Onko pakko synnyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten on

Vieras
Alakautta? minulla on kunnon syy, tämä on kolmas raskaus, edelliseet alateitse tulleita ja nyt laskeumaa on. Voinko siis vaatia sektion vai onko se niin , että viimekädessä lääkäri päättää?

Mutta jos he eivät anna lupaa sektioon ja saan vielä pahemman vaurion, niin voinko vaatia lääkäriä sitten vastuuseen? ponnistusvaiheessa tuli nimittäin se laskeuma, olen aika varma siitä, niin en haluais kokea samaa

Tuon tahtoisin minäkin tietää. Tai oikeestaan sen, että jos suht pahat laskeumat niin suositellaanko sektiota heti kättelyssä?
Meidän viimosin syntyi hätäsektiolla, joten se miten paikat ois muuttunut alateitse synnyttämällä, jäi kokematta.
Hieman ois haaveita vielä yhdestä ennen korjausleikkausta, mutta uskaltaako sitä enää???

Alkuperäinen kirjoittaja Limalisko:
Onko pakko hankkiutua raskaaksi?

No mitä tarkoitat? Tosi typerä kommentti!! Huomasin laskeuman vasta sitten kun olin tehnyt raskaustestin, siitä alkoi paineentunne ja muut vaivat, eipä niitä juuri ollut ennen sitä..Mikä ihme täällä on , että aina pitää olla "nokkimassa"

Alkuperäinen kirjoittaja Limalisko:
Onko pakko hankkiutua raskaaksi?

No siinähän sulle pohtimista!
Jos itse oisin saanut valita niin en ois ottanut mitään laskeumia!!!

Uudelleen raskaaksituloa ei lääkärit ole ainakaan minun kohdallani kieltäneet tai edes suositelleet sitä ettei saisi tulla raskaaksi enää.

vetoa synnytyspelkoon. Tiedän tapauksen, jossa äiti vaati sektion ja vetosi pelkoon. Esikoinen oli kyseessä ja sektio tehtiin, kun mitään pelkokeskustelut eivät auttaneet.

ap:llä jo kaksi takana synnytystä ja jos niistä ei keksi mitään ns pelättävää..Ja turha on valehdella joskus ne tulee julki kuitenkin.

Mutta eihän sitä korjausleikkausta toivota kelleen,jos lääkäri katsoo että parempi sektoida niin varmasti tekee niin.

Mulla ei kokemusta,viisi lasta muttei laskeumia.Enkä tiiä ketään kellä olisi...Omakohtainen kokemus voisi auttaa kyllä tässä mut uskon että lääkäri sen päättää.

Miten laskeuma vaikuttaa synnyttämiseen? Ajattelin vain, kun eräältä tuttavalleni tehty, joku korjaava leikkauskin laskeuman vuoksi viimeisen synnytyksen jälkeen. Tämä laskeuma oli hänen tiedossaan jo ennen viimeistä raskautta ja siltikään hän ei edes missään vaiheessa puhunutkaan muusta vaihtoehdosta kuin alakauttasynnytyksestä :/ Synnytti siis ihan normaalisti alkakautta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vetoa synnytyspelkoon. Tiedän tapauksen, jossa äiti vaati sektion ja vetosi pelkoon. Esikoinen oli kyseessä ja sektio tehtiin, kun mitään pelkokeskustelut eivät auttaneet.

tää taitaa olla suht yleistä.. mäkin tiiän pari tällaist tapaust

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Miten laskeuma vaikuttaa synnyttämiseen? Ajattelin vain, kun eräältä tuttavalleni tehty, joku korjaava leikkauskin laskeuman vuoksi viimeisen synnytyksen jälkeen. Tämä laskeuma oli hänen tiedossaan jo ennen viimeistä raskautta ja siltikään hän ei edes missään vaiheessa puhunutkaan muusta vaihtoehdosta kuin alakauttasynnytyksestä :/ Synnytti siis ihan normaalisti alkakautta.

Mulla oli pitkät ja hankalat ponnistusvaiheet, tunne vahva, että juuri niistä tuli tuo laskeuma (tai paheni ainakin)

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Kyllä minäkin tiesin ennen edellisen lapsen syntymää, että mulla on suht paha laskeuma ja paheni, vaikkakin siis sektiolla syntyi.

Ehkä tuttavallasi on kovin pieni tuo laskeumavaiva (on niin monen tasoisia) tai sitten ei vain ole halunnut puhua asiasta

Yhteistyössä