äiti
koska olen itse ollut yökastelija,pelottaa että lapsestanikin tulee...
lapsi 3v 2kk ja käyttää öisin vaippaa.
lapsi 3v 2kk ja käyttää öisin vaippaa.
meillä kans esikoisen kohdalla näin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä yö vaippa jätettiin pois,ku tyttö oli jotain 2,5 v.
tuo on sellainen asia jota ei kyllä oppimalla opita,tiedän senkin.se tulee jostain...hormoneista milloin siihen on kypsä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Loppujen lopuksi sun vaan pitää jossain vaiheessa kokeilla ilman vaippaa. Ei tuo niin omituista vielä ole, mutta me vaan otettiin vaippa lopulta pois, patjansuoja sänkyyn, ja ei mennyt kuin pari yötä niin tyyppi oli yökuiva. Jos ei onnistu ja hermot menee, niin vaippa takas. Ette menetä mitään jos ette ota stressiä ja kokeilette ilman. Valmistelkaa tietysti pientä ja jutelkaa siitä, miten isoilla lapsilla ei ole vaippaa sängyssä, ja kohta voitais jättää vaippa pois. On paljon mukavampi olla ilman hiostavaa vaippaa. Sekä lakanoiden vaihto ei nyt niin hirveen vaikeaa ole, ja uudet pöksyt jalkaan ja takas nukkumaan. Oppimista se kaikki on.
Joo, mutta älä ota sen takia stressiä, koska voi olla että lapsellasi ei tule olemaan mitään ongelmaa. Pakko sun on se vaippa jättää joskus pois kuitenkin. Ei kannata tehdä siitä isoa numeroa ja aiheuttaa teille molemmille paineita!Alkuperäinen kirjoittaja ap:mua pelottaa se,koska olin yökastelija hyvin hyvin pitkään,reilu 10 vuotiaaksi.
äiti ei halunnut koskaan minulle mitään hoitoa asiaan,lääkkeitä tai mitään.
kai niihin sit lääkkeitä olis,mutta voitte siis arvata,että kyllä noin myöhään yökastelijana oleminen vei itsetuntoa...ei voinut leireille osallistua jne...
Meillä ei ollut vielä vaipat kuivia joka aamu! Vielä pissas vaippaan, mutta kokeiltiin silti ilman, ja kappas kummaa onnisti. Selitä se sitten? Sinä sen varmaan tiedät paremmin kuin minä, mutta itse vaan käytin maalaisjärkeä, ja otin vaan vaipan pois.Alkuperäinen kirjoittaja ap:tuo on sellainen asia jota ei kyllä oppimalla opita,tiedän senkin.se tulee jostain...hormoneista milloin siihen on kypsä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Loppujen lopuksi sun vaan pitää jossain vaiheessa kokeilla ilman vaippaa. Ei tuo niin omituista vielä ole, mutta me vaan otettiin vaippa lopulta pois, patjansuoja sänkyyn, ja ei mennyt kuin pari yötä niin tyyppi oli yökuiva. Jos ei onnistu ja hermot menee, niin vaippa takas. Ette menetä mitään jos ette ota stressiä ja kokeilette ilman. Valmistelkaa tietysti pientä ja jutelkaa siitä, miten isoilla lapsilla ei ole vaippaa sängyssä, ja kohta voitais jättää vaippa pois. On paljon mukavampi olla ilman hiostavaa vaippaa. Sekä lakanoiden vaihto ei nyt niin hirveen vaikeaa ole, ja uudet pöksyt jalkaan ja takas nukkumaan. Oppimista se kaikki on.
no koska olen ollut yökastelija 12-vuotiaaksi,ajoittain jopa vanhemmaksi, niin tiedän että ihan oppimisesta ei ole kyse.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä ei ollut vielä vaipat kuivia joka aamu! Vielä pissas vaippaan, mutta kokeiltiin silti ilman, ja kappas kummaa onnisti. Selitä se sitten? Sinä sen varmaan tiedät paremmin kuin minä, mutta itse vaan käytin maalaisjärkeä, ja otin vaan vaipan pois.Alkuperäinen kirjoittaja ap:tuo on sellainen asia jota ei kyllä oppimalla opita,tiedän senkin.se tulee jostain...hormoneista milloin siihen on kypsä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Loppujen lopuksi sun vaan pitää jossain vaiheessa kokeilla ilman vaippaa. Ei tuo niin omituista vielä ole, mutta me vaan otettiin vaippa lopulta pois, patjansuoja sänkyyn, ja ei mennyt kuin pari yötä niin tyyppi oli yökuiva. Jos ei onnistu ja hermot menee, niin vaippa takas. Ette menetä mitään jos ette ota stressiä ja kokeilette ilman. Valmistelkaa tietysti pientä ja jutelkaa siitä, miten isoilla lapsilla ei ole vaippaa sängyssä, ja kohta voitais jättää vaippa pois. On paljon mukavampi olla ilman hiostavaa vaippaa. Sekä lakanoiden vaihto ei nyt niin hirveen vaikeaa ole, ja uudet pöksyt jalkaan ja takas nukkumaan. Oppimista se kaikki on.
tiedän, koska äitini oli myös.Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Esikoisen yövaippa jätettiin pois, kun oli 2 v 10 kk. Kakkosella menee varmaan yli kolmen vuoden.
Yökastelu on perinnöllistä, joten varautukaa siihen.
Entäs miehesi, periytyyhän hänenkin puoleltaan jotain?Alkuperäinen kirjoittaja ap:tiedän, koska äitini oli myös.Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Esikoisen yövaippa jätettiin pois, kun oli 2 v 10 kk. Kakkosella menee varmaan yli kolmen vuoden.
Yökastelu on perinnöllistä, joten varautukaa siihen.