Onko sinusta oiken hankkia 10 lasta kun kumpikaan vanhemmista ei ole töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipiteitä

Vieras
Perheeseen syntyy 10 lapsi hetkenä minä hyvänsä. Perheen isä ei ole ollut töissä viiteen vuoteen, äiti ei ole koskaan ollut töissä. Lapset ovat syntyneet 1-3v ikäeroilla. Perhe elää täysin kelan ja sossun tukien varassa. Haluavat lisääkin lapsia tuon kymmenennen jälkeen. Elävät niukasti, mutta kuitenkaan ei nälässä olla ja lapsilla on mitä tarvitsevat.Mutta heidän elämänsä on täysin toisten ihmisten verotuloista maksettujen tukien varassa. Onko tällainen itsekäs toiminta oikein? Millaisen mallin saavat lapset?

No minä kysyisin onko oikein olla menemättä töihin, jos on työkykyinen? Yhdenkään lapsen elämään en puutu millään tavoin. Jos kyse olisi kymmenennestä autosta, niin romikselle sitten vaikka, mutta lapset saakoon elää.

No minä kysyisin onko oikein olla menemättä töihin, jos on työkykyinen? Yhdenkään lapsen elämään en puutu millään tavoin. Jos kyse olisi kymmenennestä autosta, niin romikselle sitten vaikka, mutta lapset saakoon elää.

Voisin mennä huomenna töihin. Kerrotko osoitteen ja paljonko siellä maksetaan. Työllä ei niin väliä, kunhan ei rikollista eikä moraalitonta, eikä yhteiskuntaa tai maailmaa tuhoavaa.

Kymmenessä lapsessa on varmasti täysi työ. Hyvä jos toinen vanhempi on kotona tuossa tapauksessa. Kahdellekin vanhemmalle riittää varmasti puuhaa. Joku muu on varmasti joutavampi henkilö menemään palkkatyöhön. Mielellään joku sellainen, joka masentuisi työpaikan puutteessa toimettumuuteen kotona.

Voisin mennä huomenna töihin. Kerrotko osoitteen ja paljonko siellä maksetaan. Työllä ei niin väliä, kunhan ei rikollista eikä moraalitonta, eikä yhteiskuntaa tai maailmaa tuhoavaa.

Ihan totta!

Kyllä ajatuksissani lisäsin, että mistähän mekin ketjun kommentaattorit edes tiedetään onko isä ihan halullisesti työtön vai ei ole vain saanut töitä. Mutta olin jo ehtnyt lähettää viestin, niin tyydyin siihen, että enpä minä mitään väittänytkään.

Itse olen aina ajatellut työllistyväni nopeasti, koska minulle kelpaa esim. siivous sun muu palvelutyö, mutta toisaalta
1 en ole vielä joutunut työnhakijaksi,
2 asun pk-seudulla, ja
3 terveyteni ei välttämättä kestäisi fyysistä työtä.
4 olen suhteellisen nuori

Olen siis kotiäiti tällä hetkellä ja kunhan pääsen työterveyshuollon piiriin tulee varmaan selviämään kaikenmoista.

Kyl mun mielestä pitää pystyä itse elättämään lapsensa kun niitä vapaaehtoisesti tähän maailmaan punnertaa.

Oikeus työhön ja toimeentuloon!
Velvollisuus työhön!
Tulonsiirrot voi poistaa, kun markkinalähtöisestä palkkapolitiikasta siirrytään oikeudenmukaiseen ansioitumiseen ja sitten jokainen pärjätköön omillaan ja muiden aidolla hyväntahtoisuudelle.

Abortti kiellettävä. Jos lapsi on jo alulle saatu, saakoon elää, ihan sama onko kymmenes tai kahdeskymmenes. Hoidetaan mieluummin kaikki töihin.

Oikeus työhön ja toimeentuloon!
Velvollisuus työhön!
Tulonsiirrot voi poistaa, kun markkinalähtöisestä palkkapolitiikasta siirrytään oikeudenmukaiseen ansioitumiseen ja sitten jokainen pärjätköön omillaan ja muiden aidolla hyväntahtoisuudelle.

Abortti kiellettävä. Jos lapsi on jo alulle saatu, saakoon elää, ihan sama onko kymmenes tai kahdeskymmenes. Hoidetaan mieluummin kaikki töihin.

Jäikö lääkkeet ottamatta?

No lapsista on alle kouluikäisiä nyt 4 ja kohta viisi kun kymmenes syntyy. Isä ei halua mennä töihin, koska rahaa ei tule sen enempää kun on pienipalkkainen. Lisäksi äiti ei selviä yksin kaikkien lasten hoitamisesta.

Kuulostaa kovin epäkunnioitettavalta tuo isän haluttomuus käydä töissä. Saatan nähdä lieventävänä asianhaarana tuon, että haluaa auttaa äitiä, käsittelisin häntä ns. ei-täydessä-ymmärryksessä-olevana..

Itse en pitäisi äidin auttamista tarpeeksi hyvänä perusteluna, vaan hankkisin kotiin muuta hoitoapua ja passittaisin isän töihin. Mutta kovin paljon en sivullisena päätäni vaivaisi heillä. Ystävänä voisin antaa neuvon, jos he vaikuttaisivat ymmärtäväisiltä. Viranomaisena katsoisin, mitä laki sanoo. Päättäjänä laskisin kokonaiskustannuksen kaikille ratkaisuvaihtoehdoille ja päätyisin jättämään heidät rauhaan.

Lastensaantiinsa en sekaantuisi.

No jos elävät esim. aiemmin hankkimillaan rahoilla tai perinnöllä tai vastaavalla niin miksei. mutta jos täysin yhteiskunnan tuilla, on se hieman... ei ehkä väärin, mutta ei reilua ainakaan.

No eipä se minulle kuulu miten muut elävät. Enkä koskaan ole nähnyt punaista, jos joku elelee verorahoilla. (Ellei kyse ole ollut miehestäni, koska en halua olla aikuisen ihmisen elättäjä) Pääasia, että elävät sellaista elämää missä tuntevat olonsa onnellisiksi.

Yhteistyössä