Onko tää ihan normaalia,että anoppia ei kiinnosta auttaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen tytön äiti

Vieras
Kun meillä tytöllä on huomenna synttärit ja minä nyt kuumeessa,pitäisi jaksaa leipoa ym.,mutta voimat ei riitä..Mies huomenna töissä aamupäivän ja pitäis saada kaikki laitettua pöytään.Anoppi asuu 3km päässä ja on lomalla nyt,eikä sillä huomiseksi mitään ohjelmaa kuulunut olevan..Silti tulee vasta "valmiiseen pöytään",kun synttärit alkaa..Juhlia en halua perua,koska meillä on aikataulu täynnä tälle kuulle,ei ehditä muuloin järjestää,ja huomenna tytön oikea synt.päivä.Lapsen kavereita tulee myöhemmin,olen ilmoittanut etteivät ota riskiä sairastua,mutta aikuisvieraat haluavat tulla huomenna..Mutta pointti on se,että tuntuu kummalta ettei anoppi meinaa avuksi tulla,vaikka tietää tilanteen..Pakko se sitten vaan jaksaa buranan voimalla

Anopilla on varmaan lomalla tällä säällä muutakin tekemistä kuin leipoa miniälleen... osta valmiina, kaupasta saa herkkuja. Miehesi voi käydä kotimatkalla hakemassa.

No todellakaan ei tarvi anopin auttaa. Varsinkaan jos et ole edes pyytänyt häntä avuksi. Jos et jaksa itse laittaa niin peru juhlat. Ei ne nyt kuitenkaan ole kuin yhdet synttärit.

Meiltä on kadonnut Talkoo-henki, ikävä kyllä. Myös kulutuskulttuurimme on luonut meistä itsekkäitä. Ehkä anoppisi on tottunut, että jokainen pärjää omillaan, hän ei varmaankaan saanut itsellensä apua. Kehotan sinua "katkaisemaan itsekkyyden ajan" ja auttamaan ystävättäriäsi/miniöitäsi/tyttäriäsi, kun he apua tarvitsevat..

Ehdotan että tarjoat kakun sijasta valmispakastekakkua tai jäätelöä. Keksejä, pakastepullia ja piirakoita, kahvia/teetä, (limua/mehua).. Ja pahoittelet suoraan vaan, että et panostanu 10:llä kun flunssa vei voimat. pyydä miestäsi hoitamaan tarjoilut niin saat levätä (perustele vaikka sillä ettet tartuta muita)

Itse vietin yhdet synttärini sohvalla maaten. Hävetti kun sotkut oli siivoamatta ja tarjoilut kehnot. Sanoin vieraille suoraan miksi en panostanut synttäreilleni.

Oletitko että anoppi tulee vai pyysitkö apua? Jos pyysit niin oliko anopilla jokin syy (esim sovittu meno) kieltäytyä? Ei hänen automaattisesti tarvitse tulla auttamaan vaikka olisihan se kaunis ajatus.

Anoppisi voi myös ajatella, että kutsut kuuluisi perua mikäli niiden järjestäjä on sairaana. Ainakin omassa tuttavapiirissäni olisi todella outoa tulla juhlimaan jos juhlaväki sairaana... en ehkä tarjoutuisi auttamaan koska en haluaisi tartuntaa, en tosin edes tulisi juhliin...

Ja koska olet sairas niin kannattaako edes leipoa? Osta valmista, ei näin kuumalla jaksa edes kauheasti syödä.

Olen leiponut jo tänään.,sairaana,mutta sinnilläAjattelin,että jos anoppi olsii voinut tulla autamaan vähän paikkojen järjestelyssä,ei viitsis päästää vieraita sekaiseen huusholliin.Mies kysyi,että tulisiko anoppi vähän aikaisemmin tänne,mutta hän ilmoitti,että tulee vasta kun muutkin vieraat saapuvat..

Ajattelin juhlat perua,mutta tyttö odottanut päivää kuin kuuta nousevaa...Ja tiedän,ettei me sitten saada ikinä järkättyä niin sopivaa päivää,että kaikki kummit ym.pääsis..Näin huono tuuri!

Yhteistyössä