Onko pienempi riski sairastua syöpään jos suvussa sitä ei ole ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ja toisinpäin?
Mun isän serkulla on ollut rintasyöpä, muilla meijän suvussa ei mitään... Ja mä pelkään syöpää ihan hirveesti, koko ajan tarkkailen itseäni ja läheisiäni.. :(

Ei ole pienempi riski sairastua syöpään, jos sitä ei suvussa ole.

Joidenkin syöpien kohdalla on (hieman) suurempi riski sairastua, jos niitä suvussa esiintyy.

Itsensä ja läheisten tarkkailu jatkuvasti sekä syövän hysteerinen pelkääminen voi olla elämänlaadulle huomattavasti tuhoisampaa kuin ihan oikea syöpä.

Ei ole pienempi riski sairastua syöpään, jos sitä ei suvussa ole.

Joidenkin syöpien kohdalla on (hieman) suurempi riski sairastua, jos niitä suvussa esiintyy.

Itsensä ja läheisten tarkkailu jatkuvasti sekä syövän hysteerinen pelkääminen voi olla elämänlaadulle huomattavasti tuhoisampaa kuin ihan oikea syöpä.

Siis mä oon ihan ahdistunut tästä pelosta :(
Eikös syövät ole nykyään aika hyvin hoidettavissa?

Rauhoitu. Voit jäädä huomenna autonkin alle. Me kaikki kuolemme joskus, valitettavasti. Emmekä itse kykene tätä asiaa määrittämään.

Syövän tulemiseen voit toki karvan vaikuttaa itse, mutta et paljoa. Anopilla on keuhkosyöpä eikä hänole koskaan polttanut ja elänyt aina terveesti.

Nauti elämästä nyt. Älä liikaa mieti huomista. Muuten kuolet pelon vallassa eläneenä

[QUOTE="a p";25639707]Siis mä oon ihan ahdistunut tästä pelosta :(
Eikös syövät ole nykyään aika hyvin hoidettavissa?[/QUOTE]
Osa syövistä on tosi hyvin hoidettavissa, osa ei ole.

Ahdistuskin on hyvin hoidettavissa...oletko siihen apua hakenut?

Yhteistyössä