Onko outoa, jos ei kerro kenellekään lapsitoiveista? Onko outoa, jos tuntee häpeää lapsettomuudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En halua kertoa kenellekään mieheni ja minun lapsitoiveista. Pelkään, että emme saakaan koskaan lapsia, ja sitten joudumme ihmisten uteluiden kohteeksi. Olen miettinyt, että jos emme saisi lapsia, niin minusta se olisi jotenkin... hävettävää..?

Miksihän ajattelen näin...?

En mä usko et tuo on mitenkään outoa. En mä ole koskaan kellekkään kertonut haluanko lapsia ja jos haluan et montako haluan. Mitä se muille kuuluu ja tuota utelua saa osakseen vaikkei kertos yhtään mitään.

En usko sen olevan mitenkään outoa. Ihan ymmärrettävää mielestäni ja varmaan suht normaalia. En muista kovin monen tyypin kuulleen kertoilevan avoimesti kaikille lapsitoiveistaan.

Lapsettomuuteen liittyy monia ikäviä tunteita ja ajatuksia, jotka joutuu käymään läpi. Jos tosiaan lapsettomuuden kanssa joutuu painimaan, silloin kyllä suosittelisin kertomaan joillekuille lähipiirissä asiasta. Ihmisten tietoisuus vähentää kiusallisten utelutilanteiden sun muiden määrää ja myös vähentää asian mörkömäisyyttä.

Yhteistyössä