Onko paikalla sairaalassa työskenteleviä osastonsihteereitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon.

Leikkurin os.siht.
Meillä työhön kuuluu (tietysti normaalin toimistohässäkän lisäksi nämä)
Toimenpidesanelut
Protesien, lankojen tilaukset nopeasti, ja siihen liittyvä paperityö
Tilastointi
PAD-näytteiden vieminen.

Riippuu paljolti siitä millä osastolla olet. Kirjoitat lääkäreiden saneluita, vastaat puhelimeen, varaat potilaille aikoja ja siirtelet niitä... Kaikennäköistä...

Ja kaveri taas labrassa on labran luukulla, tilaa tavarat ym ja lähettää näytteet ym ja laskutukset, vastaukset ym ym.
Ensiavussa taas kirjataan ihmiset sisään, tarkistetaan tiedot vaikka sängyn vierellä, tilataan papereita, kirjoitetaan pikasanelut jne jne.
Polilla esim lisänä varataan potilaalle ajat ym ym.

eikä tosiaan mitään mielikuvaa mitä kaikkea sihteerit tuolla tekevät. Vaaditaankohan jotain terveysalan opintoja, ilmoituksessa sellaista ei ainakaan mainittu.

[QUOTE="vieras";23014500]Riippuu paljolti siitä millä osastolla olet. Kirjoitat lääkäreiden saneluita, vastaat puhelimeen, varaat potilaille aikoja ja siirtelet niitä... Kaikennäköistä...[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";23014605]eikä tosiaan mitään mielikuvaa mitä kaikkea sihteerit tuolla tekevät. Vaaditaankohan jotain terveysalan opintoja, ilmoituksessa sellaista ei ainakaan mainittu.[/QUOTE]
No meillä ainakin suurin osa on sihteerin ammattitutkinnon käyneitä, lisänä tietty hoitopuolta. =)
Ainakaan NIITÄ määräaikaisia joilla ko. tutkintoa ei ole, ei vakinaisteta.
(Joitan sh:jia ja lähäreitäkin taitaa olla parisen)

mutta mitään hoitoalan kokemusta / koulutusta ei ole. Toimistotöitä olen tehnyt aiemmin ja nyt määräaikainen työni loppui ja olen uutta työtä vailla. Taidanpa yrittää hakea paikkaa, jättävät sitten hakemukseni lukematta jos koulutusta ei ole riittävästi. Mikä on palkkataso?

No meillä ainakin suurin osa on sihteerin ammattitutkinnon käyneitä, lisänä tietty hoitopuolta. =)
Ainakaan NIITÄ määräaikaisia joilla ko. tutkintoa ei ole, ei vakinaisteta.
(Joitan sh:jia ja lähäreitäkin taitaa olla parisen)

[QUOTE="vieras";23014680]mutta mitään hoitoalan kokemusta / koulutusta ei ole. Toimistotöitä olen tehnyt aiemmin ja nyt määräaikainen työni loppui ja olen uutta työtä vailla. Taidanpa yrittää hakea paikkaa, jättävät sitten hakemukseni lukematta jos koulutusta ei ole riittävästi. Mikä on palkkataso?[/QUOTE]

KVTES.

Meillä osastonsihteeri ottaa aamuisin ekg:t niiltä potilailta joilta se on määrätty otettavaksi, että sen verran ainakin tekee hoitotyötä.

- Vastaa potilaiden papereista, siis nämä tulo- ja lähtöpaperit
- Labra-asiat
- Vastaa puhelimeen
- Kattoo mahtuuko osastolle ja huolehtii siitä että potilaita on tarpeeksi, eli kun joku lähtee niin ottaa jonosta seuraavan
- Ruokakorttiasiat
- Kirjaa potilaan sisään ja ulos
- varataan potilaalle ajat ja kyydit toimenpiteisiin

jne.

Yhteistyössä