Onko painoarvio 2,7kg PIENI rv.36??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole. Meidän esikoinen syntyi 35+6 ja painoi 2730g. Hyvän kokoiseksi sanottiin sekä sairaalassa että neuvolassa. Viimeisillä viikoilla voi tulla 250g painoa/vko lisää.

No meillä tytön painoarvio oli päivää ennenkuin syntyi 3500 ja oli syntyessään 2880, että aivan huoletta voit odotella sitä vauvaa, se on varmasti hyvän kokonen vaikka syntyis heti.

no meidän vauva syntyi juurikin noilla viikoilla ja tuon painoisena...myös koko ajan puhuttiin pienestä vauvasta, ei se minusta niille viikoille niin pieni ollut..

meillä ainakin rv36 painoarviot aivan päin hevokkoa ultran mukaan. oli just tuo 2.7 ja sanottiin että tuskin on edes 3 kiloa kun syntyy. mitattiin reisiluu ja pää. mun pojalla olikin pitkä selkä ja lyhyemmät jalat ja tuli 50cm 3570 pojannatiainen. aivan normimittainen. kun tuota pientä kokoa itse hätäilin mulle sanottiin että ultra voi helposti heittä kilolla suuntaan tai toiseen.

Mulla oli kuopuksesta painoarvio noilla viikoilla 2-2,2kg, syntyi rv 38+4 2420g. Viikosta 34 tiedettiin, et pieni vauva ja oisivat käynnistäneet laskettuna päivänä jos ei olisi syntynyt aikaisemmin.
Keskimmäinen syntyi rv 36+6 ja oli 2780g, painoarvio 2,6-2,7kg

Meillä keskimmäistä tyttöä ultrattiin raskauden puolivälistä (viimeisen kerran ultra oli vuorokausi ennen synnytystä) ja lääkärit sanoivat että on tosi pieni, ei kasva kunnolla ja me vanhemmat tietenkin huolesta sekaisin. Arvioivat max 2,9kg jos syntyy LA:na. No neiti syntyi LA:na ja painoi 4100g ja oli 52cm pitkä. :D

Muiden lasten kohdalla painoarvioissa on ollut myös 500-700g heittoja, ja ne on vastasyntyneen painoon nähden aika isoja heittoja. Joten älä murehdi suotta. :)

Mullakin muuten ultran perusteella piti olla lapsivettä niukasti. Synnytyssalissa kätilö totes, että onpa tätä paljon, ei ookaan hetkeen näkyny yhestä naisesta tulevan näin runsaasti lapsivettä :D

meillä painoarvio oli rv 36 2700g, sanoivat, että isokokoinen, normaali, mutta siis käyrillä normaalin ylärajoilla. veikkasivat että kun syntyy niin n. 4kg. saas nähä.

Ei ole pieni,ihan normaali.
Laske täst eteen päin n.200g viikolle.

Itse jouduin ramppaamaan äpolilla kaikissa kolmessa raskaudessa.Alkuperäiset painoarviot heittivät aikalasilla,mutta viimeinen arvio ennen synnytyksiä ei ole heittänyt kuin 100g.