onko olemassa tukiryhmää meille, jotka lapsena kärsineet vanhemman väkivaltaisuudesta/juomisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lasinen lapsuus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lasinen lapsuus

Vieras
Itse siis kärsinyt ikäni isäni juomisesta. Lapsuus ja nuoruus oli muuten ihanaa aikaa, mutta isä joi (ja juo edelleen) rankasti. Päissään hän on usein väkivaltainen äitiäni kohtaan. Koskaan hän ei ole lyönyt ketään meitä lapsista! Vaikka en ole asunut kotona enää kohta kymmeneen vuoteen, niin edelleen nämä lapsuudessa koetut väkivaltaiset tappelut elävät mielessäni. Joskus näen painajaisia asiasta. Ehkä siksikin asiat pyörivät mielessä edelleen koska minä olin aina se, joka meni vanhempien väliin ja koitti itkien ja rukoillen saada isän lopettamaan äidin hakkaamisen. Kenellekään en ole voinut asiasta puhua. Mutta nyt minulle itselleni on herännyt halu puhua jollekin joka voisi ymmärtää ja tukea minua tässä asiassa. Onko siis olemassa jotain ryhmää tai nettisivua mistä voisin saada apua?

Alkuperäinen kirjoittaja lasinen lapsuus:
Itse siis kärsinyt ikäni isäni juomisesta. Lapsuus ja nuoruus oli muuten ihanaa aikaa, mutta isä joi (ja juo edelleen) rankasti. Päissään hän on usein väkivaltainen äitiäni kohtaan. Koskaan hän ei ole lyönyt ketään meitä lapsista! Vaikka en ole asunut kotona enää kohta kymmeneen vuoteen, niin edelleen nämä lapsuudessa koetut väkivaltaiset tappelut elävät mielessäni. Joskus näen painajaisia asiasta. Ehkä siksikin asiat pyörivät mielessä edelleen koska minä olin aina se, joka meni vanhempien väliin ja koitti itkien ja rukoillen saada isän lopettamaan äidin hakkaamisen. Kenellekään en ole voinut asiasta puhua. Mutta nyt minulle itselleni on herännyt halu puhua jollekin joka voisi ymmärtää ja tukea minua tässä asiassa. Onko siis olemassa jotain ryhmää tai nettisivua mistä voisin saada apua?

Mulla lähes vastaava tilanne paitsi isä hakkasi ajoittain myös mua. Menin kans aina väliin, mut sain oman osuuteni. Nyt isä ei enää hakkaa äitiä, mut silloin kun asuttiin kotona niin sitä tapahtui usein. Mulle ei ole jäänyt mitään traumoja tms. Olen ajatellut niin, että isä oli/on sairas ja siksi löi. Ei kukaan halua tahalleen vahingoittaa rakkaimpiaan tai haluan uskoa niin. Meillä on hyvät välit.

juuri samanlaista oli meidän perheessä.koskaan isä ei last kimppuun käyny,vain äidin.se oli kamala tunne!ymmärrän sua todella!jaksamista ja voimia!toivottavasti löydät ryhmän!!

Yhteistyössä