Onko sterilisaatio täysin varma?

• Viestiketjun aloittaja epäröivä
  • Ensimmäinen viesti
epäröivä
Olen kuullut kauhutarinoita siitä että sterilisaation tehneet naiset vat tulleet arskaaksi, tai että kuukautiskierto on mennyt todella epäsäännölliseksi, tai sitten että kivut ovat olleet valtavat.
Onko kukaan teistä kokenut mitään negatiivista sterilisaatiosta??

joku
Miehen sterilisaatio on varmempi kuin naisen, miehelläkin se voidaan tehdä kahdella tavalla, joko vain sitoa putket tai katkaista. Katkaisu on ihan satavarma. Naisen sterilisaatio ei valitettavasti tosiaan ihan täysin varma ole, mutta hyvin harvinaistahan raskaaksi tulo sen jälkeen on. Itse tiedän yhden naisen, joka tuli raskaaksi, vaikka oli sterilisoitu. Sen jälkeen mieskin sterilisoitiin...

Alkuperäinen kirjoittaja epäröivä:
Kiva, theraxa.Eli vaikka hakee ehkäisyä näin, niin ei tiedä joutuuko kuitenkin laittamaan kierukan tai jatkamaan e-pillereitten käyttöä? :(
Näin on. Varoittelivat ainakin minua tästä jo etukäteen. Itselle ei ole tullut mitään ongelmia kuukautiskierron suhteen, säännölliset kuten aina. Enkä ole kipeä.

...
Kaverin systeri rupes odottaa kaksosia aikasta piankin sterilisaation jälkeen. Ja sitten taas tää kaveri, jolle on myös tehty sterilisaatio, kärsii todella todella runsaista menkoista. Joutu olemaan aina poissa töistä ekat päivät, kunnes sai jonkun lääkkeen jota napsii 13 kpl päivässä niin vuoto pysyy normaalin runsaana. Mutta joutu tosiaan pitämään super tampaxin lisäks yösidettä ja silti käydä vaihtamassa parin tunnin välein.
Sano, ettei ikinä olis siihen ryhtynyt jossei raskautuminen olis hänelle hengenvaarallista.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kaverin systeri rupes odottaa kaksosia aikasta piankin sterilisaation jälkeen. Ja sitten taas tää kaveri, jolle on myös tehty sterilisaatio, kärsii todella todella runsaista menkoista. Joutu olemaan aina poissa töistä ekat päivät, kunnes sai jonkun lääkkeen jota napsii 13 kpl päivässä niin vuoto pysyy normaalin runsaana. Mutta joutu tosiaan pitämään super tampaxin lisäks yösidettä ja silti käydä vaihtamassa parin tunnin välein.
Sano, ettei ikinä olis siihen ryhtynyt jossei raskautuminen olis hänelle hengenvaarallista.
Onko kaverisi sisko kuullut lämpöpallo hoidosta?

ei ja juu
Ainoastaan silloin varma jos ns. piuhat katkaistaan kokonaan. Pelkät klipsit eivät ole 100% varsinkin jos laitetaan heti synnytyksen jälkeen, niin voi ns. piuhat olla sen verran turvoksissa että klipsejä ei saa kunnolla ja kun turvotus laskee niin silloin voivat pettää ja päästää läpi ns.

Asiasta kans tietoa haluava
Miten se toimenpide sitten etenee? Mitä ne juttelee siellä sairaalassa, ja kyselee?
Sterilisaatio harkinnassa, ja haluan kaiken tietää mitä siinä tapahtuu ja kerrotaan.
Omakohtasia kokemuksia kertokaa mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
meillä, supersikiävällä pariskunnalla, mun essure-strerilisaatio pitänyt :wave:
Missä näitä essure -toimenpiteitä tehdään? Onko pitkät jonot? Kuinka kallista?
minä sain nla-lääkäriltä lähetteen jälkitarkastuksen yhteydessä, jonot olivat 4-6kk luokkaa (itse tosin pääsin peruutuspaikalle, 2kk jonotuksella) ihan tuolla päijät-hämeen keskussairaalassa tehtiin ja koskaan mulle ei laskua kuulunut sieltä... lahti tosin tarjoaa synnytyksen jälkeen pillerit, kuparikierukan jne ilmaiseksi, että taisi mennä kaupungin piikkiin :saint:

muoks. ja minulle sanoi lääkäri, että tämä versio strerilisaatiosta varmempi, kuin se tavallinen.

olen ollut tyytyväinen =)

Alkuperäinen kirjoittaja Asiasta kans tietoa haluava:
Miten se toimenpide sitten etenee? Mitä ne juttelee siellä sairaalassa, ja kyselee?
Sterilisaatio harkinnassa, ja haluan kaiken tietää mitä siinä tapahtuu ja kerrotaan.
Omakohtasia kokemuksia kertokaa mulle.
Mä kävin ekaks tk:n luukulla ja pyysin sen lomakkeen joka pitää täyttää.Täytin sen kotona ja heti kun 30 napsahti mittariin varasin ajan tk:n lääkärille.Sit siinä käytiin se paperi läpi ja se kyseli kaikenlaista.Siitä sitten paperit lähti eteenpäin sairaalaan ja sit tuli kutsu naistenpolille tarkastukseen ja siellä ainakin mulla oli aikamoista käännyttämistä vielä,mut eipä niiden sanomiset paljoa mua hetkauttaneet. :xmas: Sit tuli aika ite toimenpiteeseen..Aamulla sisälle ja iltapäivällä pois.3-4 päivää olin kipee,mut sen kesti ja särkylääkettä naamaa. =) Niin ja ajasta sen verran et maaliskuussa pistin asian alulle ja elokuussa pääsin toimenpiteeseen ja tää tapahtu siis viime vuonna.

Yhteistyössä