Onko sulla KORKEA moraali?

• Viestiketjun aloittaja dina
  • Ensimmäinen viesti
riippuu siitä mitä tarkoitetaan tuolla korkealla moraalilla..

monille se näyttää olevan keino saada nostettua itsensä muiden yläpuolelle..

mä yritän elää loukkaamatta muita, kunnioittaen myös niitä jotka elää erilailla kuin minä jne ja odotan myös saavani itse elää niinkuin itse tahdon ilman et kukaan tulee päätään aukomaan mun elämän valinnoistani..

jos korkealla moraalilla tarkoitetaan sitä et lapset tehdään vain yhden miehen kanssa, ollaan olevinaan niin täydellisiä kuin voidaan, ja samalla sit arvostellaan toisia, loukataan tahallaan erilaisia valintoja, väheksytään muita ihmisiä jne, niin sit mä mielummin elän moraalitonta elämääni..

vieras
Keskimääräistä korkeampi. Olen niin rehellinen, että se aiheuttaa välillä ongelmia. Minua pidän moraalittomia ihmisiä selkärangattomina, vastenmielisinä nilviäisinä.

Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Kyllä, noin yleensä. Riippuen vähän, että mitä kaikkea siihen korkeaan moraaliin sisällytetään.
HYvänen aika, "mitä moraaliin sisällytetään"??. Moraali tarkoittaa sitä, että ymmärtää oikean ja väärän eron ja toimii sen mukaan. Ja kyllä, minulla on korkea moraali!

hhm
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Kyllä, noin yleensä. Riippuen vähän, että mitä kaikkea siihen korkeaan moraaliin sisällytetään.
HYvänen aika, "mitä moraaliin sisällytetään"??. Moraali tarkoittaa sitä, että ymmärtää oikean ja väärän eron ja toimii sen mukaan. Ja kyllä, minulla on korkea moraali!
Kuka määrittelee, mikä on oikein ja mikä väärin?

Itselläni on omasta mielestäni melko korkea moraali, mutta jonkun toisen mielestä, jolla erilaiset elämänarvot, voin olla moraaliton.

Annu
Alkuperäinen kirjoittaja hhm:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Kuka määrittelee, mikä on oikein ja mikä väärin?

Itselläni on omasta mielestäni melko korkea moraali, mutta jonkun toisen mielestä, jolla erilaiset elämänarvot, voin olla moraaliton.
Ok, hyvä pointti ja nyt ymmärrän. TOki ne arvot ja moraali opitaan hyvin pitkälti kotoa. MInusta esim se muumilusikoiden tilaaminen "ilmaiseksi" oli siinä moraalittoman puolella, mutta mulla onki ankara moraali :). Tilaisuus tekee varkaan.

"mama"
Tällaista vastausta olen odottanut . Kumpa saisin puhua kanssasi . TIETINKIN PITÄÄ ELÄÄ ELÄMÄ NOUDATTAEN TEHDÄ KAIKKI OIKEIN JA KUNNIOITTAEN LÄHIMMÄISIÄ .
Valehtelu , varastaminen , loukkaaminen . Lukekaa Raamattua . MAMA

Yhteistyössä