onko sinulle tapahtunut mitään tapaturmaa?esim,murtumaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suru"

Vieras
mikä on ollut pahin? mulla varmaan kun pienenä ajoin pyörällä tikkari suussa(joo äiti oli sanonu monta kertaa ja antanu tukkapöllyäkin,mutta en uskonu) ja kaaduin ja se tikkari tuli melkein poskesta läpi :/ joutu laittaan monta tikkiä ja vieläkin vaikka melkein 20v aikaa on sellainen lovi poskessa .... tai sit kun ajoin ilman käsiä pyörällä niin mulla murtu oikee käsi ja oikee jalka:D jälkeen päin naurattaa:D

2 kertaa murtunut nilkka, 1 kerran murtunut kylkiluu. Kylkiluu taisi olla pahin, koska olin raskaana ja allerginen useimmille raskauden aikana sallituille kipulääkkeille. Kuopus sitten intoutui kohdussa vielä möyrimään niin, että jatkuvasti potki mua siihen murtuneeseen kylkiluuhun.

Mulle ei ole sattunut oikeestaan muuta kuin että juoksin päin kaveria ja silmäkulma aukesi -> kolme tikkiä ja kerran sain koripallon suoraan nenään -> molemmat silmät mustana.

Miehen tapaturmien luetteluun menis paaaaljon aikaa.

Mulle ei ole muuta lääkäriä vaatinutta tapaturmaa tapahtunut kuin nimetön ja pikkurilli ovat murtuneet pyörällä kaatuessa, erikerroilla tosin, nimetön lastotettiin mutta pikkusormea ei korjattu mitenkään ja se on sen näköinenkin (eli ihan kiero)

Pari kertaa multa on myös lähtenyt kynsiä. Ekankerran joskus pienenä jäi pikkusormi autonoven väliin ja siitä lähti kynsi. Toisen kerran tässä muutamavuosi sitten kun mies avasi oven niin että olin sielä takana ja isovarpaan kynsi pökkäsi siihen oven alareunaan, viikon kesti ennenkuin kynsi irtosi ja se oli ihan järjettömän kipeä vaikka kuinka kauan. Yli vuosi meni ennenkuin kynsi oli kasvanut takaisin...

Viimeksi muokattu:
Taaperona juoksin ulkona kepukka kädessä, kaaduin ja oksa upposi alahuuleen. Muistona arpi vieläkin vaikka tapahtumasta reilusti yli 30 vuotta :)
Kaaduin 12-vuotiaana polkypyörällä ja sain aivotärähdyksen. Olin tajuttomana kuutisen tuntia. Ei silloin mitään kypärää käyttänyt kukaan :)

Mutta siinäpä ne, mitään ei ole murtunut tai mennyt poikki (kop kop)... :D

Hevonen potkaisi 3 kylkiluuta poikki ja nirhama otsaan, se oli varmaan pahin. Olen myös juossut talikkoon, halkaissut varpaani kattopeltiin ja useamman kerran telonut pyörällä.

Eipä ihmeitä ole tapahtunut. Ihan pienenä, olisinko ollut 6v, kaadoin laivaterminaalissa sellaisen jonojen väliin laitettavan metallitangon... jostain syystä se ei ollut missään kiinni ja se kaatui suoraa mun pikkusormen päälle. Sormesta lähti kynsi ja nahka kokonaan, ja sormenpäähän tuli murtuma. Parani lähes entiselleen mutta tie ole pitkä :/

Sen jälkeen ei ole kummempia ollut, tatamilla olen saanut peukalon nivelsiteet reväytettyä ja jokunen vuosi sitten sain jalkaterään rasitusmurtuman.

mulla ei oo murtunu ku pikkurilli, oltiin heittelemässä korista joskus ylä.asteella ja pallo pamahti jotenkin mun pikkurilliin niin että se väänty "taaksepäin", lääkärissä sain lastan siihen. varpaasta mulla taas lähti kynsi joskus ja se mustu kun siihen kaatu jakkara päälle. isommilta vahingoilta on toistaseks vältytty.

isoin ehkä on rullaluistellessa poikki mennyt käsi joka vaati 2 isoa leikkausta eikä vieläkään toimi kunnolla, sisällä oli pitkää todella paljon metallilevyjä ja ruuveja. oli tosi ällöä kun kaatusin kun molemmat luut törrötti ulkona :X

sitten silmien välissä kauhee arpi kun varmaan 5 vuotiaan juoksin metässä ja kompastuin ja löin pään kantoon missä törrötti naula, hyvä tuuri sinääsä ettei osunut silmään. muistan aina äitini ilmeen kun menin kotiin ja pää oli ihan veressä :P

Yhteistyössä