Onko se niin paha juttu, jos on viileät välit anopin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma85

Vieras
Olen tehnyt kaikkeni, mutta anoppi v-ttuilee minulle aina nähdessämme ja pahimmassa tapauksessa kutsuu myös toisen miniän paikalle keljuilemaan minulle ja kaveeraamaan nenäni edessä hänen kanssaan.

Mä oon vuosikausia tuijottanut peiliin ja pohtinut, mitä minä teen väärin tai mikä minussa ärsyttää anoppia, mutta rankan miettimisen, masistelun ja itkujen jälkeen ymmärtänyt, että ei - vika ei olekaan minussa, vaan anoppi ei vain halua minua elämäänsä ja tekee sen myös selväksi.

Ärsyttää ja on paha mieli, mutta eihän tälle mitään voi. Kaikista ei voi pitää, ja joidenkin näköjään ei tarvitse edes hallita käytöstapoja.

Jaa,tulisin toimeen ilman että tarttis olla anopin kanssa tekemisissä.
Mutta onneksi ei ole sellaista tilannetta.
Sinuna en olisi tekemisissä jos vielä toinen miniä on niin tyhmä että tuohon leikkiin mukaan lähtee.

Älä välitä. Mäkään en olis mistään hinnasta anoppini kanssa tekemisissä ellei olis pakko. Meillä kuitenkin lapsia, niin niiden takia olen väleossä. Ja tietenkin mieheni takia.

No sen kerran kun olen erehtynyt jotain sanomaan takaisinkin, niin anoppi on pistänyt sellaiset paskajutut minusta kiertämään, ettei toista... Sitten yhteisiltä tutun tutun tutuilta kuullut ties mitä paskaa, ja ollut vähän hoomoilasena. :o Anoppi kuitenkin 50-vuotias, luulis siis olevan jo elämänkokemusta ja viisautta ja ennen kaikkea ne käytöstavat hallussa. :(

Ei ole paha juttu. Mulla sama tilanne. Anoppi ei ole koskaan hyväksynyt minua, eikä tule sitä tekemäänkään. Teeskentee vain, että kaikki ok.
Olen huomannut, että paras on olla omissa oloissaan.

Mulla on aina ollut viileät välit anopin kanssa. Välit viileni entisestään, kun anoppi otti meidän teinitytöt hampaisiinsa. Mä en tajua, miten voi kukaan ihminen olla omille lapsenlapsilleen niin ilkeä kuin mun anoppi on mun lapsia kohtaan. Olen nykyään anopin luona niin kuin häntä ei olisikaan. En näe enkä kuule häntä, hän on mulle ilmaa. Anoppi on ainoa ihminen, jonka kanssa en tule toimeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
mielestä kolikossa on kaksi puolta. Eli on sinussakin oltava jotain vikaa.Nythän kuulimme vain sinun kantasi asiassa.

Tätä mieltä minäkin olen ollut, ja tutkaillut omaa käytöstäni yms.
Mutta tuloksetta. Mies on myös huomannut äitinsä kurjan käytöksen ja on pahoillaan, että tilanne tämä: ei kuitenkaan näe minun tehneen mitään väärää tai sopimatonta. Tulen toimeen kaikkien muiden miehen sukulaisten kanssa; kukaan muu ei hauku päin naamaa tai levittele juttuja selän takana tai soita ketään toista ihmistä keljuilemaan minulle.

Olen yrittänyt keskustella asiasta anopin kanssa ja kysyä, mitä pahaa olen tehnyt, mutta enpä ole saanut vastauksia.

Ei ole paha asia. Vielä en ole virallinen anoppi, mutta epävirallinen olen jo. Jos vävyni haluaisi pitää muhun viileät välit, luonnollisesti hyväksyisin hänen toiveensa. Tasan niin kauan kuin vävyni edut eivät ole ristiriidassa tyttäreni etujen kanssa.

Yhteistyössä