Onko pakko ulkoilla tänään jos ei jaksa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onko pakko jos ei jaksa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onko pakko jos ei jaksa?

Vieras
Tosi ihana ilma on, mutta en jaksais pukea vauvaa ja vähän isompaa lasta ja vielä itseänikin. En jaksa lähtee työntämään vaunuja ja vetää kelkkaa perässäni. Onko pakko mennä ulos? Mitä jos vaan oltais sisällä ja vaikka askarreltais jotain ja vähän siivoaisin? Onko hirveä synti jos ei tänään ulkoilla? Vauvan voisin laittaa omaan sänkyynsä päiväunille.

Menisin kyllä, mutta toi vaatteiden laitto ja ainainen vetkuttelu isommalla ja pienempi saa hermoromahduksen aina kun laitan ulkovaatteita päälle ja vaunuissa huutaa pitkän aikaa ennen kuin rauhoittuu. Jos yksin pääsisin lenkille niin menisin heti, mies on töissä eli en pääse.

Olispa kesä, ei tarviis laittaa kuin kengät jalkaan. juuri toi vaatteiden pukeminen on se miks en jaksa. Voisin olla tossa pihalla lasten kanssa ja vanhempi leikkis pienempi nukkuis vaunuissa.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
On pakko. Jos jää hyvällä ilmalla sisälle ei itse virkene lainkaan. Kyllä ihanan auringonpaisteen toivossa jaksaa "huudattaa" muksua.

Niin johan tää on neljä kuukautta huutanut, että menishän se tämäkinpäivä.. Sanoovat, että koliikki helpottaa 3kk... oi ja voi. Ja Isommalla on joku ihmeen uhmaikä... Ei vaan jaksais. Kyllä me eilen ulkoiltiin, käytiin jäällä kävelemässä.

me kans löhöttiin yks päivä sisällä ko ei kertakaikkiaan jaksanut haalauta tuon katraan kanssa ulos, vaikka oli tosi hyvä ilma. ihan hyvällä omalla tunnolla voit siis pitää sisäpäivän.
Seuraavana päivänä tuntuukin sitten kivalle mennä ulos :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei sun mikään pakko ole jos et jaksa. Tehkään jotain kivaa sisällä ja/tai leipokaa yms

Eipä taida voida, vauva aloittelee huuto konserttiaan, Päiväun unet noin puolituntia kerrallaa ja muu aiaka menee huutaessa. Olis vaunuissa hiljaa sen ajan kun työnnän ja kiikutan, mutta huuto alkaa kun liike pysähtyy. Sisällä sama, on hiljaa kun on sylissä ja kiikuttelee. Olispa edes hetken hilja niin voisin tehdä esikoisen kanssa jotain kivaa! Nyt vauva on sitterissä ja kiikutan jaloilla, on hiljaa, mutta jos pysäytän alkaa kitinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Mikä hyvä ilma siellä nyt muka on? :o Täällä sataa lunta ja tuulee. Mä olen huono äiti ja laitoin vaan vauvan ulos vaunuihin nukkumaan.

Voi kun nukkuiskin vaunuissa, mutta ei pitää kiikuttaa tai työntää, herää kun pysähdytään! Aurinko paistaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Ei oo pakko. En mäkään aina jaksa, pitäis pukea 3v ja 1,5v ja itsensä ja lisäksi oon raskaana rv35. Saa isi viedä noi ulos kunhan tulee töistä.

Minä en kehtaa miestä työntää ulos lasten kanssa kun töistä tulee, lähti kolmen aikaan aamulla ja varmaan neljän aikaan tulee.

mustakin tuntuu etten enää jaksais mennä toista kertaa ulos..

keskimmäinen oli eskarissa, ja kävellen ja siellä leikkivät pihalla hetken eli oli ainakin yli tunnin jo ulkona. vanhin on koulussa vielä ja kävellen eli on ollut pihalla noin 2 tuntia. vauva nukkui 2 tunnin päikyt ulkona jo. mut silti kun noin hieno ilma tuntuu pahalta kun en jaksais enää mennä ulos.......... se on kyl totta et kun sinne pääsee niin se piristää..ainakin mua :)

samaa toivon et tulis jo kesä, ärsyttää toi pukeminen..

Miks meidän vauva ei voi nukkua jos vaunut ei liiku? Miks sen päivä unet on noin puolitunti ja herää, nukkuu useamman kerran päivässä. Nukkuis vaikka sen kaksi tu tia kerrallaan voisin esikoisen kanssa tehdä jotain kivaa, nyt hän jää lähes huomiotta kun tää vauva on tällainen. Miks tää huutaa lähes koko hereillä oloaikansa vieläkin? Miks mä olen näin laiska, etten jaksa lähtee ulos?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miks meidän vauva ei voi nukkua jos vaunut ei liiku? Miks sen päivä unet on noin puolitunti ja herää, nukkuu useamman kerran päivässä. Nukkuis vaikka sen kaksi tu tia kerrallaan voisin esikoisen kanssa tehdä jotain kivaa, nyt hän jää lähes huomiotta kun tää vauva on tällainen. Miks tää huutaa lähes koko hereillä oloaikansa vieläkin? Miks mä olen näin laiska, etten jaksa lähtee ulos?

Et sä ole laiska, mun mielestäni ainakin on enemmmän kuin ymmärrettävää olla väsynyt, jos lapsi huutaa kaiken aikaa :( Mä olen väsynyt vaikkei huudakaan.. Hyvä se on ihmisten kommentoida jos on kaikki täydellisesti, kaikilla ei ole.

Yhteistyössä