[QUOTE="Mie";28256524]No en minä ainakaan osta niitä unisex vaatteita/ tuotteita tuon takia

minusta vaan just esim. valkoiset, ruskeat ja harmaat nallekuosiset vaatteet sopii molemmille. Ja esim. vihreä on sellainen väri joka käy molemmille. Ja kyllä sitten aion ostaa ihan selkeitä tyttö/poika vaatteita kun lapsi on syntynyt.
En näe unisexvaatteita mitenkään yliarvostettuina, höpöhöpö

[/QUOTE]
En mä asiaa siten tarkoittanutkaan, ettäkö unisexiin lapsensa pukevat haluavat tietoisesti "peitellä" lapsensa sukupuolta. Vaan nimenomaan niin, että koska mulle se on tietyllä tapaa tärkeätä, että ihmiset lapseni sukupuolen huomaavat, korostan sitä vaatetuksella.
On meilläkin vauvalle valkoista, mutta lähinnä puolipotkareina tms. jolloin toivonkin, että vaate olisi neutraali. Valkoisiin puolipotkareihin kun voit yhdistää mitä tahansa...vihreisiin sen sijaan ei (mielestäni) voi.
Periaatteessa mikä tahansa väri sopii molemmille. Meidän vauvalle hankin pinkkejä collareita, jotka päätin ottaa käyttöön riippumatta siitä, kumpaa sukupuolta vauva on. Muut sen "päivän asun" vaatteet valitaan sitten selvemmin sen mukaan, kumpaa sukupuolta lapsi edustaa.
Mä olen laiska lähtemään ihan pienen vauvan kanssa kaupoille. Ja toisaalta tykkään ihan hirmuisesti ostella lastenvaatteita, joten mulle passaa se tyyli, että otan sukupuolen selville ennakkoon ja ostan vaatteet sitten sen mukaan. Joku toinen taas toimii tyytyväisenä toisin.