Onko raskauspahoinvointi henkilökohtaista vai raskauskohtaista, voiko samalla henkilöllä olla molemmin?

• Viestiketjun aloittaja vierahissa
  • Ensimmäinen viesti
"mielipide"
Jotkut sanoo että tyttöraskaudessa on useammin pahoinvointia mutta luulen että enemmän on tekemistä raskaushormoni määrällä. Mulla on monikkoraskaudessa ollut tosi paha raskauspahoinvointi.

oksut
Minä olen voinut todella pahoin jokaisen 7 lapsen kohdalla alusta loppuun vaikka löytyy tyttöjä ja poikia. Siskolla 5 lasta, myös molempia sukupuolia eikä ole ikinä ollut pahoinvointia. Joten meillä ainakin henkilökohtaista :)

vie ras
Mulla on kaksi tyttöä. Esikoisen raskausaikana mulla oli aivan kamala pahoinvointi, kesti koko raskausajan. Viimeisen kerran yökin synnyttäessäni. Kuopusta odottaessa ei ollut mitään, ainoa raskausoire oli kuukautisten poisjäänti ja mahan kasvu. Muuten voin kertakaikkiaan mainiosti.

Minä esikoista odottaessa oksensin synnytykseen asti, tiputuksessa käyntiä, saikkua jne. Toisessa raskaudessa pahoinvointi kesti jonnekin rv16 asti ja oli todella paljon helpompaa, oksensin yhteensä varmaan kymmenisen kertaa kun aiemmassa sen verran tuli päivässäkin. Molemmat tyttöjä ja pahoinvointi alkanut heti alussa.

Luin synnärillä jostain kansiosta että usein jos on ollut ensimmäisessä pahoinvointia niin seuraavassa on vähemmän. Ei varmaan päde tämäkään kaikkiin mutta omalla (ja näköjään osan teistäkin) kohdalla piti aika hyvin paikkansa :)

Yhteistyössä