Onko sinun vaikea tulla toimeen lapsesi kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v ie ras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v ie ras

Vieras
Vai olenko ainoa, joka on aina sukset ristissä 10vuotiaansa kanssa? Meillä on aina ollut haastavaa yhdessä. Äiti tytär suhde siis. Itkettää ja surettaa. Muiden lasten kanssa menee hyvin, mutta tyttären kanssa ollaan kai liian samanlaisia. Räiskyviä molemmat.

Minulla on sama juttu, mutta lapsi on poika. Ja luulen meidän nahinoitten kanssa johtuvan siitä että ollaan liian samanlaisia. Koen myös jatkuvasti sitä, että minulla ei ole mitään otetta lapseen ja lapsi tekee aivan mitä hän lystää. Osaa myös todella hyvin ärsyttämisen taidon jos on sillä tuulella ja itse moisesta hermostun vaikkei pitäisi.

Minulla myös! Ihanaa tietää ettei ole ainut! Aina riidellään kymmenen vuotiaan pojan kanssa, vaikka poika on tosi kiltti ja tunnollinen. Jostain vaan saadaan riitaa aikaiseksi ja sitten kinastellaan kuin kaks pahasta kakaraa. Ei muut lapset mutta tuo esikoinen! Mies sanoo, että molemmat ollaan näsäviisaita kaikkitietäväisiä, siinä se syy. Pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja antaa mennä ohi korvien pojan viisasteluiden, mut aina jossain välissä vaan kiehahdan.... :/

Välillä on vaikeaa nyt 10v pojan kanssa. Ollaan molemmat harvoin suuttuvia, mutta kun suututaan, paiskotaan ovia ja rähistään. Poika purkaa kaiken pahan olonsa riitelemällä mun kanssa. Koulussa, harrastuksissa, isovanhempien kanssa on tosi rauhallinen, mutta kotona ei. Meillä on ollut hankalia aikoja jo 4v lähtien. Mutta välillä menee tosi ihanastikin. Ymmärretään toisiamme ja suhtaudutaan moniin asioihin samalla tavalla.

Löytäisitkö tyttäresi kanssa jonkin yhteisen tekemisen tai paikan, jossa voisitte edes joskus olla kahden ja riitelemättä. Saunan lauteilla, leipomassa, kauppareissulla...? Meillä on ollut tapana tehdä noita pieniä juttuja yhdessä ja kun rähinäaika taas alkaa, rähistään, mutta pienen (tai yleensä aika pitkän) rauhoittumisen jälkeen tehdään yhdessä jotain, mitä ollaan aina tehty, eikä riidasta jutella sillä hetkellä. Myöhemmin sitten.

Meilläkin toisen lapsen kanssa on kovin erilaista :D

Ei vielä. Tyttö nyt 6 ja todella helppo muksu. Aivan kuten minäkin tuon ikäisenä. Räiskyntä alkoikin sitten muutaman vuoden kuluttua ja kauhulla jo odotan tyttäreni seuraavan perässä.. Jos yhtään lohduttaa, niin itse uskalsin räiskyä isälle ja äitipuolelle, koska he ottivat sen vastaan aikuisina. <3 Pinna paloi molemmilta varmasti monta kertaa, mutta mitä sitten? Koskaan ei tarvinnut pelätä tai epäillä välittämistään.

Yhteistyössä