Onko sikiö mielestäsi ruma sana?

Tiheän palstailun kausi
On minustakin melko ruma sana. Ja niin on emätinkin.

Kaiken lisäksi peräpohjalaisissa murteissa ja ehkä muissakin pohjoismurteissa sikiö voi tarkoittaa myös lasta...
 
pöhlö
Musta se oli tökerö, kun raskaus oli jo yli la:n ja tietenkin kätilöt puhui edelleen sikiöstä. Mun korviin se vaan särähti, kun kyllä se siinä vaiheessa jo ihan vauvalta tuntui.
 
Tiheän palstailun kausi
Makustelin sanaa enemmän ja ehkä se on äänteellisesti "ruma". Ja tuleehan se verbistä 'siitä'. Virallinen se toki on myös eikä oikeastaan hoitohenkilökunnan suusta tunnu "rumalta".
 
lääketieteellinen termi, mutta en minä omistani ole sikiöinä puhunut, mutta erään kaveirin vauvan kun kuoli kohtuun niin keskusteltiin kyllä mikä siinä raskaudessa sikiöaikana oli mennyt pieleen eli näin rajattiin se aika mihin keskustelu liittyi. en tiedä mihin aikaan sikiöaika loppuu mutta kyllä minä jotakin 7 kk ikäistä jo vauvana puhuttelen kun siinä vaiheessa voi vallan hyvin henkiin jäädä jos silloin syntyy
 
Snoopy
No mun mielestä ei todellakaan ole. Vauva on käytännöllisesti sikiö niinkauan kuin mahassa asustaa. Itse toki puhun vauvasta, mutta en ole ottanut nokkiini raskausaikana kun hoitohenkilökunta, tms. puhuivat sikiöstä vauvan sijaan.

Ja asiayhteydestä tietysti riippuu, otanko huumorilla sikiöksi kutsumisen kun vauva elelee mahanulkoista elämää ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
epikriisissä luki,siis sektiolla poika tuli maailmaan:Syntyy korkealta täydellisessä perätarjonnassa oleva virkeä poikasikiö....=)
Anteeksi, pakko nauraa tuolle "virkeälle poikasikiölle"!

:LOL:


Luulenpa, ettei sitä sikiö -sanaa monikaan käytä arkikielessä. Onhan se niin lääketieteellinen ja jäykkä termi.
 

Yhteistyössä