Onko sinulla murtunut nilkka tms. raskausaikana ja laitettu kipsiin? Oletko saanut verenohennuslääkityksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Minulle ei kipsin laiton aikaan aloitettu mitään lääkitystä, mutta nyt kun on vielä 2,5 viikkoa kipsiaikaa jäljellä, yrittää äitiyspoliklinikan gyne saada minut aloittamaan Klexane lääkityksen. Tiedän, että on tulpan riski mutta en ymmärrä miksi nyt täytyy aloittaa, jos aikaisemmin ei tarvinnut vaikka gyneltä ja ns. veritautilääkäriltä kysyttiin. Onko täällä siis ketään, jolla olisi ollut murtuma jalassa (tai vaikka kädessä...) raskausaikana ja on/ei ole aloitettu verta ohentavaa lääkitystä?

Mulla oli ihan alkuraskaudessa kipsi jalassa. Jos kipsiä olisi pitänyt käyttää yli 6 viikkoa, olisi pitänyt minunkin alkaa käyttää verenohennuslääkettä. Kipsi otettiin onneksi pois kuitenkin aiemmin, mutta muttavalitettavasti samoihin aikoihin myös vauva menehtyi.

Minä olin vuodelevossa kotona ja sairaalassa ilman että oli mitään murtumia, mutta koska en saanut liikkua pistettiin tuota Klexanea kerran päivässä mahaan nahkan alle rasvakudokseen. Kotona pistin itse ja sairaalassa hoitsut kun seniiltä käy näppärämmin.

Mulla oli ihan alkuraskaudessa kipsi jalassa. Jos kipsiä olisi pitänyt käyttää yli 6 viikkoa, olisi pitänyt minunkin alkaa käyttää verenohennuslääkettä. Kipsi otettiin onneksi pois kuitenkin aiemmin, mutta muttavalitettavasti samoihin aikoihin myös vauva menehtyi.

Voi, otan osaa. :( Uskaltaako kysyä liittyikö vauvan menehtyminen kipsiin tai jalkamurtumaan?

[QUOTE="vieras";22474290]Minä olin vuodelevossa kotona ja sairaalassa ilman että oli mitään murtumia, mutta koska en saanut liikkua pistettiin tuota Klexanea kerran päivässä mahaan nahkan alle rasvakudokseen. Kotona pistin itse ja sairaalassa hoitsut kun seniiltä käy näppärämmin.[/QUOTE]

Minä kuitenkin liikun koko ajan enemmän, paitsi toista nilkkaa en voi kunnolla liikuttaa, vähän sitäkin olen yrittänyt liikutella, kun otan kipsin pois välillä. Teen kuitenkin jalkatreeniä ja kävelen toisella jalalla normaalisti. Lisäksi saan jo laittaa osan painosta myös kipsijalalle. Tämän takia mietin, että pärjäisinköhän ilman lääkitystä? (Hieman pistoskammoisenakin...)

[QUOTE="äiti";22474446]Minä kuitenkin liikun koko ajan enemmän, paitsi toista nilkkaa en voi kunnolla liikuttaa, vähän sitäkin olen yrittänyt liikutella, kun otan kipsin pois välillä. Teen kuitenkin jalkatreeniä ja kävelen toisella jalalla normaalisti. Lisäksi saan jo laittaa osan painosta myös kipsijalalle. Tämän takia mietin, että pärjäisinköhän ilman lääkitystä? (Hieman pistoskammoisenakin...)[/QUOTE]

ei tarvitse pistää,saa nykyään tabletteina

[QUOTE="vieras";22474581]ei tarvitse pistää,saa nykyään tabletteina[/QUOTE]

Tablettejen kanssa joutuu käydä verikokeissa useasti, että selviää onko annostus oikea.
Piikki on vaivattomampi, vaikka eihän se pistäminen ikinä mukavaa ole. Itseltäni juuri loppui klexane kuuri.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraanatäällä;22474716:
Tablettejen kanssa joutuu käydä verikokeissa useasti, että selviää onko annostus oikea.
Piikki on vaivattomampi, vaikka eihän se pistäminen ikinä mukavaa ole. Itseltäni juuri loppui klexane kuuri.

en minä käynyt missään verikokeissa kertaakaan vaikka 6 viikkoa söin yabletteja

Yhteistyössä