onko pilalla

• Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti
"mamma"
Tulin 4 tuntia sitten kaupasta ja mulla oli unohtunu eteiseen yksi ruoka säkki missä oli maidot, kinkkusuikaleita ja sieni ja perunasalaattia. Huomasin vasta nyt sen. Onko noi jo pilalla vai voikohan noita vielä käyttää?

Mulla ollut joskus baarireissun aikana safkat jopa 5 tuntia lämpösessä ja kaikki syötäviä. Pakasteita ei sentäs enää saa pakastaa siinä raja enkä käyttäisi tuore kalaakaan enää.

bud
No en ainakaan maitoa. Mietipä nyt, lämmennyt maito takaisin jääkaappiin, se ei ole hyvä, vaan pilalla. Kaupassa menis suoraan roskiin. Perunasalaatin ja kinkkusuikaleet voisin syödä nyt, mutta niitäkään en uudelleen jäähdyttäisi.

bud
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;26986949:
Jos tavaraa/maitopurkkeja on useampi ollut vierekkäin, kai ne pitempään pysyy kylmänäkin kuin yksittäinen maitopurkki... Lähtisin miettimään asiaa tältä kannalta
4 tuntia on kuitenkin liikaa. Puolessa tunnissa tapahtuu lämpenemistä niin paljon, että se alkaa jo olla maksimi. Jokainen tekee kotonaan kuitenkin tyylillään. Itse en pysty, kun kaupassa oon töissä ja siellä on tullut opittua kaikenlaista.

4 tuntia on kuitenkin liikaa. Puolessa tunnissa tapahtuu lämpenemistä niin paljon, että se alkaa jo olla maksimi. Jokainen tekee kotonaan kuitenkin tyylillään. Itse en pysty, kun kaupassa oon töissä ja siellä on tullut opittua kaikenlaista.
Hahah, kuule monella menee jo kauppareissuun se puoli tuntia ellei tuntikin eli kaikki sen yli menevä roskiin. Just :D

No joo, ei oo tullu testattua :)
Varmaan kokeilisin onko ne kaikki ihan huoneen lämpösiä ja tekisin päätöksen sen mukaan. Maidot taitas olla just pahimpia. Kiitos infosta.

"Vieras"
Tolla maidolla on tullu testailtua aikalailla. Aika usein unohtuu maitopurkki pöytään ruokailun jälkeen, on siinä sitte 3h seuraavaan ruokailuun asti. On sitte juotu sitä ja laitettu loput takas kylmään. Maitohan happanee ja sen huomaa kyllä mausta jos se on pilalla.

bud
Hahah, kuule monella menee jo kauppareissuun se puoli tuntia ellei tuntikin eli kaikki sen yli menevä roskiin. Just :D
Otas huomioon aika, kun työntekijät purkavat kylmätuotteet hyllyihin. Prismoissakin lihalaatikot usein seisovat keskellä käytävää. Silloin jo kylmäketju katkeaa hetkeksi ja vaikkei se liian kauaa olekaan, niin sen lisäksi ei ole hyvä katkaista kylmäketjua uudestaan kauhean pitkäksi aikaa ja seisottaa kamoja. Ja kyllä ne sen kauppareissun kestää.. eläs viisastele siellä!

Otas huomioon aika, kun työntekijät purkavat kylmätuotteet hyllyihin. Prismoissakin lihalaatikot usein seisovat keskellä käytävää. Silloin jo kylmäketju katkeaa hetkeksi ja vaikkei se liian kauaa olekaan, niin sen lisäksi ei ole hyvä katkaista kylmäketjua uudestaan kauhean pitkäksi aikaa ja seisottaa kamoja. Ja kyllä ne sen kauppareissun kestää.. eläs viisastele siellä!
Tota juu olet varmaan ainoa joka on töissä kaupassa. Olen ollut itsekin melkein vuoden ja turha syyttää viisastelusta. Hoidin maidot sekä juustot eli sen suhteen en ole ummikko :) Nykyään vaan tahtoo olla vallallaan käsitys että pari tuntia seisonutta ruokaakaan ei saa enää missään nimessä ja tapauksessa syödä tai suurin piirtein kuolo korjaa. Joku tolkku tähänkin. Ne jotka kammoo kaikkea yli 15 minuuttia yli seissyttä heittäkööt roskiin, mutta täysin turhaa koko hömpötys.

"mamma"
Mutta miten nuo savukinkku suikaleet. Uskaltaako niistä tehdä huomenna tai sunnuntaina vielä ruokaa?
Nuo peruna ja italian salaatin varmaan nakkaan menemään ku niistä lapset tykkää mutta sienisalaatin ukko sanoi ettähän voi vielä syödä

[QUOTE="mamma";26987205]Mutta miten nuo savukinkku suikaleet. Uskaltaako niistä tehdä huomenna tai sunnuntaina vielä ruokaa?
Nuo peruna ja italian salaatin varmaan nakkaan menemään ku niistä lapset tykkää mutta sienisalaatin ukko sanoi ettähän voi vielä syödä[/QUOTE]

No uskaltaa.

y6766
Ei ole pilalla! Meillä yhteen väliin, oli niin että asuttiin ihan peräkorvessa. Kauppareissu yhteen suuntaan 2h! Ja kaupassakin meni helposti se tunti. Kyllä ne ruoat voi vielä syödä. Ei ole niin nökönnuukaa. Syökää reippaasti, mutta jos joku maistuu hassulle sitten jättäkää väliin.

bud
Tota juu olet varmaan ainoa joka on töissä kaupassa. Olen ollut itsekin melkein vuoden ja turha syyttää viisastelusta. Hoidin maidot sekä juustot eli sen suhteen en ole ummikko :) Nykyään vaan tahtoo olla vallallaan käsitys että pari tuntia seisonutta ruokaakaan ei saa enää missään nimessä ja tapauksessa syödä tai suurin piirtein kuolo korjaa. Joku tolkku tähänkin. Ne jotka kammoo kaikkea yli 15 minuuttia yli seissyttä heittäkööt roskiin, mutta täysin turhaa koko hömpötys.
No aika löyhä moraali kaupan työntekijäksi sulla! Mut joo, ei se mun ongelma ole, onneks et ole mun työkaveri.

Yhteistyössä