ONKO SYNNYTYS AIVAN KAMALAA...SELVIÄÄKÖ SIITÄ EDES JOTENKIN??

  • Viestiketjun aloittaja Vivian
  • Ensimmäinen viesti
-
Mun mielestä se ainakin oli kamalaa, mutta onneksi se kesti vain pienen hetken elämästä.

Älä turhaan stressaa asiasta, kun ikinä ei voi tietää millanen synnytys on tulossa. Voi olla että pääset tosi helpolla eikä kipu ole kovin kamalaa. Täysin kivutonta se ei siltikään ole, mutta kyllä ne kovemmatkin tuskat kestää!
 
Tiituska
On kamalaa!! Kuvittele pahin kipu mitä olet kokenut ja kerro se 1000x ..onneksi epiduraali on keksitty, se vie kivut aivan ihanasti pois ja taas jaksaa jatkaa..kunnes on pää syntymässä, sitten taas sattuu ja lujaa!!
 
Ekaa synnyettäessä mä vaan odotin, että koska se kamaluus alkaa ja yllätyin kun sitä ei tullukkaan (juu, mä olin palstalta lukenu, että se ON kamalaa) Toisen oli vielä helpompi kun eka, mutta kolmosen synnytys oli kyllä epämukava. Kestikin 6 tuntia, kun eka ja toka kesti vaan 4h15 minuuttia.
Mutta kyllä siitä selviää :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Kyllä on aivan kamalaa, mutta yleensä siitä kyllä selviää.. Ihan heti ei sitä hommaa uudestaan halua tehdä!!
No mut oli kyllä niin hyvin peloteltu ennen ekan syntymää, että ekat sanat synnytyksen jälkeen oli "eihän se nyt niin kamalaa ollu, vois tän uudestaankin tehdä"
 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Kyllä on aivan kamalaa, mutta yleensä siitä kyllä selviää.. Ihan heti ei sitä hommaa uudestaan halua tehdä!!
No mut oli kyllä niin hyvin peloteltu ennen ekan syntymää, että ekat sanat synnytyksen jälkeen oli "eihän se nyt niin kamalaa ollu, vois tän uudestaankin tehdä"
Joo, 10 vuoden päästä niinkuin minä :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Kyllä on aivan kamalaa, mutta yleensä siitä kyllä selviää.. Ihan heti ei sitä hommaa uudestaan halua tehdä!!
No mut oli kyllä niin hyvin peloteltu ennen ekan syntymää, että ekat sanat synnytyksen jälkeen oli "eihän se nyt niin kamalaa ollu, vois tän uudestaankin tehdä"
Juu sama mulla, tokasin miehelle heti synnytyksen jälkeen että "Ei tää niin kauheeta ollu etteikö tätä toistekkin tekin" :D ja mullahan esikoisen synnytys kesti vain ja ainoastaan 3h 25 min ja ihan ilman mitään puudutuksia mentiin ja ilman kaasua :D eikä juuri kyllä tuntunut :)
 
Varaudu pahimpaan niin saatat yllättyä iloisesti.
Tai sitten et, mä en osannut kuvitellakaan miten helkkarin kamalaa ja tuskallista synnytys voi oikeasti olla, miten sellasta kipia voi edes olla olemassa.. Selvisin siitä kyllä vaikka ponnistusvaiheessa olin varma että en selviä.

Niin ja se skeida, että ne kivut unohtuu heti kun on vauva sylissä, on ihan puppua. Mä en ees älynny sitä vauvaa siinä rinnalla kun kivut oli edelleen niin kamalat.

Js voimat se vei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmää:
Tää maailma on niin epäreilu että toisten synnytykset on niin helppoja ja toiset joutuu kärsiin niin suunnattomasti :(
kärsimyskin on niin suhteellista. se mikä toiselle ei ole kova paikka, on toiselle aivan hirveä. joo ja tiedän että tulee vakaviakin vaurioita jne. mutta näin yleisesti.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
On se kamalaa. Mutta tokihan siitä hengissä selviääkin. Vaikkei sitä ehkä uskokaan niillä hetkillä kun se pää porautuu pihalle päin sieltä haarovälistä... :D
Mitäs jos pää ei mahdu tulemaan??
Mulla kävi näin, mentiin kiireelliseen sektioon ja toinen tulikin sitten ahtaan lantion vuoksi suunnitellulla sektiolla.

Mutta en halua säikäyttää, mulla jäi tosi positiivinen mieli molemmista leikkauksista.
 

Yhteistyössä