onko siinä kuinka paljon käytännön eroja onko kaksi vai kolme lasta?

• Viestiketjun aloittaja "jiip"
  • Ensimmäinen viesti
3 Tytön äiti
Meidän tytöt olivat juuri 5 täyttänyt draama prinsessa ja hitaasti liikkumista treenaileva 1v 4kk.
Pirpana syntyi keskelle talvipakkasia etuajassa ja pienipainoisena, joten oli mahtavaa kuinka kauan mieheni pystyu ns.lomailemaan synnytyksen jälkeen. Isoin muutos tottakai oli synnytyksen jälkeen, kun vauva sitoi paljon ruokinnallaan ja syliteltävä 1v 4kk halusi oman osansa. Kaikki meni kuitenkin omalla painollaan ja meillä on aivan ihana perhe. Toki tuli lisää menoja vaunuista yms hankinnoista, mutta toisaalta meillä ei ole tarvetta autolle kun mies tuo joka ilta töistä maidot ja leivät, ja muutoin isommat ostokset tehdään yhdessä yleisillä kulkuneuvoilla. :) Meillä nyt ipanat 5,5v, 1v 8kk ja 4kk ja elämä on ihan ihanaa..tiedostan tierysti meidän olevan hyvässä asemassa hyvin nukkuvien lasten kanssa. :) Paljon tekee sekin että nautimme perhe-elämästä, lapset on pieniä NYT ja siihen keskitytään täysillä :) meillä kuumeillaan neljättä ja näin ollen viimeistä :)

3 Tytön äiti
Mun päätökseeni vaikutti kyllä isosti helppojen raskauksien ja synnytysten lisäksi mies joka on ihan täysillä mukana meidän perheen jutuissa....ja pienet iso-siskot kaikessa auttamisen halussaan tietysti on hellyyttäviä vaikkakin yli-innokkaita ja toisinaan mustasukkaisia. Mun mielestäni siis, jos talous kestää ja päät pysyy mukana niin miksi ei. Ei voi tehdä kuitenkaan "siinä sivussa se menee" logiikalla, niinkuin monet..eihän se ikinä mene, oma pieni yksilönsä jokainen. :) Mä nautin kovasti äitiydestä kotitöineen ja askartelu hetkineen, tehdään joka ikinen päivä jotain yhdessä perheenä ja joka ikinen päivä jokainen lapsi saa aikaa myös yksilönä :)

v1eras
Meillä on kolme lasta. vanhimman ja nuorimman ikä ero reilu kolme vuotta. Hyvin on tähän mennessä mennyt. Vanhin nyt ekalla. Kovasti on lapsista seuraa toisilleen. Ainut miinus on jo monenkin mainitsemat perhepaketit 2+2. Onneksi nykyään löytyy paljon hotelleja mihin mahtuu viisi henkinen perhe. Kaupassa käynti ym. onnistunut hyvin. Meillä lapset harrastaa paljon ja välillä harrastuksiin vieminen sitoo vanhempia paljon. Mutta ap jos vauvakuume on kova niin siitä vaan. Itse koin että kolmas menee siinä sivussa ja meillä ei ole edes helpot lapset. Ruoka-aineallergisia kaikki ja erittäin vilkkaita.

vie ras
Jos itse tekisin lapset uudestaan, lukumäärä olisi 2 ei 3. Täällä kolmas muutti paljonkin arkea ja elämää.
Nuorempien ikäero vajaa 2 vuotta. Paljon helpompaa oli silloin kuin olivat pieniä kuin nyt kun ovat isompia.

Ehkä tuohon vaikuttaa myös sukupuolet ja ikäerot.

Yhteistyössä