Onko sinulla kasvisvammainen mies?

  • Viestiketjun aloittaja "Tööt"
  • Ensimmäinen viesti
"Tööt"
Tuli mieleen siitä yhdestä ohjelmamainoksesta, jossa mies sanoo, että ei syö kasviksia. Kukkakaalia ilmeisesti ei kestä edes hajuna.

Mun lapset on poikia ja syöneet kasviksia pienestä asti ja esimerkiksi parsakaali on herkkua, voita siihen päälle vaan niin menee vaikka kattilallinen.

Onko vielä siis oikeasti olemassa noita kasvis"vammaisia" miehiä? Ja ei kai kukaan nykyäiti enää anna poikapuolisen lapsensa olla syömättä kasviksia vain siksi, että sen moukkaisäkään ei syö kasviksia?
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;28488015:
Jospa silläkin on sopimus pupujen kanssa, ettei ne syö ukkos ruokia ja ukkos ei syö pupujen ruokia :vampire:
Mä aina mietin, että mikä on maailman vanhin vitsi. No täähän se oli...
 
  • Tykkää
Reactions: Doves
42672
[QUOTE="Tööt";28487997]Tuli mieleen siitä yhdestä ohjelmamainoksesta, jossa mies sanoo, että ei syö kasviksia. Kukkakaalia ilmeisesti ei kestä edes hajuna.

Mun lapset on poikia ja syöneet kasviksia pienestä asti ja esimerkiksi parsakaali on herkkua, voita siihen päälle vaan niin menee vaikka kattilallinen.

Onko vielä siis oikeasti olemassa noita kasvis"vammaisia" miehiä? Ja ei kai kukaan nykyäiti enää anna poikapuolisen lapsensa olla syömättä kasviksia vain siksi, että sen moukkaisäkään ei syö kasviksia?[/QUOTE]

No kyllähän noita "kasvisvammaisia" löytyy, oikein pilvin pimein! Ei kasvisten käyttö ole Suomessakaan kuin ehkä kymmenen viimeisen vuoden aikana lähtenyt nousuun.. Ateriat on valitettavan monilla edelleen sellaista, että ruskeaakastiketta possun kylkisiivun ja pottujen kera. Toki nuoret nykyään on enemmän kiinnostuneet eri ruoka-aineista ja terveellisestä ruoasta, mutta olenpa aika paljon tavannut ikäluokkaani edustavia (olen 22v) nuoria miehiä, jotka vieroksuvat kasviksia.. Ei maistuisi kuin joku mättöruoka, ja kotoaan juuri ovat tuon mallin saaneet.
Sitten kun on omia lapsia, niin aion kyllä opettaa kasviksia syömään. Ja jos ei kukka/parsakaalit uppoa niin laittakaa raakana tarjolle - enemmän vitamiineja eikä tule sitä aika tympeää pierumaista hajua mikä tulee kun noita kukkakaaleja keittelee... Ja ihan eri makuista.
 
"Vieras"
On mulla semmoinen, pienenä pakotettu syömään ties mitä niin nyt ei syö kirveelläkään. teen silti monipuolista ruokaa ja syö jos syö, usein se sitten syökin ettei jää nälkä. Aika tavalla on sitä paitsi laajentanut repertuaariaan meidän yhdessäoloaikana. Ennen ei syönyt kuin kurkkua ja porkkAnaa ja porkkanaakin vain raakana. Nyt syö sentään paprikaa, kirsikkatomaatteja, avokadoa, verigreippiä, maissia, papuja, sipulia. Nuo on kaikki sellaisia mitä sen lapsuudenkodissa ei jurikaan syöty joten niitä kohtaan ei oo kehittyny ennakkoluuloja.
 
näinpäin
Noh, mun mies ei ole kasvisvammainen. Hän syö kasviksia, ja ostaa itselleen hedelmiä ihan päivittäin. Meidän perheessä mä olen se vammainen. En siedä kumpiakaan, en todellakaan pidä.
 
"äiti88"
Oma mies ei syö kasviksia juurikaan. Ei se ihan totaalivammainen ole niiden suhteen, mutta melko vammainen. Ei myöskään tykkää yhtään esim. jouluruuista, kalasta, leikkeleistä jne. Tai mun kanssa ollessaan on oppinut syömään kalapuikkoja ja kalakeittoa :)

Meidän yhteinen poika kyllä syö kaikkea, kasviksia, kalaa, leikkeleitä jne.
 
"namina"
Kasvisvammaisuus tai muutn hirveä nirsoilu olisi mulle aivan ehdoton turn off. Toki saa JOISTAKIN raaka-aineista olla pitämättä, mutta en sietäisi ehdotonta linjaa useampien ruokien kanssa, tahi mitään ''hyi, sipulia, en syö'' -vauvailua, tai sen asteen nirsoilua, että rupeaisi esim. kylässä nypimään ja sorkkimaan tarjottua ruokaa. Pahimpia on just noi, jotka ei suostu edes maistamaan mitään, tai jotka väittävät etteivät ''tykkää'' jostain ihan normaaleista ja yleisistä perusraaka-aineista, kuten just sipuli, peruna tai juusto. En ikinä lähtisi parisuhteeseen tälläisen henkilön kanssa, ruoka on niin suuri osa arkisia ilojamme, etten tod. haluaisi kylkeeni mitään ilonpilaajaa.
 
"jojo"
Mun mies oli kasvisvammainen, kunnes erään kerran oli järjettömän nälkäinen ja talossa oli vain parsakaalipaistosta. Juuri uunista otettua, tuoksuvaa. Nälkäänsä hänen oli pakko maistaa sitä, kohta ei ollut kuin muisto jäljellä siitäkään ruoasta, miehen santsattua pariinkin kertaan. Siihen loppui nurkuminen, hän syö mitä eteen laitetaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;28488015:
Jospa silläkin on sopimus pupujen kanssa, ettei ne syö ukkos ruokia ja ukkos ei syö pupujen ruokia :vampire:
En tiennytkään, että älykääpiö appeni palstailee täällä. Yllä oleva kommentti on hänen suustaan.

Onneksi ei saanut siirrettyä asennettaan poikaansa. Mutta koska ensimmäinen sukupolvi meni ilmeisesti siinä suhteessa "vikaan", on yrittänyt tuputtaa samaa asennetta (kovaäänisesti ruokapöydässä, tietenkin) meidän lapsille. Onneksi tämä pirttijurmu on pistänyt möläyttelevän isoisän ruotuun.
 
"vieras"
ei minun eikä miehen kotona käytetä kasviksia, kuin harvoin tyyliin vähän paremmilla aterioilla. appivanhemmat käyttää vähän useammin kuin omat vanhempani, anoppilassa on joskus mikrossa lämmitettyjä pakastekasviksia ruualla... (niinpä!) ollaan miehen kanssa 23 ja 25v. vuoden alusta tein täysremontin oman ruokavaliooni ja samalla toki muuttui muunkin perheen ruokatottumukset, ainakin kasvisten osalta. mies ottaa myös kasviksia/salaattia ruualla, mutta ehkä yhden kuudesosan jos pääruokaan vertaa. aluksi ei meinannut ottaa, mutta lapsille aina kovaan ääneen sanoin että isikin ottaa, joten eihä se kehdannut olla ottamatta. :D nyt syö jo ihan mielellään..

sovittiin miehen kans, että joka iltaruualle yritetään keksiä jotain kasvista. sanoin miehelle että meille se voi olla vaikeaa totutella ja muistaa se, mutta tässä tehdään palvelus noille lapsille. Sit kun lapset on isoja ja muuttaa kotoa, niin se (toivottavasti) on niille itsestäänselvyys, että ruualla syödään kasviksia!
 
Hiippari
Juu kyllä on.. tosin käänteisesti. Voi itku esim. sitä helkutin ruusukaalin keittelyä.. lähden silloin yleensä "pitkälle lenkille" kun ukko ja pojjaat vähä kokkailee. Vaikka ei se löyhkä talosta lähde hetkeen.. :D
On jotenkin outoa edelleen tuo ns.kasvisvammaisuus, kun ne jotka ovat kasvatettu elämään taloudellisesti ja ajattelemaan vähänkään ruokalaskuja jne ovat kyllä hyvin miespuolisinakin tottuneet kasviksiin ja erityisesti juureksiin.
Uunissa voi haudutella melkein mitä vaan.. mausteilla saa aika monen ukon muuttamaan mieltään kasvisruuasta, jos ei ole oppinut syömään niitä. ;)

Helposti sanoisin juntiksi sellaista, mutta mitä ny eräiden nuortenkin elämiä seuraillut niin ns.paremmissa perheissä (mutta siltikin hyvin peruskeskiluokkaa silmiini) liian usein elelevät noutoruualla ja eineksillä arkena. Siihen on osa tytöistäkin tottuneet ja ei osata porkkanastakaan kuin ehkes nipinnapin raastetta tehdä :O Toivottavasti täälpäin on vaan tuollaista sakkia.. :)
 
rikki män
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;28488015:
Jospa silläkin on sopimus pupujen kanssa, ettei ne syö ukkos ruokia ja ukkos ei syö pupujen ruokia :vampire:
mun pupu söi makkaraa mieluummin ku salaattia, ja mieskin on valapatto
 
"vieras"
Tunnen niin miehiä kuin naisiakin, jotka ovat "kasvisvammaisia". Mun mies on pikkuhiljaa oppinut syömään melkein mitä vaan kasviksia, kai se tajusi miten naurettavaa on kieltäytyä asioista ede maistamatta. Ja meillä on tavallaan ollut diili, että mä opettelen syömään lihaa (muutakin kuin kanaa ja jauhelihaa) ja mies kasviksia :D Lapsille tarjotaan monipuolista ruokaa sukupuolesta riippumatta, eikä todellakaan kumpikaan anna oien ällötysten/ennakkoluulejn näkyä lasten edessä ruokapöydässä.
 
"vieras"
Mä epäilen, että kyse on myös geeneistä. Mulla on kolme teini-ikäistä poikaa. Kaksi heistä syö mielellään kasviksia. Salaatit ovat suorastaan heidän herkkuaan. Yksi ei taas tykkää eikä ota salaattia lainkaan, jos sitä on tarjolla.
 
dgdgv
Meidän perheessä äiti on kasvisvammainen =) Mitä se sun peppua kynsittää jos joku ei syö kasviksia? Syö sinä senkin edestä!

Kaikki kasvikset maistuu pahalta ja rapisee yököttävästi. Keitettynä menee porkkana, just ja just.
 

Yhteistyössä