onko ruskovillan tms lapaset hintansa arvoiset??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eka"

Vieras
Juuri tultiin ulkoa. 1-vuotiaalla ihan kylmät sormet. Mietin ostaisinko ruskovillan tai manymonth (vai miten se oli) aluslapaset. Katoin että ruskovillat olisi koko 1 ja sitten seuraava koko taas pitäis ostaa, mutta noi toiset menis monta vuotta samat. Onko niistä kokemusta kellään?
Meillä on mummon kutomat villatumput mutta meni liian tiukaksi ja tönköksi kun kokeilin niitä sekä vk- että talvirukkasen alle..
 
On hintansa arvoiset. Meillä Reimatec hanskojen alla ja lämpöisenä pysyneet kädet talven.
Tuo että 1 v on niin liikkumaton että vaatetta pitää siksi olla paljon.
KUn ikää tulee niin kädetkin pysyy lämpiminä kun lapsi touhuu enemmän!
 
[QUOTE="noh";22215539]minusta vanhan ajan nahkarukkanen karvavuorella on paras. Ei tartte monen kympin aluslapasia.[/QUOTE]

meillä vastaavat "välikauden" kintaina.
 
´Ruskovilla ei ole mitenkään "superlämmintä" villaa, ihan samaa laatua minusta saa muillakin merinovillatuotteilla. Edut on tietty siinä että ne ovat ohuemmat ja kulutustakestävämmät kuin monet mummonkutomat. Toki kaupasta saa erilaisia lankoja, joten kyllä vastaavaakin saa itse tehtyä. Eli 7-veljestä on sisätumppuna kankeat, nalle parempaa mutta ei yhtä hienoa kuin merinovilla. Jos noita markettien suosikkilankoja vertaa.

Meiltä löytyy Kivat villasormikkaita, villatumppuja ja Ruskovillan villatumppuja. Ehkä suosikkini näistä on jopa Kivat. Mutta siihen on syynä suurempi värivalikoima. Mutta ei Ruskovillakaan auta, jos lapsella on liian pienet hanskat kun sinne alle laittaa lapasen. Eli jos mummon kutomat ovat jo ohuet, sun pitää ostaa isompia päällishanskoja...

Ja tosi paleleva tarttee niiden turkisrukkastenkin alle villahanskat... Minä käytän untuvarukkasia itse :)
 
Meillä on ollut Ruskovillaan tummpuja aikanaan, myös ManyMonthsit kävi kääntymässä mutten niistä pitänyt ollenkaan.
Viime ja tänä talvena olen neulonut silkkivillalangasta lapsille tumput ja hyvin ovat nekin toimineet.
 

Similar threads

Yhteistyössä