Onko pakko olla läski?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Meikku83"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Meikku83"

Vieras
Olen normaalipainon ylärajoilla,mutta näytän aivan valaalta!
En pysty tekemään YHTÄÄN vatsalihasliikettä.

Kasvot eivät ole pyöreät, ja jalat ovat miltei tikut. Kaikki siinä välissä,on hyllyvää ihrakasaa. Kuin olisin nielaissut rantapallon!

Painoa en saanut pudotettua kahteen kuukauteen yhtään,mutta liikkumalla sain 4 senttiä pois vyötäröltä. Sitten tulin raskaaksi.....Jätin tuon raskaan jumppaamisen päivittäin,ja teen sen kevennettynä kerran viikkoon.

Onko PAKKO olla tällainen ihrakasa raskausajan,ja tietenkin myös imetysajan koska olen varmasti taas kiinni vauvassa? VOINKO jatkaa jumppaamista vaikka hiukan kevennettynä ja alkaa syödä huomattavasti kevyemmin,eli käytönnössä salaattia?
Olen sairastanut jo kaksi kertaa raskausajan diabeteksen ja saan sen tod näk. nytkin.

Kärsin pahoinvoinnista jonka vuoksi syön kahden tunnin välein. Aamut menee ripuloidessa,koska elimistö ei kestä tuota määrää!
En tiedä yhtään mitä voisin syödä. Rahkaa en syö varmaan enää koskaan,enkä kanaa. Oksennan jo ajatuksesta.

APUA!

Todennäköisesti on myös turvotusta, olin kohtuu tyytyväinen itseeni vielä kk sitten. Nyt ei mahdu mitkään vaatteet enää päälle, äitiysvaatteet kaiveltava komeroista ja rv nyt vasta 7....
Toki on tullut 2 kiloa painoakin.

"Olen normaalipainon ylärajoilla,mutta näytän aivan valaalta!
Kasvot eivät ole pyöreät, ja jalat ovat miltei tikut. Kaikki siinä välissä,on hyllyvää ihrakasaa. Kuin olisin nielaissut rantapallon!"

Vatsalihasliikettä saan kyllä tehtyä mutta epäilen etten osaa tehdä niitä oikein koska niillä ei tunnu olevan mitään vaikutusta, ihraa on vatsalla silti.
Minä en tosin ole raskaana enkä ole ollut raskaana moneen vuoteen. Enkä mä halua lopunelämän olla jollaki kitumisdieetillä koska kun sen lopettaa kaikki tulee takaisin.

Mulla ongelma on tuossa vatsalla.Ihme pelastusrengas. Kaikki mitä olen pudottanut,olen saanut pysymään poissa.

Mies on kyllä vauvan kanssa, että pääsen harrastamaan, käyn ratsastamassa enkä halua siitä luopua salilla käymisen takia.. En siltikään haluaisi lähteä ostamaan jo nyt koon 40 vaatteita,jos vaan on muitakin vaihtoehtoja.
Raskauspahoinvointiin suositellaan hiilareita,mutta seuraavan päivän ripulisessio ei houkuttele. Eikä tämä turvotus.

Joo ja lenkillekin pääsee,tuota asfalttitietä ei uskalleta lasten kanssa kulkea mutta autolla ajetaan kaupalle 15 km päähän,siitä kaksi vanhinta pyöräilemään ja minä pääsen tuplarattaiden kanssa kävelemään. Suunniteltu on jo :D
Mutta nykyinen olotila on se ONGELMA. Paha,turvonnut olo,ällöttävä suorastaan.

Menee ohi jos katot mitä suuhus laitat. Mulla tulee toi kauhee olo jos olen käyny juhlimassa. Tulee aina muistutus kuinka inha olo oli ennen elämäntaparemonttia. Ei ole ikävä niitä aikoija.

Mulla oli jäätävä turvotus molemmissa raskauksissa noin rv 14 saakka. Jouduin kulkemaan farkunnappi auki jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Sit pallomaha laski ja tuli takaisin vasta oikeana raskausmahana.

Tsemppiä! Teet nyt parhaas, älä syö herkkuja mutta muuten ole itselles armollinen. Ja syö paljon kasviksia ja hedelmiä.

Voit hyvin liikkua 4-5 kertaa viikossa monipuolista aerobista liikuntaa, pyri pitämään syke alle 150.

Sit kun vauva on ulkona ja vatsalihakset palautuneet, voit alkaa suunnitella kokonaisvaltaisempaa tehorääkkiä ja kunnollista saliohjelmaa.

Tsemppiä!

Kertomasi perusteella olet päästänyt itsesi varsinaiseen rapakuntoon. Sulla on selvästi metabolinen oireyhtymä, joka ei todellakaan ole terveellistä sulle tai vauvalle. Menisin ihan ravintoterapeutille kyselemään neuvoja, koska sun elintavoilla et elä kovin vanhaksi :(

Jos et itseäsi mieti niin sääli edes lapsia.

Ok kiitos. Huomenna käyn salaattikaupassa, nyt viikonloppu taas mennyt leipälinjalla.
Uskomattoman huono olo kyllä, joudun perumaan kaverin tulonkin kun tuntuu että paska lentää taas hetkenä minä hyvänsä..

[QUOTE="...";29779752]Kertomasi perusteella olet päästänyt itsesi varsinaiseen rapakuntoon. Sulla on selvästi metabolinen oireyhtymä, joka ei todellakaan ole terveellistä sulle tai vauvalle. Menisin ihan ravintoterapeutille kyselemään neuvoja, koska sun elintavoilla et elä kovin vanhaksi :(

Jos et itseäsi mieti niin sääli edes lapsia.[/QUOTE]

Olen käynyt ravintoterapeutilla, mutta pahoinvoinnin vuoksi esim.maitorahka ei mene alas. Syön paljon salaattia, eikä meillä ole herkkupäivää kuin ehkä kerran kuussa.
Mutta se on ihan totta että jossain on jotain vikaa.
Voitko tarkentaa mikä elintavoissani ei ole oikein? Leipä?
Olen siis kuntoillut paljonkin,kävelen kymmeniä kilometrejä viikossa,ratsastan ja jumppaan. Mutta joku ´ottaa vastaan´ja sattuu etten voi tehdä esim.sitä vatsalihasliikettä.
Punnerruksia taas pystyn tekemään kevyesti yli 50.

[QUOTE="hotmama";29779749]Mulla oli jäätävä turvotus molemmissa raskauksissa noin rv 14 saakka. Jouduin kulkemaan farkunnappi auki jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Sit pallomaha laski ja tuli takaisin vasta oikeana raskausmahana.

Tsemppiä! Teet nyt parhaas, älä syö herkkuja mutta muuten ole itselles armollinen. Ja syö paljon kasviksia ja hedelmiä.

Voit hyvin liikkua 4-5 kertaa viikossa monipuolista aerobista liikuntaa, pyri pitämään syke alle 150.

Sit kun vauva on ulkona ja vatsalihakset palautuneet, voit alkaa suunnitella kokonaisvaltaisempaa tehorääkkiä ja kunnollista saliohjelmaa.

Tsemppiä![/QUOTE]

Kiitos tämä helpotti :) Raskauden kaikki ovatkin jo arvanneet, vaikka on näin alussa vasta...Turvotus on siis ihan todellinen. Harmi etten voinut salata pidempään.

Millähän tuon syketason tietäisi?

Yhteistyössä