Onko perhekerhon ohjaajan soveliasta puhua näin.. Miten suhtautuisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oltiin siis perhekerhossa tänään. Eka juteltiin ihan normaalisti toisen ohjaajan kanssa sitten yhtäkkii toinen tulee ja sanoo et: "on tuossakin kyllä nuoren näkönen äiti, eikö olekkin. Että et varmaan oo 17:sta vuotta enempää. Kerrohan ollaanko paljon väärässä, monta vuotta olet"

Mä olin ihan ihmeissäni tuosta. Kuitenkin olen sitten niin hyväluontoinen/liian kiltti etten tohtinut kun vaan kertoo paljon oon ja hymyillä"

Mut näin jälkeenpäin aloin miettii et ois pitänyt vaan sanoo et en arvannut et tänne on joku ikäraja et saa tulle.
Siis loukkasi.

Ja joo en ole vanha, kuitenkin vasta 23v mut onko soveliasta noin puhua toiselle.
Ja mun mielestä ei katso ikää olla äiti.

Sit kun se puhu mulle tai oli puhuvinaan niin aina "sinä nuori äiti" jne..

Tosi inhottava tyyppi :/

no ei kyllä mun mielestä ole mukavasti puhunut :o tuonkin asian olis voinut ilmaista niin eritavalla ! ite o0n 22v, ja mulla 2,5kk vauva,joten tiedän kyllä mitä tarkoitat.. :) noita ihmettelijöitä riittää..vaikka en kyllä mielestäni mikään älyttömän nuori äiti olekaan vaikka nuori kumminkin :D

no ei kyllä mun mielestä ole mukavasti puhunut :o tuonkin asian olis voinut ilmaista niin eritavalla ! ite o0n 22v, ja mulla 2,5kk vauva,joten tiedän kyllä mitä tarkoitat.. :) noita ihmettelijöitä riittää..vaikka en kyllä mielestäni mikään älyttömän nuori äiti olekaan vaikka nuori kumminkin :D

Mulla on kaksi lasta.

Joo olis tosiaan voinu ilmasta toisella tavalla ja toiseen äänen sävyyn.

Itse olin 24v kun sain esikoiseni ja valitettavasti myös pienikokoinen, hoikka ja paljon nuoremman näköinen. Joskus jopa kaupan kassajonossa jotkut mummot oikein kuuluvasti jutelivat, että "voi tuotakin tyttöä, kun on noin nuorena pitänyt alkaa lapsia tekemään" käännyin sitten heihin päin ja tokaisin että olen kyllä 24v ja lapsi on ihan suunniteltu...

Itse olin 24v kun sain esikoiseni ja valitettavasti myös pienikokoinen, hoikka ja paljon nuoremman näköinen. Joskus jopa kaupan kassajonossa jotkut mummot oikein kuuluvasti jutelivat, että "voi tuotakin tyttöä, kun on noin nuorena pitänyt alkaa lapsia tekemään" käännyin sitten heihin päin ja tokaisin että olen kyllä 24v ja lapsi on ihan suunniteltu...

noooo. minä olen 30 v ja kuulen tuota tuon tyyppistä edelleenkin :D

Tää oli eka keta kun mä oon törmänny tälläiseen.
Vaikka olen saanu esikoisen un olin alle 20v

Perhekerhon ohjaajat ovat vapaaehtoistyöntekijöitä ja ei heiltä aina voi edellyttää sen parempaa käyttäytymistä kuin ihmisiltä yleensäkään. Jotkut loukkaantuvat kun kaupan kassa kysyy papereita sidupulloa ostaessa.

Sä oot sit onnekas kun näytät nuorekkaalta vieläkin :)
Vaikket vanha ole vieläkään.

taitaa siis olla vain hyötyä siitä et näyttää nuorelta. Ei rupsahda niin nopeaa :D

ja enhän mäkään kyllä vanhalta näytä, enkä sitä olekkaan mut et 17v :D

aijai. eikö sinulle ole kerrottu, että me naiset ei olla koskaan päivääkään päälle 17v ;)

vakavasti ottaen, niin onhan se kai ihan jees että on nuoren näköinen, mutta joskus kyllä ottaa aivoon kun sitä "Kauhistelua" ei osata lopettaa ajoissa. tulee vähän kiusaantunut olo, että no sori kun oon tännäköi,en osaa oikeen muuksikaan muuttua..

juu ei tää mun mielestä ainakaan kuulosta miltään "ihailevalta" kommentilta ! oisit vaan sanonut sille takasin jotain oikein napakasti :D

Sepäs siinä onkin kun en osaa. En osaa sanoa kellekkään "ilkeesti" takas. Ainakaan kellekkään tuntemattomalle/puolitutulle. (miehelle kyllä :D )

Sit aina jälkiviisana tulee vasta mieleen mitä olis voinut sanoo.

Siinä itse tilanteessa oon vaan ja hymyilen ja sanon jotain mukavaa.

[QUOTE="vieras";22284397]Perhekerhon ohjaajat ovat vapaaehtoistyöntekijöitä ja ei heiltä aina voi edellyttää sen parempaa käyttäytymistä kuin ihmisiltä yleensäkään. Jotkut loukkaantuvat kun kaupan kassa kysyy papereita sidupulloa ostaessa.[/QUOTE]

eihän tuosta nyt voi loukkaantua ja oli toi mun kertoma nyt vähän eri juttu kuitenkin kun sidupullon ostos jossa kysytään papereita..

aijai. eikö sinulle ole kerrottu, että me naiset ei olla koskaan päivääkään päälle 17v ;)

vakavasti ottaen, niin onhan se kai ihan jees että on nuoren näköinen, mutta joskus kyllä ottaa aivoon kun sitä "Kauhistelua" ei osata lopettaa ajoissa. tulee vähän kiusaantunut olo, että no sori kun oon tännäköi,en osaa oikeen muuksikaan muuttua..

Ai niin, niinhän se menikin :D

Joo tosi vaivutunut olo tulee kyllä.
Varsinkin kun ei osaa sanoo nasevasti takas. On vaan ja myötäilee :laugh:

[QUOTE="vieras";22284397]Perhekerhon ohjaajat ovat vapaaehtoistyöntekijöitä ja ei heiltä aina voi edellyttää sen parempaa käyttäytymistä kuin ihmisiltä yleensäkään. Jotkut loukkaantuvat kun kaupan kassa kysyy papereita sidupulloa ostaessa.[/QUOTE]

No ei kyllä ainakaan seurakunnan perhekerhon ohjaajat ole vapaaehtoistyöntekijöitä, vaan ihan oikean palkkatyön tekijöitä! Toki silti ihan tavallisia ihmisiä, ja kaikki eivät aina onnistu miettimään etukäteen mitä suustaan päästävät. Kyllä muakin nuorena äitinä näytetään pitävän, vaikka ikää 28v. Mutta eipä tuo mitään, oonkin aina halunnut lapsia nuorena, ja nyt olen ainakin yhden saanut MUIDEN silmissä tosi nuorena :D

Mä oon 22v kahden lapsen äiti enkä koskaan ole ajatellut olevani mitenkään erikoisen nuori äiti. Olen huomannut että vanhemmat yli 50v ihmiset katsovat hyvällä "niin sitä pitää" mutta sitä nuoremmat kummeksuvat..

[QUOTE="tiitiäinen";22284490]No ei kyllä ainakaan seurakunnan perhekerhon ohjaajat ole vapaaehtoistyöntekijöitä, vaan ihan oikean palkkatyön tekijöitä! Toki silti ihan tavallisia ihmisiä, ja kaikki eivät aina onnistu miettimään etukäteen mitä suustaan päästävät. Kyllä muakin nuorena äitinä näytetään pitävän, vaikka ikää 28v. Mutta eipä tuo mitään, oonkin aina halunnut lapsia nuorena, ja nyt olen ainakin yhden saanut MUIDEN silmissä tosi nuorena :D[/QUOTE]

Meiiläpäin on yksi koulutettu ohjaaja ja muutamia tavallisia taniaisia päälle katsomassa lasten touhuja.

Sitä mie aina ihmettelen kun mammat meitä päälle kakskybäsiä ihmettelee ja voivottelee että ai kuinka nuorena, nii mitens ne ite sitte :D Ihan varmana suurin osa niistäki mammoista on joskus ollu nuoria ja tehny silloin lapsensa ja niitäki on silloin samalla tavalla voivoteltu ja ihmetelty :D

Tuskin tarkoitti mitään pahaa, mutta tiedän kokemuksesta että ommaan korvaan särähtää helposti noi "kauhistelut".
Mä olin 23, kun toista lasta aloin odottamaan. Terkkari oli laittanut pöydälle ekalla neuvolakäynnillä kaikenmaailman lippulappusia, jotka oli tarkoitettu ensimmäistä kertaa raskaana olevalle. Sanoin et mulla on jo nuo. Kysy et mistä oot saanu. vastasin että sain ne kun ensimmäistä lastani odotin. Siitä alko sitten kauhistelu, et ootpa sinä nuorena saanu ja minä ihan aattelin et tää on sun eka ku oot niin nuori..jne,, Tuumasin vaan etten omasta mielestäni ole yhtään liian nuori.
Pyysi sitten kyllä käytöstään anteeksi kun muutaman viikon päästä menin käyttämään esikoista 4-v. neuvolassa.. Jäi vähän paska maku, mutta kaikesta huolimatta th osottautui todella ihanaksi, liekkö ollut ekalla kerralla huono päivä.

Yhteistyössä