Onko samanlaisia kuin minä ja onks tähän hoitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poisonflower
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poisonflower

Vieras
Onko kellään samoja oireita jännitys- esiintymisissä tai missä tahansa kokousissa eli sydän hakkaa, kädet tärisee, henki tuntuu ettei kulje tai saa hengittää niin tiheästi, puheesta ei meinaa saada selvää ja kaikista pahin että MAHA MENEE AINA SEKAISIN että pitää mennä vessaan kesken kaiken! Erityisesti tuohon mahaan onko jotain rauhoittajaa? Maitohappobakteerit jne älkää pliis kirjotelko kaikki on kokeiltu. Kahvikin jätetty vähään aikaan mutta ei auttanut. Onko tähään hoitoa? :(
kiitos kaikille etukäteen muutenkin huomenna on lääkäriaika ajattelin vain kysyä täältäkin onko samoja.

Voi kunpa meniskin MAHA sekaisin, mutta kun mahan sijaan PÄÄ leikkaa kiinni. Jos olen minulle melko tuntemattomassa tai muuten epämiellyttävässä seurassa, eivät aivoni toimi enää. Edes yksinkertaista kohteliasta kysymystä en saa aikaiseksi. Pääni vaan ei toimi.

Niin se siinä hassuinta minunkin mielestä on. Olen itsekin kuullut monella samaa vaivaa mutta ei ketään ole vielä sanonut "maha sekaisin" oiretta.. Jospa selviää humenna sit lekurilla :)

Mullakin pää jonkin verran menee sekaisin, mutta mikä voi olla pahempaa kuin kesken kaiken pitäisi mennä vessan kun ei tavallaan sieltä mennä pois sen päätyttyä. Mielestäni ei pahempaa voi olla esiintymisvaiheessa :((

Mullakin pää jonkin verran menee sekaisin, mutta mikä voi olla pahempaa kuin kesken kaiken pitäisi mennä vessan kun ei tavallaan sieltä mennä pois sen päätyttyä. Mielestäni ei pahempaa voi olla esiintymisvaiheessa :((

No ehkä pahempaa olis, jos molemmat päät menis sekaisin. No, mulla oli joskus jotain jännitysoireita helpottavia tabletteja (olikohan beetasalpaajia). Jonkun kerran niitä taisin ottaa, mutta enempi auttoi se että tiesi niiden olevan olemassa jos paha paikka tulis. En ole enää vuosiin käyttänyt, vaikka edelleen jännitän. Ehkä olen pikkuisen tullut armollisemmaksi itselleni, että saa jännittää ja saa se näkyäkin.

Niin se siinä hassuinta minunkin mielestä on. Olen itsekin kuullut monella samaa vaivaa mutta ei ketään ole vielä sanonut "maha sekaisin" oiretta.. Jospa selviää humenna sit lekurilla :)

Etkö sinä ole koskaan kuullut siitä, että ihmisillä menee jännittämisestä maha kuralle? Ei siinä mitään outoa ole. Itselläni on saattanut mennä etukäteen, jos on jotain jännää tiedossa, mutta ei itse esiintymistilanteessa. Ei siinä mitkään mahalääkkeet ja maitohappobakteerit auta, jos kyse on hermoista! Ei muuta kuin lievää rauhoittavaa kehiin, niin itsekin olen pärjännyt ja sitten kun vuosia kuluu ja on joutunut esiintymään riittävän monta kertaa, ei enää välttämättä tarvitsekaan niitä lääkkeitä, ellei sitten kyseessä ole joku 200 hengen jäykkistilaisuus. Minusta on turha kiduttaa itseään, jos vaivaan on olemassa lääkitys.

Mulla menee maha sekaisin, jos mun lapselle tulee jostain ruoasta allergiaoireita. Kerran sai anafylaktisen reaktion ja siitä mulle jäi vissiin joku trauma. Kiva sitten, jos pitäis soitella tai lähteä päivystykseen kun samalla maha ihan kuralla itellä.

Mitä jos ei beetasalpaja vain auta? Vaan tarvitaan tosiaan joku "mielen rauhoittaja"? Onko kellään lääkitys siihen esim. beetasalpaaja + lievä rauhoittava? Onko tuollainen yhdistelmä mahdollista? Onko kokemuksia? Kiitos paljon kaikille tähän asti vastaneille! :)

Yhteistyössä