Onko olemassa lämpimiä, käytännöllisiä ja vettä kestäviä lasten talvikenkiä jotka ei ole rumat?

• Viestiketjun aloittaja alkuperäinen
  • Ensimmäinen viesti
"Daaá"
[QUOTE="äiti";24718209]Kokeile niitä kuomia eka omaan jalkaan yks kokonainen talvi ainoina kenkinä. Ne menee linttaan, ne ei pidä kunnolla vettä enää lopputalvesta jne.[/QUOTE]

Mut eihän sillä ole mitään väliä, kun ne on kauneimmat hänen mielestä. Mitä sen väliä että on läpimärät ja lapsella keväällä pullajalat, kunahn on mamman mielestä hyvän näköset!

"a.p"
[QUOTE="Daaá";24718234]Mut eihän sillä ole mitään väliä, kun ne on kauneimmat hänen mielestä. Mitä sen väliä että on läpimärät ja lapsella keväällä pullajalat, kunahn on mamman mielestä hyvän näköset![/QUOTE]

Ei, juurihan minä sanoin että uskon, eli ei osteta niitä jos kerta ovat huonot, relaa vähän! :D

"a.p"
[QUOTE="minä";24718232]En ostaisi goretex kenkiä siksi lapselleni koska itse goretex on jokseenkin kiisteltyä käyttää varsinkin lasten vaatteissa. Kannattaa lukea googlesta ja erilaisista tutkimuksista.[/QUOTE]

Voisitko kertoa lyhyesti?

"äiti"
[QUOTE="a.p";24718223]Tuolta bongasin yhden nätit, mutta missä hinnat?[/QUOTE]

Etsi sieltä sivuilta heidän s-posti osoite. Tuolta voi siis tilata näin netin kauttakin. Imoitat heille koon ja mikä tuote, kengät maksavat noin 50-70 euroon. Lisää kokemuksia löytyy kun googletat tepsut, en ole kyllä vielä kuullut että kukaan olisi haukkunut.

Olkisaappaat?
[QUOTE="minä";24718232]En ostaisi goretex kenkiä siksi lapselleni koska itse goretex on jokseenkin kiisteltyä käyttää varsinkin lasten vaatteissa. Kannattaa lukea googlesta ja erilaisista tutkimuksista.[/QUOTE]

Taas näitä.

Oletko kiva ja kerrot, missä materiaaleissa sallit lapsesi kulkean? Villa, arvatenkin ja hamppu. Nahka on varmaan täysin passeé. Ovatko jo kaikki tekokuidut arveluttavia?

"a.p"
[QUOTE="äiti";24718248]Etsi sieltä sivuilta heidän s-posti osoite. Tuolta voi siis tilata näin netin kauttakin. Imoitat heille koon ja mikä tuote, kengät maksavat noin 50-70 euroon. Lisää kokemuksia löytyy kun googletat tepsut, en ole kyllä vielä kuullut että kukaan olisi haukkunut.[/QUOTE]

Siis pitääkö hintaa kysyä erikseen?

"vieras"
Kengät, mutta mihin tarkoitukseen? 2-vuotiaalle goretexit on kätevät paitsi kun on kova pakkanen. Parit kengät kun ostaa niin pärjää koko talven hyvin. Toiset vedenkestävät ja toiset lämpimät. Kovien pakkasten kengiksi olen ostanut aina Kavatit, ne pitävät myös yllättävän hyvin vettä.

"vieras"
[QUOTE="a.p";24718260]http://www.tepsut.fi/images/tuote_700.png

Nää on ainakin ihanat, mutta eikö mene pilalle lumisissa leikeissä?[/QUOTE]

Yllättävän kylmät kengät, vaikka näyttävät tosi lämpimiltä.

[QUOTE="vieras";24718261]Kengät, mutta mihin tarkoitukseen? 2-vuotiaalle goretexit on kätevät paitsi kun on kova pakkanen. Parit kengät kun ostaa niin pärjää koko talven hyvin. Toiset vedenkestävät ja toiset lämpimät. Kovien pakkasten kengiksi olen ostanut aina Kavatit, ne pitävät myös yllättävän hyvin vettä.[/QUOTE]

Mulla on kaikilla lapsilla aina ollut gore-kengät talveksi, ilman villasukkaa ovat pärjänneet vaikka pohjoisessa asutaan. Ei oo siis kylmät. Joo esikoinen kulki viime talven huopikkaissa kun kaupasta oli hyvät loppu ja Kuomat oli kuulemma oudot jalassa :D

"a.p"
MEillä on yhden "hienostelukengät" mutta ne sopivat vain kauppreissulle tai kaupungille, koska lapsi kulkee lämpöpussissa, tarvitsemme siis puistoilukengät. Mahd lämpimät, loskakeleillä tuskin edes menemme ulos. Mutta toki pitää jonkin verran pitää vettä, kun pienikin suojasää voi olla vähän kostea....

"vieras"
[QUOTE="a.p";24718270]Onko siis kokemusta noista?[/QUOTE]

On, viime talvelta kun kylmiä päiviä riitti. Vaihto kesken talven Kavatin kenkiin niin alkoi jalka taas lämmetä.

On yksilöllistä miten mikäkin kenkä sopii, mutta en vakuuttunut Tepsuista.

"a.p"
[QUOTE="vieras";24718304]On, viime talvelta kun kylmiä päiviä riitti. Vaihto kesken talven Kavatin kenkiin niin alkoi jalka taas lämmetä.

On yksilöllistä miten mikäkin kenkä sopii, mutta en vakuuttunut Tepsuista.[/QUOTE]

Minkälaiset oli ne kavat jotka olivat hyvät teillä?

maalaistollo
Huopikkaat, huopikkaat.. kestää pientä kosteutta (EI loskaa), ja varmasti lämpimät. Meillä ei lapset talvella juuri muita pidäkkään jos/kun itse saavat valita.

Meillä on ollut käytössä aina goret-texit joko lenkkarina välikausi keleillä ja toppakenkänkänä sitten talvikaudella. Näistä on todella hyviä kokemuksia käytössä menevällä lapsella joka löytää aina vesilätäköt jos niitä vaan on jossain näkösällä. Eccot ovat ehdottomasti kaikin puolin parhaimman laatuiset, jalkaan hyvin muotoillut, erittäin kevyet ja hyvin kulutusta kestävät. Myös vikingillä on hyviä kenkiä. Halvemmat eivät ole laadullisilta ominaisuuksiltaan yhtä hyviä, esim. superfitit kulahtavat ja alkavat purkantumaan todella nopeasti jo pienessä käytössä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä