unelias
Utelen tässä miten teillä muilla menee? Me ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä kymmenen vuotta, viime vuosina, lasten syntymän jälkeen jotenkin tuntuu että yhteys on kadotettu. Kyllä meillä muuten ihan hyvin menee, mutta jotenkin tuntuu että elämä pyörii lastenhoidon ja työssäkäynnin ympärillä. Tai siis illat töistä tulon jälkeen on sitä, että syötetään muksut, laitetaan nukkumaan ja tehdään kotitöitä. Sit katotaan telkkaria, sanaakaan ei keskenämme vaihdeta. Tuntuu että kaikki puhuminen on vain lasten ja arjen ympäriltä, mitä tänään ruuaksi?, kumpi hakee lapset?, käytkö kaupassa? jne. Muu aika me sit kumpikin häärätään omia hommiamme ja mietitään omia asioitamme, mitään puhuttavaa ei toiselle ole. Tai siis mulla olis miehelleni paljonkin puhuttavaa, mutta tuntuu että mitään vastakaikua ei tule, miehelläni ei ole mitään mulle. Joskus miettiny, että kenenkähän kanssa se oikein asioistaan puhuu, kun mulle se ei mitään kerro. Vai meneekö sillä tosiaan niin hyvin, ja se on niin tyytyväinen elämäänsä minun kanssa, että mistään ei tarvitse puhua. Itse olen joskus sanonut että istuttaisiin ja juteltaisiin, viinipullonkin olen joskus hommannut, no, kuvio menee niin, että mies laittaa telkkarin hiljalleen, tuijottaa telkkaa, ja on kuuntelevinaan ja puhuvinaan mun kanssa. Siinä minä sit kerron huolistani jne. ja mies vain välillä ynähtelee, hän ei omista asioistaan mulle mitään avaudu ja kerro. Kun olen kysynyt että oletko sinä onnellinen? Kertoo olevansa, ja hänen mielestä meillä menee tosi hyvin. Tullu vaan mieleen, et onkohan minussa jotain vikaa, kun minusta meillä jotain vialla, ainakaan minä en ole tyytyväinen tähän puhumattomuuteen, vai onko minulla parisuhteesta aivan utopistinen kuva, että pariskunnat juttelevat muustakin kuin kaupassa käynnistä. Joskus kun jotain puhunut, niin tuntuu että mieheni menee aivankuin lukkoon, hän on pari päivää omissa oloissaan, kun kysynyt että eikö sulla mitään sanottaa siihen mitä sanoin, sanoo että miettii asiaa. Varsinaisesti sanottavaa asiasta hänellä ei tunnu koskaan olevan minulle, tai sit miettii asiaa tosi pitkään. Välillä tuntuu tosi tyhjälle, kun toinen ei ota mitään kantaa mihinkään asiaan parisuhteesta. En tiedä että olenko väärässä, mutta minusta parisuhde ei toimi siten, että jos joku riita esim., niin asiaa ei selvitetä koskaan, vaan kumpikin jää "miettimään" asiaa. Välillä itsestäni tuntuu että elän kuin kuplassa, kaikki näennäisesti hyvin, mutta oikeasti valtava määrä asioita jotka harmittaa ja selvittämättä.