Onko se niin, ettei astmaatikko voi ikinä ottaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
karvaista lemmikkiä?:|
Minulla ei ole paha astma, mut allergia-astma kuitenkin, kissoista sai alkunsa. Onko se nyt sitten niin, etten voi koiraakaan koskaan enää hankkia? Koiralle en ole tiettävästi ollut koskaan allerginen.

se on koiran hilse joka aiheuttaa allergiaa eikä karva tai .
mikään pöly !

itselläni on astma ja meillä on ollut kolme kissaa ja koira tällä hetkellä :) olen pärjännyt ilman lääkitystä hyvin ja ei ole mitään pahaa oiretta tullut. On olemassa koirarotuja jotka sopivat astmaatikoille. Meillä on kultainen noutaja. Vehnäterrieri on sellainen rotu mitä suositellaan jos on astma :) voithan käydä lääkärissä vielä tarkistuttamassa ettei ole koira allergiaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Kai se riippuu astmasta, ihmisestä ja lääkityksestä.

Mun äidillä astma ja hällä kissa ja koira.

Mä mietin tässä just yhtä palstalaista, jolla on hiiriä ja puolikas hevonen, ja joka painaa hevostallilla töitäkin arkipäivisin ilman ongelmaa, vaikka on astmaatikko. =)

Että kai se tosiaan riippuu monestakin seikasta, ei pelkkä astmadiagnoosi taida olla ehdoton ei elukoille.

Moikka! Meillä on suvussa paljon allergiaa ja astmaa ja meillä on kaksi aivan ihanaa kiinanharjakoiraa! Tutustupas rotuun! Ovat aivan ihanan luonteisia,iloisia pieniä hännänheiluttajia :)
Meillä kävi myös eräs henkilö testaamassa sopiiko tämä koira hänelle. Hän on pahasti koirille allerginen siis!
Ei mitään oireita tullut ja nyt hänellä jo kaksi vuotta ollut oma nahkiainen ;)
Näillä kasvaa siis vain päässä,hännänpäässä ja jaloissa karvaa. Sitten on myös karvalliset puuterihuiskuversiot myös tästä rodusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja J:
Avomiehelläni on astma ja meillä on lemmikkinä Afrikkalainen kääpiösiili, mitään ongelmia ei ole ilmennyt.

Mikä tämä otus on?!? Kuulostaa ihanalta!:) Kerro lisää!

Nämähän ovat Suomessa nykyään jo melko suosittuja lemmikkejä. Mukavan seurallinen ja vauhdikas otus, ja suloinen kun mikä. Googlettamalla löytyy aika kivasti tietoa ja kuvia. :)

Mulla on astma, meillä on käppänävillis, eikä se aiheuta minulle mitään oireita. Kissat ja hevoset aiheuttaa allergia/astmakohtauksen. Eli riippuu astmasta ja eläimestä.

Mut jos harkitset tosissaan lemmikkiä, käythän ensin kyläilemässä paikassa, jossa on ko. lemmikki olemassa ja talotäynnä tämän eläimen hilsepölyä, jotta näet, miten reagoit. Ja pitäisi oikeastaan käydä monta kertaa ja olla monta tuntia kerrallaan, niin näet, miten vaikuttaa olotilaasi... Ettei sit sunkin lemmikki olis kohta apulan annetaan lemmikkejä-palstalla "allergian vuoksi".... :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
J: googlasin jo ja näytti kyllä hyperveikeältä kaverilta!:D Onkohan kalliita!?
(tämä ei anna lainata tekstejä, siksi kirjoitan näin)

Juu ne on kyllä veikeitä otuksia. :) Meidän siili maksoi 350?, joten eiväthän ne ihan mistään halvimmasta päästä ole.
Vaativat noin pieneksi eläimeksi vielä suht. ison tilan jossa asustelevat, joten esim. mikään häkki ei käy.
Monilla onkin siilillään kokonainen oma huone käytössä. :)

Älkäähän sekoittako astmaa ja allergiaa. Jos ap:n astma on alkanut kissasta, ei kannata alkaa kissaa havitella. Koiraa voisi kokeilla, vaikka lainaksi tutulta. Niissäkin kyllä eri karvanlaadut vaikuttaa astmattaako vai ei. Itselläni on astma, enkä ole millekään allerginen. Noutajatyyppinen rasvainen koirankarva alkaa silti astmattaa, mutta kissoja meillä on monta ja niissä ei mitään ongelmaa. Kuten ei koskaan ole muissa koirissakaan ollut.

Yhteistyössä