Onko patti kaulalla automaattisesti joku kasvain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut hysteerikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut hysteerikko

Vieras
Siis huomasin jänteen kohdalla patin, ehkä joku herneen kokoinen ja alempana ehkä puolen herneen kokoinen. Siis molemmat sen jänteen päällä/sisällä/kohdalla.
Auttakaa?!

Onko mulla jo syöpäkin :(

Ei ole, kaulalla oleva patti voi olla turvonnut imusolmuke tai vaikka rasvasolu (riippuu paikasta).
Eti netistä joku anatominen kuva, niin näät mitä kaikkea sun kaulalla kuuluu olla siellä ihon alla.

Mitä luultavimmin rasvapatti. Mutta jos yhtään epäilyttää, käy lääkärillä tarkistuttamassa. Et menetäkään mitään. :) Saa asiaan selvyyden.

Asian viekusta vähäsen.. Mun sisko vei 9-vuotiaan poikansa viime vuonna lääkärille viikon jatkuneen kuumeen ja öisten oksentelujen takia, onneksi vei ja oli fiksu lääkäri - pahanl.aivokasvain. Oli levinnyt monta vuotta jo. *huoh* kamalaa. MUTTA: nyt onneksi on kaikki hyvin. Ja toivottavasti pysyykin.

Tsemppiä! Käy lääkärissä. :) Ei tosiaan kannata ehkä huolestua mutta ei ole kyllä haittaakaan lääkärin penkillä käydä istumassa..

ok, kiitos vastauksista, ehkä nyt saan nukuttua yöni rauhassa. Mutta mikä on anatominen kuva josta semmosta voin nähdä?
Nää patit on siis suoraan oikean korvan alla olevassa jänteessä ehkä noin 3 sentin välein.

Alkuperäinen kirjoittaja funkyMama:
Mitä luultavimmin rasvapatti. Mutta jos yhtään epäilyttää, käy lääkärillä tarkistuttamassa. Et menetäkään mitään. :) Saa asiaan selvyyden.

Asian viekusta vähäsen.. Mun sisko vei 9-vuotiaan poikansa viime vuonna lääkärille viikon jatkuneen kuumeen ja öisten oksentelujen takia, onneksi vei ja oli fiksu lääkäri - pahanl.aivokasvain. Oli levinnyt monta vuotta jo. *huoh* kamalaa. MUTTA: nyt onneksi on kaikki hyvin. Ja toivottavasti pysyykin.

Tsemppiä! Käy lääkärissä. :) Ei tosiaan kannata ehkä huolestua mutta ei ole kyllä haittaakaan lääkärin penkillä käydä istumassa..

Oliko lapsella muita oireita? Jatkuiko oireet pitkään?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun miehelle tuli joku kysta kaulalle joka leikattiin pois.

isokin ja kuinka nopeasti?

Ei alkuun ollut mikään kauhean iso.Kasvoi kuitenkin ja sitten siitä otettiin jotain nestettä tms pari kertaa pois.Siitä sitten pikkasen ärtyi ja alkoi kasvamaan.
Sitten leikattiin pois.
En muista kauanko meni siitä kun huomasi ja leikattiin pois.Ehkä 2-3 kuukautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
mutta eivät siis ole siellä mistä lääkäri imusolmukkeita kokeilee.. Ja toi toinen on ollut kyllä tossa jo ehkä kuukauden, nyt vaan tajusin tuon toisenkin..

http://fi.wikipedia.org/wiki/Imusolmuke

No hmm.. voishan tuo tietty ollakkin. Mutta mitä sitä sanoo sit lekuriin kun tahtoo aikaa.. Tuota ajattelin että jos kattoisitte mitä patteja mulla on kaulassa vai?

ok, kiitos vastauksista, ehkä nyt saan nukuttua yöni rauhassa. Mutta mikä on anatominen kuva josta semmosta voin nähdä?
Nää patit on siis suoraan oikean korvan alla olevassa jänteessä ehkä noin 3 sentin välein.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

Oliko lapsella muita oireita? Jatkuiko oireet pitkään?

Juu, unohdin sanoa pääkivun. Oli viikon siis ollut pois koulusta kun oli ollut huono olo, pääkipu ja kuume.

Googlella löytää niitä kuvia
http://ebsco.smartimagebase.com/generateexhibit.php?ID=14534
tuossa yksi esimerkki

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
mutta eivät siis ole siellä mistä lääkäri imusolmukkeita kokeilee.. Ja toi toinen on ollut kyllä tossa jo ehkä kuukauden, nyt vaan tajusin tuon toisenkin..

http://fi.wikipedia.org/wiki/Imusolmuke

No hmm.. voishan tuo tietty ollakkin. Mutta mitä sitä sanoo sit lekuriin kun tahtoo aikaa.. Tuota ajattelin että jos kattoisitte mitä patteja mulla on kaulassa vai?

No vaikka niin. Kannattaahan ne tarkistuttaa vaikka useimmiten ovatkin ihan harmittomia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Juu, unohdin sanoa pääkivun. Oli viikon siis ollut pois koulusta kun oli ollut huono olo, pääkipu ja kuume.

Millaista pääkipu oli? Jatkuvaa`? Pitkäkestoista? Onneksi lapsi on nyt parempana. :hug:

Kyllä se taisi olla aika pitkäkestoista..en ole täysin varma. :ashamed: mutta onneksi siskoni oli niin huolissaan että lääkäriin vei ja siellä oli hyvä lääkäri ja teki silmille "harotustestin" sormilla, että siis harottaako silmät vai seuraako hyvin lääkärin sormia. Harotti ja suoraan magneettikuvauksiin. Siitä alkoi pitkä rankka taival. Pääasia että nyt tosiaan kasvain poissa. Pysyköön poissa! Ihana 10-vuotias herkkä ja tunnollinen poika on :heart:

Tämä on kanssa sangen havainnollinen anatominen kuva kaulan ja pään imusuonistosta.
http://www.britannica.com/EBchecked/topic-art/275485/121135/The-lymphatic-system-of-the-head-and-neck

Toki jos asia vielä häiritsee käy ihmeessä lekurin juttusilla. Kyllä ammattilainen näkee asiat paremmiin kuin me koneittemme parissa tekstin pohjalta arvailevat mammat.

huihai. mikähän mulla on kun tuossa solisluun kohilla näkyy sellainen isohko pehmeä patti..? ei säre eikä mitään.. pitäisköhän tuota käydä lääkärille näyttään.. vai onkohan se vaan joku rasva kertymä.. :D

Mullakin on hyvin pienehkö patti kaulassa jänteen kohalla On ollu siinä aika kauan, mutta ei oo oireillu ym. En oo käyny lääkärissä, mut välillä vähän huolettaa mikä se on... Toivon ettei oo mitään vakavaa. :-)

Yhteistyössä