Minulla hyvä itseluottamus. Olen hauska, hymyilevä, iloinen, sosiaalinen, huumorintajuinen. Olen erittäin puhelias, itsevarma esiintyjä. Olen aina ollut hyvä koulussa ja olen saanut kaikki työpaikat, joihin olen päässyt haastatteluun. Olen kohtelias ja kyselen/kuuntelen ihmisiä tavattaessa. Kehun tuttujeni vaatteita/ulkonäköä/aina kun on aihetta. Tutustun helposti uusiin ihmisiin (naisiin). Minusta saa varmasti reippaan ja itsevarman kuvan ulospäin....
MUTTA minulla on surkea itsetunto. Varsinkin naisena. Olen ylipainoinen (vaikka liikun paljon), en ole kaunotar, vaikka yritän meikata ja pukeutua itselleni suotuisasti. Hiukseni ovat sopivat kasvojeni malliin. Kärsin hurjaa itsetuntokriisiä, ehkä johtuu ikäkriisistä. Kukaan mies (ei edes omani) kehu ulkonäköäni mitenkään. Minulla on menneisyydessäni monta kariutunutta suhdetta. Minut on jätetty usein. Nuorena koin, että se johtuu ulkonäöstäni. Mietin silti, että miksi miehet rupesivat suhteeseen kanssani jos ulkonäköni ei ollut tarpeeksi viehättävä. Ehkä he alussa näkivät vain itsevarman, reippaan, iloisen naisen, jonka sisältä kuoriutuikin epävarma, herkkä, mustasukkainen, haavoittuvainen ja tylsä ihminen... Toivon saavani paremman itsetunnon. Toivon, että oma mieheni kehuisi minua joskus pyytämättä. Toivon, että miehet katsoisivat minua viehättävänä naisena. Olisi ihana kuulla kehuja ulkonäöstä... Minulla on siis huonoakin huonompi itsetunto.