Onko sinulla hyvä itsetunto?

Nih?

Vai ootko marttyyri joka inisee huomiota alentuvuuksillaa ? :D
Tai joku jonka pitää kokoajan pönkittää egoaan jollain?
Tai narsisti muuten vain?
Tai muuten vain itseäsi vähättelevä?
Tai yli-itsekriittinen?
Tai mitä vain mutta et hyvä itsetuntoinen?

vieras
entisessä työpaikassani poljettiin itsetunto niin maanrakoon että oli otettava loparit ja jäin lasten kanssa kotiin. nyt ollu 5v kotona ja lapset aloittaa ensiviikolla päiväkodin ja itse jäin työttömäksi. pelottaa hakea työpaikkoja tai mennä töihin niin paljon että olen jopa alkanut kärsimään hengenahdistuksista. Joten itsetunto ei todellakaan ole kohdillaan

Alkuperäinen kirjoittaja kiltistituhma:
Nih?

Tai yli-itsekriittinen?

mie oon varmaan tuo joka pönkittää egoaan jollain ja se joku on idiootit appivanhemmat ja koko sen puolen suku, haukun niitä melk. koko ajan ja tuli mieleeni että jos sillätavoin yritän tehdä itestäni jotain helvetin fiksua.... tai sit ne vaan on niin perkeleen tyhmiä

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kaiketi ei. Olen melko itsekriittinen ja usein muistan vain virheeni, en niinkään onnistumisiani :/
Mitkähän mahtaa mielestäne olla hyvän itsetunnon tunnusmerkit?

Tuosta lainaamastani esim. toisinpäin kääntäen "muistan aina vain onnistumiseni, enkä ikinä virheitäni" ei mielestäni ainakaan tulisi hyvän itsetunnon aineksia.

Kaikkea hyvää Kylkiluulle! Olet mielestäni jo hyvässä matkaa kohti hyvää itsetuntoa.

Omaan hyvän itsetunnon eikä mun tarvitse haukkua muita tai muutakaan. Tosin jos mua haukutaan tai ollaan ilkeitä / on pätemisen tarve jollakulla, ni sit itse saatan sortua moiseen sitä toista kohtaan myös. Riippuen ihan mielialasta, et vittuunnunko toisen haukuista /pätemisen tarpeesta vai onko se vain lähinnä huvittavaa (jota se yleensä kyllä on =)) B)

tuutikki
Ennen olin itsetietoinen, ylimielinen, ja todella narsistinen.
Nyt kun olen raskaana en voi kun katsoo itseeni säälien taaksepäin ja miettiä että mikä helvetti se oikeutti käyttäytymään noin. Kaunis olen kyllä vielä, ja siitä tyytyväinen, mutta kaikki tuo oksettava pinnallisuus saa todella voimaan minut pahoin. Että sitä on ollut tyhmä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mu Stana:
Kaiketi ei. Olen melko itsekriittinen ja usein muistan vain virheeni, en niinkään onnistumisiani :/

Tuosta lainaamastani esim. toisinpäin kääntäen "muistan aina vain onnistumiseni, enkä ikinä virheitäni" ei mielestäni ainakaan tulisi hyvän itsetunnon aineksia.

Kaikkea hyvää Kylkiluulle! Olet mielestäni jo hyvässä matkaa kohti hyvää itsetuntoa.
Mutta eihän se ääripää ookaan aina se mitä tarkoittaa jos sanoo toisen ääripään. Sama henkilö voi tarkoittaa, että tervettä ois muistaa sekä onnistumiset että epäonnistumiset mutta kun tahtoo vaan muistaa ne mokat..

Alkuperäinen kirjoittaja Mu Stana:

Allekirjoitan lihavoidun... Toki terveemmällä pohjalla on mun kaltaiseni ihminen kuin sellainen, joka ei mielestään tee virheitä ja jos tekee, niitä ei muistella.

Aloin miettiä määritelmää hyvälle itsetunnolle ja tulin siihen tulokseen, että pähkinänkuoressa hyvä itsetunto olisi tunnetta siitä, että on arvokas itsenään. Yhtä arvokas kuin muutkin ihmiset ja ansaitsee hyvää osakseen. Tällä määritelmällä mulla on lähestulkoon hyvä itsetunto
=)

Aloin miettiä määritelmää hyvälle itsetunnolle ja tulin siihen tulokseen, että pähkinänkuoressa hyvä itsetunto olisi tunnetta siitä, että on arvokas itsenään. Yhtä arvokas kuin muutkin ihmiset ja ansaitsee hyvää osakseen. Tällä määritelmällä mulla on lähestulkoon hyvä itsetunto
=)
Tämän määritelmän minäkin "ostan" =)

Alkuperäinen kirjoittaja kiltistituhma:
Nih?

Tai yli-itsekriittinen?
Mä taidan olla tota kaikkea.

Yhteistyössä