Onko pintapuudutus raskaana vaarallista?

Kävin juuri poistattamassa hammaskiveä ja olin jo edellisellä kerralla ilmoittanut olevani raskaana, joten oletin, että tiedot on siellä. Enkä edes itseasiassa tiennyt, että hammaskiven poistossa puudutetaan. Hoitaja sitten kysyi, että laittaako hän pintapuudutteen kun tuntuu sattuvan niin kovin. sanoin, että kyllä jos se kerta on mahdollista..

Myöhemmin kun viittasin jotenkin raskauteen hoitaja kysyi, että SIIS oletko sä raskaana??! Ja kun sanoin että joo, niin hän tarkisti sen tiedoistani ja vaihtoi puhenaihetta sitten sujuvasti.

Eli onko tuo pintapuuduteaine vaarallista raskaana olevalle? Koska nythän tuo hoitaja ei ollut tietoinen asiasta ennen aineen laittamista kun ei ollut lukenut tietojani..

Tietysti olisi pitänyt itse avata suu, mutta ei käynyt mielessäkään ennenku oli liian myöhästä.. :(
 
jendde: Onko sulle käytetty ihan tuollaista pintapuudutetta (mitä se geeli lieneekään)vai sitten ihan piikillä? Kun käsittääkseni jos hml tiedetään, että on raskaana niin voi käyttää jotain tiettyä puudutetta..

Toivottavasti murehdin taas turhia..
 
mulle on käytetty ihan sitä piikki puudutusta. Ja hammaslääkäri vielä selvensi sitä että saan kyllä puudutuksen jos haluan. Tai siis sillä, että on mahdollista laittaa nyt vaikka on raskaana.. Varmaan murhedit ihan turhia.. Mulle ei itseasiassa ole tullut mieleenkään että voiso se olla vaarallista. Mut kyllä mä luulen että ne siellä tietää mitä saa käyttää ja mitä ei. Ja kun mullekin on puudutusta käytetty
 

Yhteistyössä