Onko olemassa stressitöntä raskautta????????

Plättä
No ei. Ja huoli kasvaa potenssiin n heti kun lapsi syntyy. Ikinä et enää voi vähätellä vaaroja ja heittäytyä ottamaan mitä elämällä on annettavana. Aina on taustalla kauhukuvia: lapsesi putoamassa, tukehtumassa legopalikkaan, riutumassa tappavaan sairauteen, jäämässä auton alle... Kun lapsi on syntynyt, et enää rukoile "anna minulle sitä ja tätä". Sen jälkeen rukouksesi muuttuvat muotoon "älä ota pois".

Siinä se suuri viisaus: löytää sellainen tasapaino, jossa uskaltaa nauttia lapsista, rakastua heihin, ja silti aikuisena tietää, että kaikki on lainaa vain. :)
 
Torrakko
Itse koen tämän raskauden stressittömänä. Pari kertaa olen huolestunut, mutta aina on löytynyt selitys, jolla olen myös rauhoittunut samoin tein.

Raskauteni on ollut tähän asti (rv 22) ollut oireeton, mitä nyt alussa oli kolmen viikon krapula. Painonnousu, verenpaine, sokerit, hB jne kohdallaan. Kävely käy hitaammin kuin ennen, mutta sitten varataan enemmän aikaa ja nukkuminen on vesassakäyntien takia katkonaista, mutta otan muuten rauhallisemmin.

Synnytystä en pelkää, sillä olen nähnyt poikimisen jos toisenkin ja tiedän suurin piirtein missä järjestyksessä asiat menevät. Kaikkea voi sattua, mutta hermoilemalla en siihen voi vaikuttaa.

En usko, että alan kauheasti stressata edes lapsen synnyttyä, mutta sen näkee sitten. Vastuuttomana en itseäni näe,vaikka lapseni saakin syödä multaa tai kaatua silloin tällöin.

Että näin.
 

Yhteistyössä