Onko ryömiminen välttämätön kehitysvaihe?????

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä ei koskaan ryömitty. Lähdettiin suoraan konttaamaan perinteisellä konttaustyylillä 7.5 kk vanhana. Ja 8 kk noustiin pystyyn.

Mietin vain, onko muilla jääny ryömiminen väliin?? Kun en ole aiemmin törmännyt moiseen. Joiltakin jää se konttaus, siitä olen lukenut. Mutta entä ryömiminen?

ap
kiva kuulla. jostain syystä olen törmännyt vain näihin, jotka ryömivät, mutteivat kontanneet.

vielä kysyn, että millä tavalla konttaus on tärkeämpää kehitykselle??

Kippuravarvas
Se ristikkäisliikkeen oppiminen sijaitsee samassa kohtaa aivoissa kuin lukemaan tms oppiminen ja jos sitä liikettä ei opi niin se saattaa tarkoittaa oppimisvaikeuksia kouluiässä.

äippä
Meillä neuvolatäti "pelotteli" että voi tulla lukihäiriötä tms jos joku vaihe jää väliin. Käytimme lastamme muun syyn vuoksi neurologilla ja hän sanoi, että ei ole mitään väliä ryömiikö, konttaako tai miten liikkuu, kunhan jossain vaiheessa kävelee. Sanoi, ettei asiaa ole niin paljoa tutkittu, että mitään tuollaisia päätelmiä voisi vetää yhteen.

Ei meilläkään lapset ryömineet,olin tytön kanssa 2v neuvolassa ja lääkäri siinä sitten täytteli sitä korttia ja napsutteli koneelle kun oli jäänyt napsuttelematta noita meidän neidin tietoja.
Kysyi sitten että "milloi alkoi ryömimään"
ja minä tietysti sanoin ettei ole koskaan ryöminyt niin lääkäri katsoi ylös minuun ja alkoi tutkimaan neitiä uudestaan että mikä vika siinä on.Minulle jäi ainakin tunne että onko meidän lapsissa nyt joku vika kun eivät koskaan kukaan ryöminyt:(Eikä lääkärikään sanonut sitten siihin muuta,eli aika epätietoiseksi siis jäin:(

IhanaValo
Ei meilläkään oo muistaakseni ryöminy näistä kumpikaan.Massulleen kun kääntyivät niin siitä kontilleen,konttaamalla niin pitkään kunnes nousivat seisomaan ja siitä kävelemään.

Yhteistyössä