Onko se normaalia et rv 39 sattuu ihan koko ajan kohdunsuulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auch
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auch

Vieras
Ihan taukoamatta? Koko ajan sellaista lievää tai kovaa särkyä/jomotusta/kirvelyä ja sitten välillä sellaista kunnon teräviä, sukkapuikko, vihlaisuja. Missään asennossa ei voi olla niin etteikö sinne sattuisi. Tätä on nyt jatkunut eilisillasta asti. En nukkunut yöllä ollenkaan kun särkee niin paljon. Supistuksia ei kuitenkaan ole ollut ainuttakaan. Mä mietin lähinnä tulehduksen mahdollisuutta :|

Mulla rv 38+jotain ja samanlaisia tuntemuksia valitin eilen neuvolassa. Mulla tosin ei koko aikaa ole tollasta. Välillä tulee sellanen pidempi, ehkä puoli min-minuutin kestävä vihlonta. Th oli sitä mieltä, että vauva venyttää kohdunsuuta. Tähän päätyi siksi, että mitään (muuta) tulehdukseen viittaava ei ole, joten kaipa tulehduskin voisi tuollasta aiheuttaa. Kannattaa varmaan pyytä neuvolasta labralähete ja käydä varmuuden vuoksi.

Mua kanssa sattuu vihlaisumaisesti kohdunsuulle kaikki vauvan liikkuminen.

On sattunut jo pitkään, ja ylipäätään mulla on sellainen kohdunsuu että sinne sattuu kaikki koskeminen ihan kamalasti vaikkei olisi raskaanakaan, eli esim. sisätutkimus, yhdyntä joissakin asennoissa jne...

On tutkittu ja testattu tulehduksien varalta, ei havaittu mitään poikkeavaa.

Hieno synnyttää tällä värkillä, viime kerta oli ainakin yhtä helvettiä juuri tuolla alhaalla.
Ei supistukset tuntuneet missään, mut auta armias tota ponnistusvaihetta. |O

Olo ei oikeastaan ole helpottanut. Sellaista hetkeä ei olekaan etteikö kohdunsuulla jotain kipu tuntuisi. Se vaan vaihtelee onko lievää epämukavuutta vai kunnon viiltävää kipua. Nyt jopa pissalla käyminen aiheuttaa ikävää pistelyä ja kirvelyä. Vauva on ollut jo pari viikkoa sitten kiinnittynyt joten luulisi ettei alemmas enää pääse tulematta ulos :) Huomenna soitan neuvolaan ja kysyn, mutta olisiko mitään neuvoja miten pärjään yön yli? En kestä toista unetonta yötä :(

Voisit kokeilla hetken olla ns. mekka-asennossa, eli kontallasi niin että kädet ei ole suorina, kun vauvan paino maan vetovoiman avulla tulee pienemmäksi kohdunsuuta vasten, pitäisi helpottaa. Jos ei helpota, niin kyllä sun kannattaisi soittaa sinne äitipolille tai mihin nyt kuuluukin tähän aikaan.

Mutta kyllä mullakin on ollut pitkään esim neljännestä sellasta karseeta tunnetta tuolla kohdunsuulla, ihan ku repeäis, eikä silti mitään muuta tapahtunut.

Yhteistyössä