onko palstailu miten tärkeää? voitko ottaa osan yöunistasi tähän?

äiti 40plusplus

Aktiivinen jäsen
28.05.2005
10 811
0
36
tuli vaan mieleen, kun huomasin että yöllä on keskusteltu ties mitä täällä ja nyt aamulla paslta "nukkuu".
MIten tärkeää on käydä joku keskustelu loppuun asti? vaikka kello tai elimistö kertoisi että pitäisi mennä nukkumaan?
monelta menet nukkumaan ja moneltako pitäisi mennä jotta aamulla heräisi pirteänä eikä myöskään lasten aamuherääminen haittaisi?

ei ole tärkeää =) mä menen kymmenen maissa nukkumaan joka ilta ja aamulla heräillään kuuden jälkeen =)

*muoks* siis onhan tää tärkeää, mut mulle uni on niin tärkeää, että palsta jää kakkoseksi :D

olen aina välillä ihmetelly, miten jotkut jaksaa valvoa yötä myöten täällä palstalla vaikka sanovat herätyksen olevan tosi aikaisin aamulla edessä. Ite menen aina ajoissa petiin, kun haluan jaksaa seuraavan päivän töissä ja vielä illankin lapsen kanssa. Mutta siksipä en ole edes rekkautunut ;)

Välillä tulee valvottua pitkäänkin. Jos en ole koneella, saatan katsoa telkkaria vaikkapa. En valvo siksi, että olisi jotain kivempaa tekemistä kuin nukkuminen, vaan siksi, ettei uni yksinkertaisesti vain tule. :D

palstailen säännöllisen epäsäännöllisesti. Kotona ollessa usein kone on auki aamusta iltaan,joten välillä saatan käydä lueskelemassa. Ja eilen minulle kävi niin että menetin osan yöunista... |O Istahdin vain hetkeksi koneelle ja yhtäkkiä huomasinkin kellon olevan jo reilusti yli 22.00.. tuli kiire sänkyyn :snotty: :D

Pitäis nukkua enemmän. Mutta ei se palstailun takia mene myöhään, vaikka täällä sitten sitä aikaa kulutankin.

Nyt ei vaan tule uni. Närästää, kusettaa, vetää suonta, supistaa, ja loinen muljuu niin, että kylkiluissa asti tuntuu.
Menen mieluummin nukkumaan myöhään ja herään aikaisin, saan sentään nukuttua edes 5 tuntia putkeen. Vaihtoehtoisesti voisin mennä aikaisin nukkumaan ja yö olisi hirveän katkonainen. Ja heräisin varmaan vielä aikaisemmin.
Nukkumaan menen nykyään yleensä 1-3 välillä ja herään 6.30-8 aikaan.

Mutta siis palstan voin sulkea, vaikka olisi lauseen kirjoittaminen kesken, että siitä se ei kyllä ole kiinni.

Mulla on niin luontainen unirytmi sellainen että valvon ja herään myöhään. Heti kun olen pidempää poissa töistä, esim. lomalla ja nyt saikulla, niin mun rytmit siirtyy automaattisesti valvomisen puolelle. Eli mulla ainakin syy palstalla myöhään roikkumiseen on just tuo valvominen. Mua ei yleensä palstalta löydä ennen kymmentä...

No en.
Tai kenties tulisinkin tänne viihdyttämään itseäni, jos vauva vaatisi imetystä vaikkapa tunnin välein öisin... :o

Yhteistyössä