Onko optikoita tai silmälääkäreitä paikalla? Osaatteko selittää tämän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja himpatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

himpatti

Aktiivinen jäsen
24.03.2011
1 268
1
36
Hämeenlinna
Meninpä Instruun, kun sieltä sai kehykset 1 €:lla ja löysinkin aivan fantastisen ihanat kehykset! Varattiin näöntarkastus, joka jo alusta asti hämmensi optikkoa kovasti... Kun loppuun päästiin, hän totesi, etten tarvitse silmälaseja!:O

Kuinka tavallista tämmöinen on? Että näkö korjaantuu itsestään vuosien silmälasien käytön jälkeen niin hyvin, ettei laseja enää tarvitse? Minulla on ollut vain hyvin lievää miinusta (-0.75 - -1.25) ja hieman hajataittoa, mutta nyt siis ei mitään! Onko tämä siis ihme:saint: vai sattuuko tämmöistä useinkin??

En ole kyllä kumpikaan, mutta kommentoin silti.Olisko sulla alkanut tulleen ikänäköä? Sehän teettää taas vastavuorosesti + näköä, joten - näkö poistuu.

Itse kävin vasta Femtolasik leikkauksessa ja mulle jätettiin just 0,5 miinusta sen takia, että kestää sitä ikänäköä tulla.

En ole minäkään kumpaakaan, mutta omaa kokemusta on.

Yläasteen alussa sain silmälasit, näkö oli -6. Nyt 25v myöhemmin silmälasit on vahvuudeltaan n. -2. Eli "paranee" vain, ja tuohon juurikin syynä se, että ikää tulee lisää. Lähinäössä ei vielä ole ongelmia vaikka neljäkymmentä lähestyy.

Oispa ollu kivaa, jos ois tapahtunut ihme, mutta vissiin alan käydä vaan vanhaksi...:D KIva kuulla, että muillakin näkö on parantunut! KOhta odottaa sitten varmaan karseet pullonpohjan paksuiset lukulasit...??

Et sä laseja tartte ennen kuin kädet käy liian lyhyeksi, ettei saa enää siirrettyä lehteä niin kauas että näkisi

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;24192865:
Et sä laseja tartte ennen kuin kädet käy liian lyhyeksi, ettei saa enää siirrettyä lehteä niin kauas että näkisi

Tämänkin jälkeen voi vielä vähän aikaa lainailla muiden laseja, puolison tai työkaverin. Tän huomion olen tehnyt töissä.

Yhteistyössä