Onko siinä jotain vikaa jos lapsi viihtyy päivähoidossa????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työäiti

Vieras
En ymmärrä. Olen iloinen että oma lapsi sai hyvön hoitopaikan ja viihtyy siellä, varsinkin kun sain ensin seurata vierestä siskon lasta joka ei viihtynyt yhtään hoidossa. Minusta on mukavaa kun voin jättää iloisesti vilkuttavan lapsen hoitoon töihin lähtiessäni eikä tarvi itse miettiä miten pieni itsee sillä ikävissään. Työpäivät sujuvat mukavammin ilman noita huolia ja on taas kiva hakea iloinen lapsi leikeistään kotiin ja kuulla mitä kaikkea kivaa ovat päivän aikana tehneet.

Kuitenkin monille tuntuu olevan kirosana että lapsi viihtyy hoidossa. Joko minun luullaan valehtelevan ja sillä puolustelevan töissäkäyntiäni (joutuisin töissäkäymään jokatapauksessa, kieltämättä kuitenkin kivempi näin). Tai sitten epäillään kotona olevan jotain vialla kun lapsi viihtyy vieraiden hoidossa.

Ei todellakaan ole mitään vikaa jos lapsi viihtyy hoidossa. Sehän on vain merkki, että hoitopaikassa on kaikki hyvin.

Itsellä omat lapset viihtyvät hoitopaikassaan. Aluksi oli tosi takkusta ja oli inhottava olla töissä. Koko ajan oli itselläkin paha mieli. Nyt kun ovat siellä vuoden olleet ja hyvin viihtyvät: viihdyn minäkin töissä.

No ole iloinen! On sattunut kivat lapset ja hoitajat. Meillä myös esikoinen menee hirmu mielellään tarhaan ja yleensä kun haen , niin on kivat leikit ihan kesken!

Yhteistyössä