onko se vaan jaksettava kuunnella katkeraa yh:ta vai joko annan takaisin

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
ns. ystäväni on neljän lapsen yksin huoltaja. ja aina sama virsi kun lähden perheeni kanssa lomalle. tai mieheni kanssa reissuun. aina tulee viesti, että menkää te vaan. hän tykkää olla kotona ja liikaa rahaakaan ei ole, kun yksin vie 4 lasta eteenpäin. kuitenkin hänellä oli vara hoitaa kaikki lapset kotona kouluikään saakka. jos tuli työkkäristä karenssi, niin kyllä sossusta sai rahaa. 4 eri miehelle on tenavat tehnyt. kun on miehen tavannut, niin jo parin kolmen kuukauden seurustelemisen jälkeen on ollut raskaana. ja kaikki suhteet on päätyneet eroon. ei ole mun vika jos niin on käynyt. ja omia rahojammehan me kulutamme ei tämän katkeran yh:n. monta kertaa olen ystävyyttäme yrittänyt katkaista, mutta tää ei vaan jätä rauhaan.

Vastaa sen viestiin ensi kerralla että "Niin mennäänkin, maistuis varmaan sullekin mutta tasan ei käy onnen lahjat" tms.

Että mä vihaan marttyyreja ja yyhoo-kortilla ratsastavia.

Ja en usko, että olisin muutenkaan tekemisissä ihmisen kanssa, joka on tehnyt lapset neljälle eri miehelle ja vältellyt töitä kuin ruttoa. Tuskin meillä olisi yhtenevät arvot tai kiinnostuksen kohteet.

Mä olen itse sanonut ihan samalla tavalla melkosen monta kertaa...mutta ei siinä kyllä katkeruutta ole mukana. Mä ihan AIDOSTI viihdyn kotona. Mä en halua olla edes viikonloppua pois, saati mitään pidempää etelänlomaa.

Olen myös kertonut, että osasyy on raha. Eikä siis välttämättä niin, etteikö meillä olisi varaa mennä lomalle etelään...vaan että hassaan ne rahat mieluummin vaikka siihen kotona oloon, jos se mahdollistaa pidemmän kotihoidon lapsilleni.

Jos työkkäristä tulee karenssi, sossun toimeentulotukea lasketaan...oisko ollu peräti 30% pienemmäksi. Ei se ns. ystävä siis kovin suuria summia ole oikeastikaan käteen saanut, joten en mä jaksaisi alkaa niistä penneistä nostamaan verenpainettani.

Sulla on selvästi nyt jotain vähän suurempaakin vitutusta tuota ihmistä kohtaan...jos tosiaan arvostelet hänen elämäänsä tuolla tapaa (lapsiluku, lapset eri isille, nopeat raskautumiset, erot, jne.) joten ehkä tosiaan on parempi, että lähdette eri suuntiin.

Eiköhän se mene sillä perille, ettet enää vastaa hänen yhteydenottoihinsa ja jos hän tulee oventaa, kerrot, ettet halua tavata.

Mä olen itse sanonut ihan samalla tavalla melkosen monta kertaa...mutta ei siinä kyllä katkeruutta ole mukana. Mä ihan AIDOSTI viihdyn kotona. Mä en halua olla edes viikonloppua pois, saati mitään pidempää etelänlomaa.
Njaa. Mä olen vaan toivottanut hyvää matkaa, enkä lisännyt mitään "menkää te vaan, minä viihdyn kyllä kotona eikä rahaakaan ole liikaa"- loppukaneetteja, jotka mun mielestä on selkeä merkki katkeruudesta ja/tai moukkamaisuudesta.

Olen myös kertonut, että osasyy on raha. Eikä siis välttämättä niin, etteikö meillä olisi varaa mennä lomalle etelään...vaan että hassaan ne rahat mieluummin vaikka siihen kotona oloon, jos se mahdollistaa pidemmän kotihoidon lapsilleni.

Jos työkkäristä tulee karenssi, sossun toimeentulotukea lasketaan...oisko ollu peräti 30% pienemmäksi. Ei se ns. ystävä siis kovin suuria summia ole oikeastikaan käteen saanut, joten en mä jaksaisi alkaa niistä penneistä nostamaan verenpainettani.

Sulla on selvästi nyt jotain vähän suurempaakin vitutusta tuota ihmistä kohtaan...jos tosiaan arvostelet hänen elämäänsä tuolla tapaa (lapsiluku, lapset eri isille, nopeat raskautumiset, erot, jne.) joten ehkä tosiaan on parempi, että lähdette eri suuntiin.

Eiköhän se mene sillä perille, ettet enää vastaa hänen yhteydenottoihinsa ja jos hän tulee oventaa, kerrot, ettet halua tavata.
lisäksi piti miehen kanssa aina silloin kun yhdessä olivat eri osoitteet, että sai korotetut lapsilisät ja sossusta rahaa silloinkin, kun sen hetkinen mies maksoi vuokria yms. ruokakuluja ja lasten vaatteita ym. mitä nyt yleensäkin parisuhteessa maksetaan. kaikki muutkin ystävänsä on jo suututtanut, ja sen suoraan sanookin, että jos mä lähden hän jää ihan yksin. että on tässä todella hänen kanssaan paljon paljon muuta, siitä tulis vaan niin pitkä ketju, että se veis monta siuva ja kukaan ei jaksais lukea

no on hän opettanut mulle sen asian, että omista huolistaan ja asioistaan ei kannata kertoa kovin helposti edes niille ystävilleen. hänelle kerroin avoimesti kaiken silloin kun mulla ja miehellä meni huonosti. ja näillä asioilla tää akka kyllä jaksaa lyödä joka kuukausi vyön alle. eli tietää kyllä miten satuttaa toista.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25037118:
no on hän opettanut mulle sen asian, että omista huolistaan ja asioistaan ei kannata kertoa kovin helposti edes niille ystävilleen. hänelle kerroin avoimesti kaiken silloin kun mulla ja miehellä meni huonosti. ja näillä asioilla tää akka kyllä jaksaa lyödä joka kuukausi vyön alle. eli tietää kyllä miten satuttaa toista.

Kuten jo ylempänä sanoin, ystävyyden irtisanominen ei ole mitään rakettitiedettä, mutta sä et tavallaan halua irtisanoa ko. ihmistä. Joten älä rutaja :D

• Tykkää
Reactions: as if
Mulla myös sellainen ystävä, tosin hällä 2 lasta. En ole enään hänelle mitään juurikaan kertonut koska vastaukset olivat just tuota "ai kiva että jotkut menee, tekee jne".
Osaa olla ärsyttävä

No todellakin antaa katkeran ja kateellisen vaikutelman.. Ikävä kyllä vaikka et olekkaan niin tarkoittanut. Miksei sitä voi vaan toivottaa hyvää matkaa ja olkaa varovaisia..
Kyllä mäki haluisin reissuun kovastikki mut ei kävis mielessäkään sanoa noin muutakuin vitsillä ja seki niin et vastaanottava sen tajuaa vitsillä.

N

siis jos joku hoitaa lapsensa kotona ja hakee sossusta niin itseasiassa minusta se on ihan ookoo eikä ees laisinkaan pahaa yhteiskunnan varojen käyttöä!!!! kai te tajuatte paljonko yhteiskunnalle tulee maksamaan se ite päivähoito???? no enemmän kun se hikinen toimeentulotuki!!!

No todellakin antaa katkeran ja kateellisen vaikutelman.. Ikävä kyllä vaikka et olekkaan niin tarkoittanut. Miksei sitä voi vaan toivottaa hyvää matkaa ja olkaa varovaisia..
Kyllä mäki haluisin reissuun kovastikki mut ei kävis mielessäkään sanoa noin muutakuin vitsillä ja seki niin et vastaanottava sen tajuaa vitsillä.

N

Tietenkin mä olen myös toivottanut hyvää matkaa ja matkan jälkeen ollut aidosti kiinnostunut reissukuvista.

Mä en tosiaankaan ymmärrä, miten se tekee ihmisestä moukan, katkeran ati kateellisen, jos hän ei itse niin reissaamisesta välitä ja hän sanoo sen ääneen. Mä en todella ole tiennyt ennen, että reissaaminenkin tai siis se, ettei reissaa, on tabu. Hassua.

Tokihan siitä saa katkeran vaikutelman, jos sen sanoo vittumaisella äänensävyllä ja siinä aidosti on katkeruutta takana, mutta jos mä hitto soikoot juttelen kaverini kanssa reissaamisesta siinä yhteydessä kun kaveri kertoo reissuun lähtevänsä ja mä siinä samassa keskustelussa kerron, ettei reissaaminen ole ns. mun juttuni, niin kyllä se vähän pirun kaukaata on haettu, että siinä olisi mitään katkeraa tai kateellista taustalla.

Kaipa meitä ihmisiä ja ystävyyssuhteita sitten on monenlaisia. Vaikea kuvitella, että kukaan ystävistä/kavereista on ottanut sitä millään muotoa pahalla, kun olen kertonut että mä tykkään olla kotona.

Tietenkin mä olen myös toivottanut hyvää matkaa ja matkan jälkeen ollut aidosti kiinnostunut reissukuvista.

Mä en tosiaankaan ymmärrä, miten se tekee ihmisestä moukan, katkeran ati kateellisen, jos hän ei itse niin reissaamisesta välitä ja hän sanoo sen ääneen. Mä en todella ole tiennyt ennen, että reissaaminenkin tai siis se, ettei reissaa, on tabu. Hassua.

Tokihan siitä saa katkeran vaikutelman, jos sen sanoo vittumaisella äänensävyllä ja siinä aidosti on katkeruutta takana, mutta jos mä hitto soikoot juttelen kaverini kanssa reissaamisesta siinä yhteydessä kun kaveri kertoo reissuun lähtevänsä ja mä siinä samassa keskustelussa kerron, ettei reissaaminen ole ns. mun juttuni, niin kyllä se vähän pirun kaukaata on haettu, että siinä olisi mitään katkeraa tai kateellista taustalla.

Kaipa meitä ihmisiä ja ystävyyssuhteita sitten on monenlaisia. Vaikea kuvitella, että kukaan ystävistä/kavereista on ottanut sitä millään muotoa pahalla, kun olen kertonut että mä tykkään olla kotona.
mutta sä et olekkaan ilmeisesti vetänyt siihen keskusteluun sitä, että sulla ei ole rahaa mennä ja sitten perustellut, että sä tykkäätkin olla kotona. tyyliin, että helppohan se teidän on mennä mutta kun mä yksin vien niin ja niin monta lasta eteenpäin. tällä mun ystävälläkään kun ei ole enää periaatteessa kuin yksi alaikäinen muut on jo yli 18.
ei meilläkään ole ollut rahaa silloin kun yritys perustettiin ja lapsia tehtiin. kauan on nälkävyötä kiristetty. nyt on helpompaa ja on mahdollisuus matkustella. mutta me ei tehdä siitä mitään numeroa. nytkään kun lähdimme, en olis puhunut mijtään tälle naiselle, mutta isäntä lipsautti, että me lähdetään käymään helsingissä

Onpas ärsyttävä tyyppi. Anna vaan takasin!

Mulla on yks vähän samantapanen kaveri, näkee aina vaivaa jos lapseni on mummolassa tai isällään.. hänen lapsella kun ei ole mummoa eikä isääkään. Naljailee aina, niin kuin ois pahakin asia että mun lapsella on. Kateus loistaa kilometrien päähän.
VI**U TOMMOSIA!!!!!

lisäksi olen joskus lainannut hänelle rahaa, kun ei ole ollut rahaa ruokaan. ja lasten tililtä ei halunnut lainata. no paljastuikin sitten, että siksi ei halunnut lasten tililtä lainata kun päätti sitten jättää lainaamansa 100 euroa maksamatta niitä minulle takaisin. kun aikansa asiasta muistutin, niin sitten puolen vuoden jälkeen maksoi. alun peräisen suunnitelman mukaan aikoi maksaa laina päivästä viikon kuluttua, kun lapsilisät tulee. siitäkin sain pahan nimen kun omista rahoistani pidin kiinni ja vaadin hänet maksamaan ne minulle takaisin

Anna takaisin jos siltä tuntuu, muuten voi ottaa huumorilla nuo natinat. Toisen lasten määristä, useista isistä jne ei nyt kannata enempää välittää.

Kun toinen kertoo lähtevänsä matkalle niin kyllähän siinä riittää mukavan matkan toivotukset ilman mitään "on se niin väärin että toiset voi noin reissata ja mä vaan joudun yksin raatamaan kotona kun ei näillä tuloilla pääse mihinkään". Myös tuollaiset "Menkää te vaan. Mä en kyllä minnekään Xxxxx:n ikinä haluaisikaan, mun mielestä on paljon kivempi sijoittaa ne rahat kodin sisustukseen kun pistää johonkin tyhjänpäiväiseen lomamatkaan" tuntuvat oudoilta.

Ei kaikki ei tykkää samoista asioista ja toki sen voi ilmaista sitten keskusteluissa, mutta jos toinen kertoo iloisena saavuttaneensa jonkun jutun mistä tykkää, niin eikö silloin voisi olla vain tämän puolesta onnellinen, ilman että tarvii heti perään kertoa että itse ei kyllä tuollaisesta asiasta tykkää sitten yhtään. Kuulostaa ikävästi siltä kuin olisi tarkoitus vain latistaa toisen iloa.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25037317:
lisäksi olen joskus lainannut hänelle rahaa, kun ei ole ollut rahaa ruokaan. ja lasten tililtä ei halunnut lainata. no paljastuikin sitten, että siksi ei halunnut lasten tililtä lainata kun päätti sitten jättää lainaamansa 100 euroa maksamatta niitä minulle takaisin. kun aikansa asiasta muistutin, niin sitten puolen vuoden jälkeen maksoi. alun peräisen suunnitelman mukaan aikoi maksaa laina päivästä viikon kuluttua, kun lapsilisät tulee. siitäkin sain pahan nimen kun omista rahoistani pidin kiinni ja vaadin hänet maksamaan ne minulle takaisin
Ruikutiruikuti... Et sä mitään marttyyripisteitä saa, kun tuollaista ystävää kattelet?

Yhteistyössä