Onko synnytys alkamassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipeät supistukset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipeät supistukset

Vieras
Osaisiko joku arvioida omien kokemustensa perusteella, joko minulla on synnytys lähellä? Eli rv on 37+. Jo vajaat 2 viikkoa sitten kohdunsuu oli pehmeä ja puolittunut ja vauva laskeutunut alas.
Menkkamaisia tuntemuksia on ollut nyt päivittäin, ja painon tunnetta alhaalla. Kivuttomia supistuksia on myös ollut usein, ja eilen illalla tuli ekat selvästi kivuliaat supistukset. Luulin jo, että nyt se alkaa, mutta muutamien peräkkäisten supistusten jälkeen ne loppuivat.
En ole malttamaton, mutta ensisynnyttäjänä haluaisin tietää, onko synnytys todennäköisesti alkamassa jo ihan lähipäivinä.

Hyvinkin voi olla lähellä, tai sitten ei. Mulla ollut menkkamaisia kipuja, kivuttomia supistuksia jo rv. 32 lähtien. Vauva myös silloin laskeutunut,paikat pehmeät ja kohdunsuu hieman auki.(odotan neljättä) joten kait tapahtuu noi aikasemmin. Nyt reilu viikon verran ollut todella kivuliaita supistuksia monta kertaa päivässä, mutta kasassa veilä olaan:( nyt menossa siis rv. 39+2. Olishan se jo mukavaa päästä tositoimiin.

Moi,

Mulla oli myös kipeitä supistuksia n. viikolta 30 alkaen. Jäin sairaslomalle niiden takia. Vkolta 36 alkaen niitä tuli säännöllisestikin joka yö, mutta kuitenkin meidän tyttö syntyi sitten vasta vkolla 41+6. Ei neiti pitänyt mitään kiirettä :)

Yhteistyössä