Onko Suomessa oikeesti YHTÄÄN ainoaa HIENOA kylpylää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Ok, en ole tutustunut kuin kahteen. Esittelykuvien perusteella ihan jees mutta paikanpäällä tullut todettua että ei suomalaisilla ole makua eikä halua tehdä viihtyisää kylpylää joka oikeasti olisi silmälle ilo. Kun olen huvikseni katsonut muiden maiden kylpylöitä niin johan on täysin erilainen sisustus eikä pelkkää yksiväristä harmaaraita-systeemiä.

Oikeesti, miksei täälläkin voisi tehdä hienon sisustuksen, pitääkö kaikki olla niin aneemista uimahallityyliä vaikka kyseessä on kylpylä???

Vai onko suositella Suomessa jotain mikä edes hiukan vastaisi odotuksiani?

Vaikeahan tosta on sanoa kun et ton paremmin selitä. Laita vaikka jotain kuvia sellaisesta tyylistä mitä etsit. Jos haluat sellaista yliampuvaa hörhellystä jenkkityyliin, niin sellaista tuskin löytyy. Yleisesti maku on täällä vähän pelkistetympi.

Kerro nyt ihmeessä missä kylpylöissä olet käynyt, asiasta on erilaisia mielipiteitä. Itse olen käynyt Caribia-viihdekylpylässä, joka oli nimensä mukainen lapsille sopiva paikka. Naantalin kylpylältä odotin aikoinani paljon, mutta tyyliä siellä ei ihmeemmin ole. Petyin erityisesti niihin beesseihin muovimattoihin vessoissa ja joillain käytävillä, ihan olisi ollut huoltsikan vessassa, vaikka kyse pitäisi olla todella hienosta paikasta:O Espoon Flamingoon haluaisin (aikuisten puolelle), minulle on tullut siitä hyvä kuva kuvien perusteella, mutta liekö kuitenkin pettymys...

Kuvien perusteella Flamingo tosiaan voisi olla jo hienompi ja kylpylämäisempi kuin suurin osa muista uimahallikylpylöistä.
Kylpylässä pitää olla oikeasti jotain prameampaa tyyliä kuten kaaria, holvia, ornamentteja, kauniita kuvioita ja värejä. Ei sellaista laatta kertaa laatta harmaata, keltaista, punaista-tyyliä.

Minusta Jyväskylän Rantasipi-hotellin kylpylä on kaunis. Tullut käytyä sekä kesällä että talvella, ja talvella etenkin todella tunnelmallinen valaistukseltaan. Kesällä näkyy upeat maisemat, rinteeseen rakennettuna vehreitä puunlatvoja ja kaukana järvi.. Katto on myös matalalla, joka tekee siitä vähemmän hallimaisen kuin muista kylpylöistä. Äänet eivät kimpoile pitkin seiniä ja muutenkin rauhalllisempi tunnelma.

Saunat on myös mielikuvituksella sisustettuja (naisilla ruususauna ja kristallisauna).

Flamingon aikuisten puoli on ihan ok, mutta vielä ylellisempi on Långvikin kylpylä Kirkkonummella. Se ei ole ollenkaan mikään lastenpaikka (vaikka ei kai sinne ikärajaa ole, kuten Flamingon aikusiten puolelle). Sauna- ja suihkutilat on todella ylelliset ja allasosastolla 3 pienehköä poreammetta + iso istuskelualue&baari ja yksi iso allas uimista varten. On oleskelualueita, kivisiä divaaneja näkäaloilla jne. Ravintolassa on vimpanpäälle tyylikäs sisustus ja terassi merinäköalalla. Siellä on varmaan jonkin verran venäläisiä, koska on venäläisen miljonäärin rahoittama, mutta ehkä ne on vähän eri porukkaa kuin ne massakylpylöiden isot venäläislaumat.

Itsellä kokemusta Haikon kartanosta ja Naantalin kylpylästä, jossa yövyttiin siellä jahdin puolella sviitissä. Kummassakin voin sanoa että upeat puitteet, Naantalissa erityisesti viinikellari tyyppinen pieni ravintola. Mutta itse kylpyläosastot on jotenkin vanhanaikaisia, kuin 70-luvulta. Ei marmoria tai mitään luksusta. Suosittelen luksusta halutessa lämpimästi Tallinnaa.

Itsellä kokemusta Haikon kartanosta ja Naantalin kylpylästä, jossa yövyttiin siellä jahdin puolella sviitissä. Kummassakin voin sanoa että upeat puitteet, Naantalissa erityisesti viinikellari tyyppinen pieni ravintola. Mutta itse kylpyläosastot on jotenkin vanhanaikaisia, kuin 70-luvulta. Ei marmoria tai mitään luksusta. Suosittelen luksusta halutessa lämpimästi Tallinnaa.

No juu, Naantali ja Haikko on ehdottomasti parhaasta päästä myös. Varsinkin Haikossa majoitustilat kylläkin katseat (kylpylähotelli) tai yltiöromanttiset&kalliit (kartano). Naantalissa majoitustilat laivassa mukavat. Mutta Långvik on kyllä noihin verrattuna ylellisempi, jos pieni allasosasto riittää. Haikossakin on pieni.

Tallink Spa Tallinnassa on modernin tyylikäs, mutta virolainen palvelu ei oikein iske ja en tiedä miten paljon siellä on nykyään perusristeilyturistimeininkiä (örvellystä). Saarenmaalla pitäisi olla jotain ylellisisä paikkoja, mutta matka on jo vähän pidempi.

Kiitos vastauksista. Tietää ainakin minne voisi seuraavaksi suunnata ihan täällä Suomessa.

Mikä muutoin on kylpylä englanniksi, voisin aikani kuluksi vilkaista kuvia ulkomailta?

Yhteistyössä