Onko ollut PMS-oireita ennen plussaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Eli onko kenelläkään ollut PMS-oireita siinä kierrossa kun on plussannut? Itkuisuushan voi olla oireena myös raskautuneena, mutta onko ollut kiukkukohtauksia? Jostain olin lukevinani kiukkuisuuden johtuvan siitä kun keltarauhashormonilla(?) ei ole enää virkaa jos hedelmöitystä ei ole tapahtunut ja arvot romahtavat.
Mietin vaan voisiko liittyä keltarauhashormonin toimintahäiriöön, kun itsellä clomihoidolla kaksi raskautta jotka menivät kesken ja molemmissa plussaa edeltivät ihan normaalit PMS-oireet kiukkujen kanssa. Voi tietysti clomitkin tehdä tepposia..

Lisäyksenä vielä että aikaisemmin hyvin onnistuneissa raskauksissa muistan olleeni todella rauhallinen ennen plussausta eli kiukuista ei tietoakaan, siksi ihmettelen..

Minulla on ollut ehkäisyn lopettamisesta lähtien PMS-oireina kiukutusta, masentunutta oloa ja rintojen arkuutta noin viikon ajan ennen menkkoja (ei siis pillereiden aikaan). Kun tulin raskaaksi, ns. PMS-tuntemukset vain jatkuivat ja jatkuivat... kiukutusta jatkui ehkä 3-4vko ja rinnat ovat edelleen samalla tavalla arat (nyt vko 12). Onneksi tuo paha mieli meni kuitenkin ohi. Mulla siis kyseessä aivan luomu raskaus.

Eri raskauksissa voi olla erilaisia oireita vaikka oisi samasta henkilöstä kyse.

Mulla oli plussakierrossa aivan järkyttävä kiukkupäivä päivää ennen kuin menkkojen ois pitänyt alkaa. Ihan kaikki ärsytti ja näytinkin sen kyllä kaikille.Siksi olinkin ihan varma et ei sit tärpännyt vieläkään... samaten itkuisuutta oli pari viikkoo plussauksen jälkeen, mutta sen jälkeen onneks on tunne-elämä tasaantuntu ja oon taas ollut oma itseni vaikka raskaana olenkin :)

Minä kärsin hillittömän pahoista PMS-oireista, ne alkoivat viikkoa ennen menkkoja ja olin todella masentunut ja väsynyt. Plussakierrossa oireita ei tullutkaan, joten siitä jo hyvin pitkälti ounastelin, että nyt tais tärpätä!

Yhteistyössä