Onko sinulle sanottu...

  • Viestiketjun aloittaja einikki
  • Ensimmäinen viesti
einikki
Hankkikaa koira, kyllä niitä lapsiakin sitten tulee...
Nosta jalat rakastelun jälkeen ylös...
Täytyykö teille tulla oikein näyttämään kuinka lapsia tehdään...
Kaikille ei ole lasta tarkoitettu... (eikä kaikille älykkyyttä :LOL: )
Piteleppä vähän tätä meidän vauvaa jos sitten vaikka teillekin...
Sen siitä saa kun aloittaa liian vanhana lapsenteon... (olin just yli 20)

Tai paras

Naapuri pyysi 3 kerran samalla viikolla lapsiaan hoitamaan ja kun kieltäydyin niin hän sanoi että eikös lapsettomat halua nimenomaan hoitaa lapsia? (Kyllä toki, omia)
:LOL: :'(
 
odottamaton
Juu. Ja asiaa ei kannata ajatella. Kotiin vaan yrittämään, ei teissä oo mitään vikaa. (Kotona yritettiin kunnes päästiin uudestaan sairaalaan tutkimuksiin, siellä ne puolivahingossa huomas kiinnikkeen kohdussa, ja lupas että saadaan yrittää lapsentekoa leikkaukseen odotellessa!). Te ootte vielä niin nuoria! Kyllä tässä on ikää ehtiny karttua kohta 8 vuotta lisää ja nyt vasta alko lapsettomuushoidot. Yksi lapsi meillä oli, mutta hän kuoli alle viikon ikäisenä. Silloinkin joku kehtasi sanoa, että "sehän oli niin pieni vielä!" Tsemppiä vaan sullekin. Onhan meillä aivot vielä!
 
Sidney
Joo kyllähän sitä aina ja jatkuvasti kuulee kaikkea sanomisia...Mullekin paikkakuntani gyne sanoi, että kun teillä on jo yx lapsi niin kyllä niitä tulee lisää!! Lapsettomuuslääkärimme sanoi, että ei ilmeisesti ilman hoitoja tule enää yhtään!! Että olisimme vieläkin clomi kierteessä ellen olisi saanut toiselta lääkäriltä lähetettä Tayssiin...
 
Mamsku
Mä olen vissiin säästynyt noilta älyttömiltä huomautuksilta aikoinaan.Silloin en niin monille kertonut meidän lapsettomuudesta tai edes hoidoistakaan.Noi kommentit joita olet joutunut kuulemaan on kyllä tosi ajattelemattomia ja vois loukata pahastikin..
 
Elina-83
lohduttaa hiukan kuulla, että muuallakin on tyhmiä lääkäreitä yms..
meikälle nakattiin keskiviikkona kylmäävettä niskaan, ku kysyin neuvolasta raskaustestin tulosta (menkat 2½ vk myöhässä). puhelimeen vastannut hoitaja tokas vaan että negahan tuo näyttää olevan, siihen tyylin, ku että eihän meillä ole mitään mahdollisuutta saaha ees lapsia. ja sit puhu siihen tyyliin, että se ku mull ei oo kuukautiset alkanut ni se ois mun vika, aivan ku mä voisin jotain nappia painamalla saaha menkat alkamaan.. ja viel lopuksi tuumas vaan että totta sulla ei oo taaskaan munaSARJA irronnut... arkh!

ja muualtaki satelee aina "ihania" huomautuksia meidän saamattomuudesta lasten saannin suhteen.
ku kaikki ymmärtäski, että kyllähän niitä vauvoja tehtäs, ku niitä tulis :(
 
Kauheita kommentteja! :eek: Ihmiset ei todellakaan ymmärrä kuinka pahasti tuollainen loukkaa. Vai ovatko niin ilkeitä? Minulle ei ole noin kamalia lauottu, mutta sata kertaa on sanottu "jos sitä YRITTÄÄ / ajattelee liikaa/ jos stressaa / niin ei se vauva sitten tule" siis että oma vika että ei tule lasta koska vouhotan. Ja että nyt pitää olla positiivinen asenne tai ei se muuten onnistu... Melkein ryhdyn itsekin uskomaan etten saa lasta koska olen niin surullinen ja masentunut, ja kyllä, negatiivinen! Mutta sitten ihmettelen miten naiset tulee raskaaksi raiskauksesta tai kännisestä ähellyksestä jos se kerran on kiinni siitä positiivisesta asenteesta! Hyvähän se on esim. kälyni jaella neuvoja, hän kun tuli raskaaksi heti ensimmäisenä kuukautena kun jättivät ehkäisyn pois. Kyllä sitä jaksaa olla positiivinen kun heti tärppäsi!
 
pipari harmaana
Onpa surullista kuulla, että noin monet olette kuulleet samanlaisia kommentteja lisääntymisen suhteen kuin me.

Minä olen ihan täynnä kommentteja siitä, että kyllä teidän pitäisi kaveri tehdä lapsellenne (joka reilut 3,5 v), nooh otas tuosta tuo pahapoika-kasvi (nukkatyräkki) ni se kyllä ruikkii sut raskaaksi. Eiköhän aika olisi teidänkin jo toista hankkia. (hankkia? mistä kaupasta niitä saa?) Kyllä lapsella pitää olla sisarus, jotta lapsi oppii elämästä ja jakamisesta mitään. JNE JNE JNE


APUA!!!!!!!!!!!!!!! :LOL: erittäin hulvatonta....
 
Tulin tänne vierailemaan, vaikka en tänne varsinaisesti kuulu. Pakko vaan sanoa, että tutuilta kuulosti noi aloittajan kuulemat kommentit. Ollaan yritetty vauvaa vasta puolisen vuotta, ja useat tuttavat saaneet vauvan viimeistään kolmannella yrityskierrolla. Eli oon jo nyt saanut kaikenlaisia kommentteja/neuvoja kuulla. Yhdenki kaverin mies lykkäs väkisin omaa meitä vierastavaa ja itkevää vauvaansa mun syliin...että ota tästä että vauvakuume vähän kasvais, että tulis tulostakin...Kyllä kihisin kiukusta mielessäni, kun vauvakuume on tosiaankin valtava. Ja just toi, että ootko nostanut jalat ylös...ja niinki on neuvottu, että joka päivä pitäis puuhastella, niin kyllä se siitä. Ja oon vielä sellasessa työssä, että multa kysellään ainakin kerran viikossa, että onko mulla lapsia...ja kysyipä yks mummo tässä taannoin, että oonko mä raskaana, kun oon niin lihonnut. No, semmosta tää elämä on.
 
Mulle tokaisi yksi tuore äiti että eikö teille tule jo pikkuhiljaa paineita hommata lapsi kun kerran kaikki muutkin kaveripiirissä niitä tekevät... Niinpä! Mutta kun vaikka miten paljon hommaa niin tulosta ei synny..
Ja myöskin käsketty unohtaa koko juttu niin sitten tärppää! vika on korvien välissä. Oliskos jollain hyvää keinoa, millä sais käännettyä ajatuksensa off-asentoon?! :LOL:
 

Yhteistyössä