Onko reilua, lapsista ja kummista kyse.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älkää nyt yhestä mehusta herneitä nenään vetäkö. Oisit antanu toiselle lapselle vaikka kaapista lasiin mehua tai siitä kummipojan mehusta puolet toiselle lapselle. Ei se lapsi nyt varmaan mitään traumaa saanut vaikka mehutta jäikin :D

meillä on minun oma äitini todella ajattelematon lapsia kohtaan:( Kerran kun tulivat kyläilemään (ei oltu nähty ainakaan puoleen vuoteen) toivat esikoistytölle kassillisen tuliaisia: oli vaatetta, värikyniä, tarroja, koulutarvikkeita ja kaikkea pikkusälää mistä pikkutytöt tykkää. Pojalle eivät tuoneet yhtään mitään!!!

Pieni katsoi vierestä kun siskolle tulee lahjaa tuutin täydeltä ja odotteli mitä sieltä pussista hänelle löytyisi, lopulta sentään äiti hoksasi mokansa ja antoi pienen tiimarivihon ja kynäpaketin pojalle pussista...tytölle nekin olis TARKOITETTU, mutta onneksi oli poika tyytyväinen (tais olla suunnilleen 3vuotias silloin). Eikä tää ollu mikään ainutkertainen tapaus, aina on tyttö ollu vanhempieni suosikki, eikä ne sitä kauheasi peittele:( sanomiset suosimisesta ei auta mitään, kyllä ärsyttää että omat vanhemmat on noin typeriä...

Kerran oli poitsu mummin ja ukin luona hoidossa olleessaan osoittanut mieltään pissimällä sohvasta pitkin olohuonetta, tuumasin vaan äidille että taisi haluta hänkin vähän sitä teidän huomiotanne välillä...koska ei ikinään ole kotona mitään tuommoista tehnyt!!! Taisivat saada vähän ajattelemisen aihetta ja oli niille kyllä ihan aiheellistakin:):)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lahja tai tuliainen voi hyvin olla vain sankarille / vain kummilapselle. Lasten on hyvä oppia, että kaikki eivät aina saa samoja asioita. Pillimehut tms. tarjoilut on syytä olla jokaiselle lapselle.
Samaa mieltä minäkin! :)

eihän pieni lapsi voi tajuta,et miksi mä en saanut mehua,vaikka muut saivatkin. mut miksi tämä aikuinen ei tajunnut sanoa edes siinä vaiheessa mitään,kun poika mehun perään kyseli.
ite en tollain olis edes kehdannut toimia. kyllä mulla on mukana kaverin lapsellekin mehut esim.puistoon mentäessä,jos omillekin varaan sellaiset mukaan. sama juttu on karkin tai muiden herkkujen suhteen. mä oon pienenä saanut kasvatuksen,et kaverillekin on annettava,jos toisen edessä jotain herkkuja popsii.
lahjojen kanssa ollaan sovittu,et synttäreillä muistetaan perheen muitakin lapsia lahjoin, siis aina sitä kenen synttäreitä juhlitaan. mutta jouluna ostetaan lahjat vain kummilapsille,vaikka perheessä olisikin muitakin lapsia. mullakin on kummilapsia nelja ja jos lasken kaikki lapset yhteen mitä noissa perheissä asuu,niin jouluna saisin ostaa 5+3+3+2 eli 13 lahjaa +pojan kummisedän muksuille 3lahjaa. ei kyllä rahat moiseen touhuun riittäisi mitenkään. :o

Yhteistyössä