Onko oma lapsi aina ihmisen mielestä maailman söpöin ja ihanin, vaikka olisi miten ruma ja kamala tahansa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma to be
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma to be

Vieras
Mielenkiinnosta kyselen, kun joskus näkee ihan valtavan sööttejä vauvoja, ja välillä taas harvinaisen rumia... Ja itseä mietityttää että mimmoinen otus sieltä omasta masusta aikanaan ulos putkahtaa!

Muistan miettineeni ihan samaa odotusaikana ja ensimmäisen vuorokauden vauva näytti vain vieraalta. Kun sitten kätilöt sairaalassa ihastelivat ja hokivat että on kyllä hirmu suloinen ja kaunis tyttö niin uskoin.

Uskoisin kyllä että jokaisen äidin mielestä oma vauva on maailman ihanin ja jos ei sitten ulkonäön puolesta niin jossain muussa asiassa ihan varmasti.

Mun esikoinen oli aika hullunkurisen näkönen ihan pienenä koska korvat hörötti ja sitten hällä oli ihan valtavat kädet ja jalat :D mutta maailman söpöin oli silti :heart:

Minulla tilanne on se, että en pidä omista geeneistäni. Olen itse varmaan ihan nätti nainen kun miehet on sen verran paljon perässäni juosseet, mutta kaikki sukulaiseni ja sisarukseni ovat susirumia. Sukujuhlissa olen koko ikäni saanut kuulla kommentteja siitä, miten hyvä tuuri minulla on käynyt kun en ole perinyt esim. sukulaisteni romuluista vartaloa, pieniä hampaita, aknetaipumusta jne. Pelkään kumminkin että lapseni perii juuri nuo huonot geenit! :(

Juu. :heart: Itse voin rehellisesti myöntää ettei meidän 4430g painoinen tyttö ollut syntyessään mikään kaunotar, mutta silti minun silmissäni maailman suloisin tyttönen. =) Samoin kuin poju oli -ja on yhä- vaikkei kaikki sitä niin näekään.

Mä en voi sanoa kun mulla on niin söötti lapsi :) Olen monta kertaa sanonut ettei se kyllä mikään maailman kaunein ole, mutta älyttömän söpö ja suloinen :heart: Äidin maailman ihanin vauva!

Eihän oma lapsi (ainakaan biologisestikin oma) voi olla muuta kuin söpö ja ihana, kun on ulkonäkönsä musta ja miehestäni perinyt. Ei se, että me oltaisiin kauniita, vaan se, että niitä ulkomuotoja me päivittäin katsomme ja niihin olemme tottuneet.

No kyllä se oma on varmaan kaikista ihanin ja kaunein. Oishan se vähän outoa jos vanhemmat pitäisi sitä naapurin mukulaa omaansa söpömpänä ja ihanampana. Eiköhän se luonto ole homman hoitanut niin että se oma on aina ihanin.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä uskon:
No kyllä se oma on varmaan kaikista ihanin ja kaunein. Oishan se vähän outoa jos vanhemmat pitäisi sitä naapurin mukulaa omaansa söpömpänä ja ihanampana. Eiköhän se luonto ole homman hoitanut niin että se oma on aina ihanin.

Mun mielestä taas on outoa, jos joku ei erota oikeasti kaunista vähemmän kauniista (makuja tietysti on monia), oli oma tai naapurin. Mutta varmasti se oma on silti rakkain ja ihanin.

Alkuperäinen kirjoittaja susiruma:
Entä jos ei yhtään tykkää omasta ulkonäöstään?

Sitten täytyy toivoa, että käy niin hyvä tuuri kuin meillä ja lapsesta tulee yllättäen tosi kaunis :) Ilmeisesti geenit hypänneet yli jonkun sukupolven tms...

On aika jännä juttu että mun tyttö on perinyt multa monta ulkonäköseikkaa joista en itselläni ole pitänyt ja silti tuo lapsi on niin kaunis. Alan epäillä että olenko ollut liian itsekriittinen oman ulkonäköni suhteen. Lapsen ja vanhemman välinen side on siitä kuitenkin hieno että kun toisen tuntee riittävän hyvin niin ulkonäköseikat menettävät merkityksensä.

Kyllä on rumiakin lapsia, mutta heillä on sitten varmasti muita hyviä ominaisuuksia. Mun mielestä on typerää väittää että lapsi ei vois olla ruma, jostainhan ne rumat aikuiset tulevat vai syntyykö ne muka aikuisina. Useimmat lapset on silti söpöjä vaikka eivät olisi varsinaisesti kauniita.

On se oma aina rakkain ja sillä lailla tietty ihanin että siinä on yleensä myös sen oman kumppanin piirteitä, vaikkei omista piirteistään tykkäisikään.

Kyllä minä ainakin silti pystyn sanomaan, että olen nähnyt kauniimpiakin vauvoja kuin omani. En silti omaani niihin vaihtaisi... :heart:

Muutenkin olen sitä mieltä että kauneus on katsojan silmissä. Ihan vieraistakin lapsista löytyy sellaisia joita kaikki kehuvat niin kauniiksi mutta itse en näe niissä mitään ihmeellistä. Toisaalta taas saatan pitää todella kauniina ja suloisina sellaisia lapsia mitä muiden mielestä ovat suorastaan rumia. =)

kyllä varmaan.
samalla tavalla kuin suurin osa pitää omaa älykkäänä vaikka olisi vain normaaliälykäs tai vain opetettu varhain mikä nykyään on mahdollista ostamalla pelejä kirjoja ym. jo pienille, joista oppii lukemaa ja kirjoittamaan

Alkuperäinen kirjoittaja höh!:
Ei ole olemassa rumia ja kamalia lapsia!!

Tiedän oikein montakin. Ja voi kamala, olen opettaja vielä ammatiltaninikin. So what. Kaikista ei voi pitää. Sitä vaan ei pidä mennä sanomaan niille ääneen.

Oma tyttäreni on kyllä minusta maailmana ihanin ja kaunein :heart: . Eikä ollut edes synnärillä sellainen kurttuinen/ryppyinen vastasyntynyt, vaan kaunis vauveli =)

Mutta kyllä niitä suloisia vauvoja muillakin on, oma se vaan on paras ;)

En tiiä kun ei ole omia, mutta muitten vauvoista ei kaikista voi sanoa että onpa kaunis tai edes söpö. Jotkut vauvat on aika rumia, mutta silti tietty ihania kun ne on niin pieniä. Isompina rumat lapset voi olla tosi epämiellyttäviäkin.

Yhteistyössä