No kyllä tuo aika korkea on, miehellä oli kehkokuume ja tulehdusarvo oli 78. Ja oli kyllä tosi kipeä ja väsynyt.
Mulla on ollut influenssa muutama vuosi taaksepäin, joka ei mennyt ohi vaan jäi junnaamaan 37,5 asteen kuumeella päälle.Tulehdusarvo oli 20. Lääkäri määräsi mulle burana 600:sta kuurina, ja samalla nenää avaavaa suihketta ja viikko sairaslomaa!
[QUOTE="Lissu";24773667]No nämä alkaa olla sitten jo hengenvaaratasoa...[/QUOTE]
Nin varmaan ovat. Lääkäri sanoi että jos noussut tänään yli sataan, joudun tiputukseen. Onneksi oli vähän laskenut antibiootilla. Eli auttaa kai, vaikka kipu hirveä, enkä vieläkään ole uskaltanut ottaa tuota vahvaa särkylääkettä, jota tänään määräsi.
Yhden kirjoittajan mukaan syöpäpotilaalla crp oli 15 tuhatta. Tämä EI pidä paikkaansa. Hoitamallani potilailla korkein mieleeni muistuva arvo oli päälle 700. Tässä oli kyse vakavasta infekstiosta (sepsis) ja potilas oli tehodoidon piirissä.
Serpin viiteenkymppiin voi nostaa ihan perus influenssa, virustauti tai LIEVÄ bakteeritulehdus. Karkeana sääntönä voidaan pitää sitä, että kyseessä on virus kun crp on 50 tai alle ja 50 yli niin antibioottia vaativa bakteeritulehdus.
Bakteeri-infektiot nostavat arvon helposti 100 kieppeille
Mulla oli angiinassa crp 153, en joutunut tiputukseen vaan sain ab-kuurin. Jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt mennä sairaalan päivystykseen eikä terveyskeskukseen, tuossa vaiheessa en nimittäin enää käynyt vessassakaan kun kerran päivässä, koska en pystynyt juomaan mitään.