta suihkutilaan, ammeen.. haluaisin keittiössä vaihtaa muutaman jutun ja tekisin keittiöstä ja olkkarista ns.yhtenäisen tilan, nyt meillä taso välissä.. vaihtaisin pesutornin paikkaa ja haluaisin sittenkin vaatekaapit kodinhoitohuoneeseen jnejnejne. jatkuvasti tollasia juttuja tulee mieleen.. itse rakennettiin pitkästä, ei ollu talopaketti.

Yhteistyössä