Onko sandaalit käytännölliset 2-3v lapsella??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jhgjhgkjh,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jhgjhgkjh,

Vieras
Millaiset kesäkengät olisi parhaat ja käytännöllisimmät 2,5v lapselle?? Lenkkarit olen hänelle jo ostanut kesää varten ja tietty kumpparit sadepäiville, mutta mietin tarviiko hellepäiviä varten esim sandaalit??? Itse pidän sandaaleja vain helteellä koska kiviä tahtoo aina mennä sandaaliin sisään ja itse toki osaan ne ravistella pois, mutta miten lapsi? Kannattaako noin pienelle ostaa sandaaleja vai onko parempi olla avojaloin kuumilla ilmoilla?

On meillä ollut sandaalit heti ensimmäisestä kävelykesästä asti. Pienemmille toki parhaimmat sellaiset jossa varpaat eivät näy mutta muuten ovat "sandaalimaiset" niin jalka saa ilmaa. Avojaloin toki paras, sitähän nykyään suositellaankin. Ei toki puistoissa tai muualla missä lasinsiruja tms, mutta omalla puhalla ainakin :)

Suosittelen kans noita tontyyppisiä kun tos linkis.

Varsinkin jos on yhtään kömpelömpi tapaus. Meillä toi nuorin poika ei ole motorisesti kovin taitava, ei tosin nyt mitenkään kamalan kömpelökään. Viime kesänä (poika silloin 5v.) ostin sille ekan kerran varpaista avonaiset sandaalit. Poika kaatuili koko kesän, muutaman kerran pahastikkin. Aloin jo ajatella et sillä on nyt pahasti jotain vialla. Alkusyksystä ku laitoin kesäkenkiä varastoon, tajusin niitä sandaaleja putsatessani et kaatuilut on loppunu. Kaatuileminen siis johtui mitä ilmeisemmin siitä et juoksee jotenkin niin et se sandaalin kärki sit tökkäs häjysti maahan ja aiheutti kompastumisen.

Siis aloittaja puhuu 2-3 -vuotiaasta lapsesta! Ja käsittääkseni ihan normaalista...kyllä 2-3 -vuotiaalle Nyt voi ostaa ihan tavalliset sandaalit. On jo lapsi eikä vauva. Hyväthän nuo tuollaisetkin toki on, mutta hiekka menee kenkään ihan samoin kuin sandaaliin, sandaalista vain helpompi saada pois ;)

Pieni gallup: kummat on paremmat tavalliset kärki avoinna olevat vai tuollaiset kärkiremmillä varustetut?? Kärkiremmiset suojaa toki varpaita mut onko kiviä sit vastaavasti paljon vaikeampi saada ravisteltua pois?? Tulis siis normaalille vajaa 2,5v lapselle

Parhaat, joskaan ei ehkä tyylikkäimmät, on aidot crocsit. Kevyet ja helpot pukea. Se malli jossa ei oo reikiä kärjessä vaan ainoastaan päällä. Mun kokemuksella lapset ei juuri halua muuta käyttääkään.

On meillä tavallisetkin sandaalit ollut, mutta niihin menee hiekkaa ja kiviä helpommin ja lapsen hankala putsata itse. Jäänyt enempi juhliin tai kaupunkikengiksi ne.

Ostin itse taas uudet crocsit intersportista 24,90. Menee kirppiksillä hyvin kaupaksi myös..

Viimeksi muokattu:
Parhaat, joskaan ei ehkä tyylikkäimmät, on aidot crocsit. Kevyet ja helpot pukea. Se malli jossa ei oo reikiä kärjessä vaan ainoastaan päällä. Mun kokemuksella lapset ei juuri halua muuta käyttääkään.

On meillä tavallisetkin sandaalit ollut, mutta niihin menee hiekkaa ja kiviä helpommin ja lapsen hankala putsata itse. Jäänyt enempi juhliin tai kaupunkikengiksi ne.

Ostin itse taas uudet crocsit intersportista 24,90. Menee kirppiksillä hyvin kaupaksi myös..

Komppaan tätä!

Ja meillä on ollut superfitin ja vikingin sandaalit, mut aika turhia olivat... mieluummin crocsit ja sit jotkut nätit sandaalit/balleriinat edullisesti siistimpää pukeutumista varten.

Aika paljon ainakin toi esikoinen menee myös paljain jaloin.

Yhteistyössä